Barátom az örök Fibonacci
Az aranymetszés szabályai szerint
Az Univerzum örökérvényű törvényei
A Fibonacci-sorozat
A KULCS a természet tervezésének megértéséhez...
része ugyanannak a mindenütt jelenlévő SZFÉRÁK ZENÉJÉNEK, amely HARMÓNIÁT épít
az atomokba, molekulákba, kristályokba, kagylókba, Napokba és Galaxisokba, és így teszi
ÉNEKKÉ az Univerzumot.
"Több
milliárd évvel ezelőtt a Galaktikus Központi Faj kiterjedt
Galaxisunk szerte és "fényvárosokat" hoztak létre,
pulzárok formájában....
Ezeket
Fibonacci sorozatokban és aranymetszés formájában helyezték el,
melyek mindegyiket a Galaktikus Központi Naphoz irányították
vissza."
Leírás:
-
Képek:
Számok a természet mögött
A következő videó nagyszerűen bemutatja az egységet a tudomány
és az élővilág között.
Minden matematikát tanulni kezdő iskolásnak ilyen és hasonló videók megtekintésével lehetne kedvet csinálni a tanuláshoz.
Minden matematikát tanulni kezdő iskolásnak ilyen és hasonló videók megtekintésével lehetne kedvet csinálni a tanuláshoz.
A videót
megtekintve mindenkiben tudatosulhat, hogy a számok és a matematika világa
lépten-nyomon körülvesz minket.
Cristóbal Vila kisfilmje remekül mutatja
be a természetben előforduló,
matematikailag leképezhető mintázatokat.
video:
A videóban szereplő törvényszerűségek
Vegyük sorra a kisfilmben szereplő matematikai elméleteket,
törvényszerűségeket, számsorokat és arányokat.
Fibonacci számsor
A természetben számtalan alakzat leírása követi az úgynevezett
Fibonacci számsort, például a csigák háza, az emberi test, vagy egy hétköznapi
brokkoli.
A Fibonacci számsorozatban minden szám az első kettő után – az azt
megelőző kettő összege.
Így tehát a számsorozat: 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34,
55, 89, 144, 233 stb.
Minél későbbi tagjait vesszük a sorozatnak, két egymást
követő szám aránya annál inkább az aranymetszéshez fog közelíteni (ami
megközelítőleg 1:1,618 vagy 0,618:1).
Ez jól megfigyelhető a filmben a nautilus (tengeri csiga)
házának felépítésén keresztül is. Leonardo Fibonacci 1202-ben, a szaporodó
nyulak számán gondolkodva alkotta meg a számsort.
A híres matematikus arról is
nevezetes, hogy ő terjesztette el az arab számokat Európában a Liber Abaci című
könyvével.
Aranymetszés
Az aranymetszés vagy aranyarány, a film egy másik meghatározó
pontja.
Ez egy olyan arányosság, ami a természetben és művészetben is gyakran
megjelenik, természetes egyensúlyt teremtve a szimmetria és az aszimmetria
között.
A számsor különlegessége, hogy bár nem mértani sor, azaz a számok
hányadosa nem állandó, de ahogy egyre nagyobb számokat nézünk, úgy közeledik a
hányados az 1,618-hoz, amelyet ma aranymetszésként ismerünk (két szakasznál a
kisebb úgy aránylik a nagyobbhoz, mint a nagyobb a kettő összegéhez).
Voronoi sokszögek
A videó harmadik szegmense a voronoi sokszögek, vagy cellák.
A
szitakötő szárnyának mintázata ez alapján épül fel, amit a film is modellez.
A
Delaunay háromszögelés és a Voronoi sokszögek már a 20. század matematikájának
világa, a 2 és 3 dimenziós térinformatikában alkalmazzák.
(Szerző: Fodor Márta)
AZ EGYSÉGES RENDEZŐ ELV
A természet, a legkisebb egységétől is a Világmindenség rendező
elve szerint építkezik!
"Ahogy fent, úgy lent."
Az alap dinamikai energia egység a kockaoktaéder:
Az élet virágának Univerzális egységessége:
A számok geometriai formát adnak - a primér számok mintái:
Az egységes rendező elv szerint, minden mindennel összefügg, az aranymetszés szabályai szerint
A tórusz titkai:
Feltűnő, hogy az olyan híradások, amelyek a legújabb találmányokra, vagy a régi, de roppant hasznos szabadalmakra vonatkoznak, nem kapnak publicitást.
Ilyen erős lenne a lobbi?
Azoknak a magas beosztású tudósoknak és szakembereknek a véleményeiről is keveset hallani, akik tőlünk ezerszer mélyebbre látnak bele a kulisszatitkokba, pedig az ő állásfoglalásuk eléggé megalapozott.
A tórusz titkainak megismerésén keresztül pillantsuk bele az összefüggések világába! Talán a kedves Olvasó már nem fog meglepődni azon, hogy könnyedén fel tudnék sorakoztatni egy sor olyan tudóst és hivatalnokot, akik nyíltan felvállalták, hogy hisznek, avagy kifejezetten tudnak az értelmes idegen lények létezéséről, azok rendszeres látogatásáról és a Földön hagyott tudásáról.
Nem kifejezetten spirituális beállítottságú emberekre gondolok, hanem olyanokra, mint Allen Dulles, egykori CIA igazgató, aki nem tagadta az idegenek létét, vagy többek között Dr Brian O’Leary NASA asztronautára.
Tegyünk egy röpke utazást a múltba, vissza a kezdetekhez.
Vizsgáljuk meg azt a szimbólumot, amelyet Isten alapmintájának, a Teremtés mátrixának, az Élet forrásának, avagy az Élet Virágának, a Csend Szavának és a Fény Szavának is neveznek.
"A szimbólumok olyan ábrák, melyek egy magasabb dimenziójú geometria elemei.
Ennél fogva komoly erőket mozgatnak meg."
Ez a minta nem más, mint a tórusz.
Az egyetlen olyan forma, amely kifelé és befelé egyaránt képes önmagába fordulni. Azért nevezik virágnak, mert vázszerkezete formailag hasonlít egy virágra.
Minket azonban nem a szimpla hasonlatosság izgat, hanem az, hogy a kutatók vizsgálatai szerint minden élőlény ilyen mintázat alapján épül fel legbelül!
Lássuk, hogyan keletkezett ez a forma.
Képzeljünk el gömböt a síkban.
Ez egy kör lesz.
Ennek a körnek a középpontjából húzzunk egy sugarat a körvonal tetszőleges pontjához.
Ez legyen egy ugyanilyen sugarú kör középpontja.
Rajzoljuk meg képzeletben ezt a második kört.
Vegyük észre, hogy ugyanolyan alakja van a két kör egymásba fonódó részének, metszetének, mint az emberi szemnek vagy szájnak.
Ami még érdekesebb, hogy elfér benne két egyenlő oldalú háromszög.
E háromszögek egy téglalap belsejébe helyezve kiadják azt az isteni arányt, ami az
aranymetszés kulcsa.
Most folytassuk a körök szaporítását oly módon, hogy a második körünk és az első metszéspontjaira mint középpontokra tekintve újabb, azonos sugarú köröket rajzolhatunk meg, és így tovább.
Így voltaképpen az eredetivel együtt összesen hét kör kapunk.
Egyet középen és hatot körülötte.
Ezt a formát hívjuk az Élet Magjának vagy Csírájának.
Ha mindezt nem körökkel, hanem gömbökkel képzeljük el, akkor azt mondhatjuk, hogy egy pontból kiáradt valami, ami megszülte az első gömböt.
Majd a középpontból a gömbfelszínre bocsátott sugarak érintési pontjai lettek az új gömbök középpontjai.
Mindegyik megfeleltethető egy új dimenziónak.
A hét gömb megfeleltethető a teremtés hét napjának, a hét zenei hangnak, a szivárvány hét színének, a hét belső elválasztású mirigynek, a hét fő csakrának, de az analógiák száma végtelen, minthogy ez a geometriai ábra vég nélkül ismétlődik.
Ez az alapja mindennek, ami létezik.
E mintázat szerint növeszti a természet a virágokat, ez alapján osztódnak a sejtek, így épül fel az emberi szervezet, ugyanakkor a makrokozmikus léptékekben mérve így jönnek létre a galaxisok is.
Ahogy az Élet Magja gyarapszik és kitágul, folyamatosan újabb gömböket hoz létre, amelyek spirálszerűen teremtődnek.
Az Élet Magja körül az újabb körben tizenhárom, majd a harmadik körben tizenkilencedik gömb keletkezik, s vele együtt Élet Virága.
Nem győzöm hangsúlyozni, hogy e szentséges geometriai ábra vég nélkül ismétlődik: atomokban, sejtekben, milliárdnyi életformában, valamint bolygók és galaxisok formájában fellelhető az azonos geometriai minta.
Bár a részek mindig egyediek, mégis kapcsolatban állnak az egésszel.
Itt érhető tetten a rész-egész egységelve.
A természet formavilága változatos, de minden mögött ugyanaz az ősminta áll.
Ha elvonatkoztatunk a gömböktől és csak a gömbök erővonalait tartjuk meg, akkor újabb felismerésekre tehetünk szert.
Rájöhetünk, hogy minden gömb magába foglalja az öt platóni testet.
Platóni téridomoknak nevezzük az olyan poliédereket, amelyeknek egyenlő oldalaik és szögeik vannak.
Voltaképpen arra jöttünk rá, hogy az Élet Virágában ilyen téridomok kötik össze a gömbök középpontjait.
Így jelenik meg a tetraéder, a hexaéder (kocka), az oktaéder, a dodekaéder és az ikozaéder.
Platón tiszteletére ezeket a testeket platóni testeknek nevezték el.
Megjegyzem, Platón egyiptomi bölcsektől tanulta az Élet Virágának titkait.
Ezekre úgy tekintünk, mint a világegyetem építőköveire.
A számok, a matematikai relációk egy része, a nyelvek, a betűk és ábécék, a DNS ábécéjének 64 kódja, az építészet számos megoldása, vagy éppen az emberi test arányossága levezethető az Élet Virágából.
S akkor még nem beszéltünk a spirituális és teológiai vonatkozásokról, hiszen a két egymásba fonódó gömb az
Isteni Logoszt
szimbolizálja, amelynek teremtő mozdulatait, a növekedést, a kiáradást és a teremtést jelképezi az Élet Virága.
Isteni Logoszt
szimbolizálja, amelynek teremtő mozdulatait, a növekedést, a kiáradást és a teremtést jelképezi az Élet Virága.
Erre éreztek rá azok a feltalálók, akik a semmiből energiát akartak kicsatolni, vagy akik megfigyelték, hogy a kvantumok a környezetükből épülnek fel.
Az ókori időktől kezdve az
ötös számnak és így az
ötszögnek
is különös jelentőséget tulajdonítottak.
Jelzői fokozás nélküli szuperlatívuszok: a csodálatos ötszög, a bűvös ötszög, a
misztikus ötszög.
A csillagötszög napjainkban is igen „közkedvelt” szimbólum.
A
Gonosztól a Jóig mindenféle ideológiát vonultatnak fel égisze alatt.
A középkor
asztrológiai ábráin az ötszög csúcsainál az öt főbolygó (Merkur, Vénusz, Mars,
Jupiter, Szaturnusz) neve szerepel.
Az ötszög, mint jelkép már az ősidőktől
fogva az egység, és ugyanakkor az univerzum szimbóluma, de jelképe a
termékenységnek és az életnek is.
Az ötágú csillag jele például a
szabadkőműveseknek, de ki ne emlékezne arra a bizonyos vörös színűre?
A boszorkányszöget „titkos” jelként a boszorkányok és az
okkultista tanok ismerői használják; de volt egy ezeknél is fontosabb csoport,
akik mind a tudományos életben, mind a filozófiában jelentős szerepet
játszottak.
Ők a püthagoreusok. Az ötöt a mikrokozmosz tökéletes számának
tartották, a pentagrammát pedig titkos jelként használták, bár már Babilonban
is ismert volt.
Az egészség szimbólumát látták benne és csúcsaihoz az egészség
istennőjének, Hügiéniának jeleit kapcsolták.
A csodálatos ötszög segítségével
értelmezték az aranymetszés törvényét is, amely szerint a csillagötszög arányai
az aranymetszés törvényeinek sorozata.
A pentagramma tulajdonképpen nem más, mint öt darab
aranyháromszög egy ötszög köré rendezve.
Ha egy csillagötszöget testhálóként
értelmezünk, egy szabályos ötszög alapú gúlát vélhetünk felfedezni benne.
Ha
ilyen gúlákat illesztünk egy dodekaéder lapjaira, ún. csillag poliédert,
mégpedig kis csillag dodekédert kapunk eredményül.
Ez a tórusz titka:
felépülni, megnyilvánulni és megtöbbszörözni önmagunkat.
Pontosabban fogalmazva, bármit is teremtünk, mi ugyanazt az Egyetemes Energiamezőt használjuk fel, ugyanabból merítünk és mivel mi is egy bizonyos ősi mintázatot követünk, fogalmazzunk úgy, hogy ugyanazt tudjuk csak továbbadni.
Tehát jelenleg úgy tűnik, hogy nem az atomok a legparányibb részecskék a világegyetemben, de még csak nem is a kvantumok a legvégső valóság alkotóelemei.
Most ott tartunk, hogy ha energiában gondolkodunk, akkor vannak olyan alapminták, amelyek megteremtik az Univerzum formavilágát az elképzelhetetlenül parányitól az elképesztő méretekig.
De ezek is egy bizonyos információt kódolnak, amelyet egyelőre a
tórusszal
tudunk elménk számára a leginkább megfoghatóvá tenni.
tórusszal
tudunk elménk számára a leginkább megfoghatóvá tenni.
(Forrás: Enigma)
Barátom az örök Fibonacci - Az aranymetszés szabályai szerint
c. képalbumom itt látható:
Kedveskéim!
FényTündérAngyalosan bele is vágok "in medias res" a
dolgok közepébe, és elkalauzolom lényeteket a FényTudás & NapBölcsesség
rovatom következő érdekes állomására, amely kiemelkedően fontos ismereteket
tartalmaz az élet legalapvetőbb elvéről, amely nem más, mint:
Az AranyMetszés Isteni Csodája
A teremtés nagyszerűségének bűvös egysége már régóta
foglalkoztatja az emberi lelkek tudatát! A maga nemében páratlanul varázslatos
érték, amelyet
áthat a kozmikus intelligencia és az univerzális tervszerűség!
Mindenben megtalálható arányszám (sectio divina), ami nem a véletlen műve!
Ahogy a természetben, úgy a fizikai testünk minden pontján
fellelhető mérhető egysége!
Ennek a számnak sok érdekes vonása van.
A világegyetem, -amely a Teremtő Szándékának álma- ,az Élet
Virága által manifesztált vibrációs mező kiterjesztése! Ez a Forrás Csodája,
amit Tizenkét Szikrájával a szakrális geometria nyelvén fejez ki! Így válik -az
anyag szintjén- a valóság illúziója kézzel foghatóvá!
Ciklusokban ismétlődik a lineáris tér-idő metszete, aminek
segítségével megtapasztalhatjuk a létezés különböző fokozatait!
Az AranyArány egy olyan arányosság, ami a természetben és a
művészetben is gyakran megjelenik, ily módon teremtve egyensúlyt a szimmetria
és az aszimmetria között. Numerikusan az irracionális Φ ≈ 1,618 szám (görög
nagy fí) számos matematikai tulajdonsággal rendelkezik!
Már az ókori Egyiptomban ismerték törvényszerűségét.
A monumentális épületegyüttesek közül a gízai Nagy-Piramis híven
tükrözi az értékét!
Kimutathatóan felfedezhető alapélének 186,42 m -es felében, és
oldallapjainak 115,18 m -es magasságában, ezért a hosszmértékek az aranymetszés
szabályai szerint aránylanak egymáshoz 0,03%-os eltéréssel, ami hibahatáron
belülinek tekinthető!
Az aranymetszés jelölésére a (Φ) nagy fí betűt használják, ami
Pheidiász görög szobrász nevéből származik, aki gyakran alkalmazta munkájában.
Aus experimenteller Ästhetik (A kísérleti esztétikából) c.
művében beszámol embereken végzett méréseiről.
A jól kifejlett felnőtt alak első osztási pontját a
köldökre tette és megállapította, hogy a test törzsének, valamint a végtagoknak
az illeszkedési pontjai szintén az aranymetszés szerint aránylanak.
Kétségtelen, hogy a görög szoborművek ugyanígy megfelelnek Zeising elméletének:
ha a test magassága 1000, akkor alsó része a köldöktől 618. A test felső része
a köldöktől 382, ezért a fej hossza 146. Ezek mind az aranymetszési szabály
szerint viszonyulnak egymáshoz, amit bizonyíthatóan kimutatott az ókori és a
középkori építmények szerkezetében!
Arra is rájött, hogy a festészet legismertebb alkotásainak
elrendezésében ugyanez az elv érvényesül.
Az ókorban Isten Számának nevezték, ugyanis az emberek nemcsak
matematikai tényként tekintettek rá, hanem az Istenség földi jelenlétének, és a
teremtésnek a kifejeződéseként értelmezték.
Ezért úgy is szokták emlegetni, hogy "divina
proportione", azaz az "Isteni Arány"!
Ezeket a tényeket figyelembe véve felmerül bennem, hogy vajon
mivel fejezhető ki a számszerűsége?
Erre itt a válasz:
AranyMetszésről beszélünk, amikor egy mennyiséget, illetve egy
adott szakaszt úgy osztunk kétfelé, hogy a kisebbik
rész úgy aránylódjon a nagyobbikhoz, mint a nagyobbik az
egészhez.
Azaz:
a = p + q aránypárral:
p : q = q : (p + q)
Zeising (német esztéta) az 1800 -as évek közepén ebben a
mennyiségben vélte megtalálni az emberi test szépségének okát, sőt a természeti
tárgyak, az élőlények, és a művészeti alkotások uralkodó morfológiai (alaktani)
elvét. Zeising természetesen túlzott.
Az aranymetszés az ember tökélyre törekvésének legmagasabb
stádiuma. Olyan szabály, amit a matematika, az építészet, a művészet és a
természettudományok egyaránt felfedeztek és használtak. Mágikus eredete
ismeretlen, csupán az alkalmazásából tudhatjuk, hogy már évezredek óta jelen
van az emberi alkotásokban.
Alapja a phi (fí) számban rejlik, amit a legtökéletesebb számnak
tekintenek a világegyetemben. A phi szám a Fibonacci-sorozatból vezethető le.
Ez arról híres, hogy az egymást követő számok összege megegyezik az utánuk
jövővel, és arról is, hogy az egymás melletti számok hányadosa mindig 1,618-at
tesz ki (1996 -ban tízmillió számjegyig adták meg az értékét, és a számok
sorozatai soha nem ismétlődtek).
Látszólag misztikus matematikai eredete dacára a legészbontóbb
tulajdonsága mégis az, hogy a legelemibb építőkő szerepét játssza a
természetben. A növények, az állatok, de még az emberi lények térbeli
sajátosságai is kísérteties pontossággal mutatják az 1-hez való viszonyának
arányát.
Mindenütt jelen van, ami nem lehet véletlen, ezért tekintették
az ókoriak az Isten által megszabott értékrendnek!
Ha megfigyeljük még a nautilusz-kagylóhéj egyik spiráljának
átmérője is kiadja ezt az eredményt! Tovább vizsgálódva a méhkaptár nőnemű
egyedeinek száma a hímnemű herékhez viszonyítottan is kifejezi egységét!
A napraforgómagok esetében azt láthatjuk, hogy ellentétes
csigavonalakban helyezkednek el a két szomszédos soruk átmérője közti
arányszámuk függvényében!
A fenyőtobozok, a növények levelei, és nem utolsó sorban a
rovartest részei mind-mind az aranymetszés szabályának engedelmeskednek.
Feltűnik az Élet Mag szimbólumban (a mandorlában), akárcsak Jézus hal (azaz
delfin) jelképében!
Ezekből egyértelműen kitűnik, hogy rendkívül fontos számról van
szó!
Leonardo da Vinci híres férfialakja, a Vitruvius-tanulmány
(Marcus Vitruviusról készült) a nagyszerű római építészről kapta a nevét, aki a
"De Architectura" című munkájában dicsőítette az aranymetszést.
Leonardo megmérte az ember csontszerkezetének pontos arányait.
Az elsők között volt, aki kimutatta, hogy az emberi test a szó szoros
értelmében alapegységekből áll, amelyek arányszáma mindig a phi -vel egyenlő!
Mi valójában valamennyien két lábon járó emlékművei vagyunk az aranymetszésnek.
Amikor az ókoriak felfedezték, meg voltak győződve, hogy Isten bölcsességének
kézzel fogható bizonyítékára bukkantak!
Az ember játszadozik a természet törvényeivel, amelynek eszközei
igen változatosak! A művészet segítségével kísérletet tett arra az idő
folyamán, hogy utánozza a Teremtő művének szépségét! Eme törekvésének sok
példájával találkozhatunk Michelangelo, Albrecht Dürer, Leonardo da Vinci
munkáiban! Ők a kompozícióik létrehozásakor szigorúan ragaszkodtak az
aranymetszéshez!
A szervező struktúra éppúgy fellelhető Mozart szonátáiban,
Beethoven V. szimfóniájában akárcsak Bartók, Debussy, és Schubert zeneműveiben!
De az énekben és a táncban ugyanúgy jelen van, mint bármi
másban!
Ezeket tovább gondolva feltűnik valami nektek AranyosLelkeim?
Minden esetben megjelenik egy forma, ami a pentagrammára vagy
más néven a csillagötszögre utal, ami egyszerre földi és mágikus égi jelkép! Ha
felrajzoljuk, akkor oldalai automatikusan az aranymetszés szabályai szerint
osztódnak részekre! A vonalszakaszok arányai az ötszögben mindig a phi -vel
egyenlők. Ezért vált az aranymetszés fő jelentésévé, mivel a finom szépséget és
a tökéletességet fejezi ki, amely az Istennőre, azaz a szent nőiességre mutat!
A tárgyaknak egymáshoz fűződő arányáról beszél, amely a
mozdulatok, valamint a térből kimetszett terek és idomok kapcsolatáról szól.
Egységnyi hosszúságú szakasz esetén az aranymetsző pont kb.
0,618... egységre van az egyik végponttól. Arányszáma egy végtelen tizedes
tört, ami a (1+sqrt5)/2 képlettel írható fel a legegyszerűbben. Ennek értéke
megközelítően: 1,618033988749894848204586...
(Az sqrt: négyzetgyök!)
Ennek folyománya az AranySzög, amelynek koszinusza az
aranymetszés hányadosa: cosALFA=0,618034... aminek értéke: ALFA=51 fok, 49
perc, 43 másodperc. Számos díszítő alakzaton felfedezhető. A középkor építészei,
művészei az arány Istentől származó eredetének megfelelően az aranymetszésnek
és az aranyszögnek különös jelentőséget tulajdonítottak. Azok a jelentések,
amik az Ég és a Föld viszonyára vonatkoznak, az aranymetszési arány hordozói.
Rögtön fölmerül egy nagyon fontos kérdés: Mit mivel arányítsunk
és hogyan viszonyítsunk?
Egy asztal esetében vizsgálhatjuk a lapja és a lábai arányát,
vagy a nagyságát a méretének szemszögéből! Ez a viszonyszám lehet területi
arány, de az sem biztos, hogy idomokat kell arányosítanunk, lehet térfogatot
térfogattal.
Az első lépés tehát az aránypárba állítandó alapegységek
beazonosítása.
Ezért a szakaszok megszerkesztése és a szabályok szerinti
felosztása nem evidens! Az ötszög szerkesztéséhez viszont mindenképpen ismerni
kellett ezt a tényt! A 72 fokos szögek geometriájának titkára azonban rájött
Eukleidész (Pitagorasz)!
Első lépésként egy speciális egyenlő szárú háromszöget
szerkesztett, melynek alapon álló szögei kétszer akkorák voltak, mint a
csúcsszög. Így alakult ki az AranyHáromszög (72, 72, 36 fokos szögek).
Szerkesztésének több útja is lehetséges, de minden esetben
szükségünk van a háromszögre, valamint a phi -re!
Ilyen módon vált lehetségessé a pentagramma (ötágú csillag)
pontos megszerkesztése, aminek a misztikus szertartásokon jelentős szerepe
volt.
Az öt gyakran jelenik meg a mitológiában is. Az öt elem – a
föld, a víz, a tűz, a levegő, és az éter (fény) – alkotja az
Akasha-Univerzumot. A druidáknál: a víz (tenger), a föld (fém), a tűz (szél), a
levegő (ég), és a természet (fa), de lényegileg ugyanarról van szó. Ez
tulajdonképpen nem más, mint két egymásra csúsztatott háromszög, vagy öt
aranyháromszög egy középpont köré rendezve. Az ötágú csillagban álló férfi alak
a mikrokozmosz és a makrokozmosz jelképe, így az ember-jegy magát jelzi!
Érdekes párhuzam ehhez két kezünk öt-öt ujja!
Püthagorasz követői a tizes mellett az ötöst is tökéletes
számnak tartották, s az egészséggel feleltették meg.
Az aranymetszés témájával foglalkozva, mindenképpen meg kell
említenünk Fibonaccit, azaz Leonardo Pisanot, a XII-XIII. század fordulóján
alkotó olasz matematikust, aki a tizes alapú helyi értékes számrendszer egyik
megvalósítója volt. Mint ismeretes, a helyi értékkel bíró rendszer arab
közvetítéssel jutott el Európába. A Liber Abaci című munkájában egy olyan
számsorozatról beszél, ami nagyon megközelíti a phi értékét!
A Fibonacci által kapott összefüggés formailag hasonló az
aranymetszésnél kapott egyenlethez!
A sorozat harmadik számától kezdve bármely tag az azt megelőző
kettő összege: 0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144, 233, 377, 610,
987, 1597, 2584, 4181, 6765, 10946…
A kapott arány akkor egyezne meg az aranymetszéssel, ha a
Fibonacci-sorozat egymást követő elemeinek hányadosa ugyanaz az érték lenne,
vagyis az elemek geometriai sorozatot is alkotnának. A számok növelésével
azonban ez a hányados egy állandó számhoz, az aranymetszéssel kapott arányához
közelít.
Hasonló szisztéma figyelhető meg a kvázi-kristályok esetében!
Felfedezték az arany rombuszokat, melynek szögei 72 és 108 fokosak, ezek az
úgynevezett Penrose-csempék. Roger Penrose a XX. század hetvenes-nyolcvanas
éveiben foglalkozott a témával. A felfedezésnek nagy jelentősége volt az
ásványok kutatásában. A rombuszok belső terei az aranymetszés arányait mutatják
be!
Penrose kollágájának, Martin Gardnernek 1976 májusában a
következőket írta: „Az is lehetséges, hogy e fölismerések a biológia
szempontjából is jelentősek lehetnek. Ne feledjük, hogy bizonyos vírusok
szabályos dodekaéder és ikozaéder alakban növekednek. Mindig is zavarba ejtő
kérdés volt, hogyan csinálják ezt? Ammann nem-periodikus testeivel viszont,
mint alapegységekkel, kváziperiodikus „kristályokhoz” juthatunk! Látszólag
olyan lehetetlen hasadási irányokkal, melyek síkjai dodekaédert vagy ikozaédert
határoznak meg. Lehetséges, hogy a vírusok növekedése is ilyesfajta
nem-periodikus egységen alapul?”
A természetben számos helyen találkozhatunk olyan formációkkal,
melyek az aranymetszés arányait viselik magukon: a csigavonalakban, a levelek
elrendezésében, a sejteken belül, vagy más területeken. Létezik az úgynevezett
arany szög is, amely cos = 0,618034… A szög értéke: = 51°49’43”. Ezzel a
szöggel találkozhatunk például Krisztus-monogram X -e és a P betű szárai között
vagy Szent István betűjelénél!
A gondolatsort tovább görgetve az aranytéglalap oldalainak
aránya szintén megegyezik a phi értékével!
A Platonikus testek is magukon hordozzák ezt a jellegzetességet!
Ezek olyan szabályos testek, vagyis konvex poliéderek, melyek élei, élszögei és
lapszögei egymással egyenlőek. Összesen öt ilyen test létezik: a tetraéder, a
hexaéder, az oktaéder, a dodekaéder és az ikozaéder, melyek közül az utóbbi
három vizsgálható az aranymetszés szempontjából. Az oktaéder egy ikozaédert
rejt magában oly módon, hogyha éleinek aranymetsző pontjait összekötjük, egy
ikozaédert kapunk eredményül!
Az aranymetszés ismerete kulcsfontosságú a teremtés működésének
mélyebb megértéséhez!
ZáróGondolatok:
Ha egy hosszú szalagon 6x180 fokot csavarunk az óramutató
járásával megegyezően, majd a két végét összeragasztjuk, akkor egy spirált
kapunk. Ezt még egyszer megismételjük, akkor (6*2=12) ez egy 12x180 fokos
csavart hurkot eredményez! A szalag ekvivalens a téridő forrásával, más néven a
Mennyei Atya/Anya/Gyermek hullámterének időtopológiai modelljével.
A TérS(h)erán keletkezésekor egy időforrásból öt plusz egy
másolat, azaz hat darab lesz az időhurokban.
(Kiegészítő hozzáfűznivalóm: Ennyi az Élet Virág szirmának száma
is!)
Ezek mindegyike olyan gömbszerű hullámteret áraszt magából, ami
kétoldalú, és a belőle vágott szalag 360 fokos csavarodásának köszönhetően
12x180 = 6x360, ami 2160
Ez számmisztikailag kiadja a kilencet, amely megegyezik az
összekapcsolt dimenziók számával. Amúgy ennyi tudatszint létezik!
A jobbos csavarodású szalag a tér-idő forrásrendszerét
modellezi, a balos pedig a nem tér-időét!
A kétféle hullámtér kölcsönhatásba kerülve, egymásra hatóan
gerjeszti a lét és a nem lét kataraktáit (határait)!
Olyan ez, mint amikor a sötétből kiválik a Fény!
Ennek teremtett okai vannak!
A pentagramma, mint az Isten (öt Atya) szimbóluma tehát kétféle
lehet, ami rezonátorként működik, mert formailag ezen felsőbb létező önrezgését
idézi meg. Ezért használták a varázslások alkalmával!
Ha formáját megszerkesztjük körzővel és vonalzóval, akkor
megfigyelhetjük a tachion visszakanyarodását a saját múltjába. Ekkor megnézzük,
hogy az egyes forrásértékek a körvonalon hol helyezkednek el (a kör közepéből
nézve), akkor azt látjuk, hogy a pontok által bezárt szögek aránya elölről
hátrafelé haladva (a jelentől a múlt felé) nagyjából ilyen: 1, 1, 2, 3, 5.
Erről írt FényThotom a Tabula Smaragdina -iban (Smaragd
Tábláiban), ha időrendben visszafelé megyünk (távolodunk a tökéletestől), akkor
az látszólag megváltozik! Ez az oka annak, hogy másnak tűnik, pedig ez nincs
így!
Eme szabályosság miatt hívják az univerzum központi térforrását
(Teremtőt) tökéletesnek, mert működésének, azaz önkeltési arányainak alapja az
aranymetszés.
Ennek megfelelően a NapIsten (a NapRendszer lokális helytartója
az AranyVárosban) csillagunk belsejében lebeg, és térugrásokkal áthelyeződve
változtatja helyzetét.
Rendkívül védik a FényAngyalok, ezért ide bejutni -a kellő
szinten beavatott lelkek számára- csakis engedéllyel lehet!
FényTündérAngyalSzeretettel köszönöm, hogy ismét velem
tartottatok és elolvastátok ezt a hosszú posztomat!
Lylamanesha Sherana TündérAngyalLányotok
Írta:
Lylamanesha Sherana © 2015. 11. 06.
A szerzői és minden jog fenntartva!
A tartalom (minden esetben) változtatás nélkül megosztható,
csakis a Forrás megjelölésével!
Egyéb felhasználáshoz a MűvészNő Engedélye szükséges!
Forrás: Internet, és a saját tudásom!
A talált anyagokat teljesen át kellett írnom (ki kellett
egészítenem), mivel sok pontatlanság volt bennük!
Nagyon sokat foglalkoztam ezzel a témával, hogy nektek hiteles
adatokat tudjak átadni! Örömmel tettem ezt meg!
Létezik VÉLETLEN?
Létezik, hogy az ARANYMETSZÉS VÉLETLEN?
Ami LÉTEZIK
AZT A LÉT ESZIK
Ám van akinek csak a fekete leves marad...
LEVES=LEVÉS=LÉT
VÉL etlen az, amikor valami olyan következik be,
amit nem tartottam lehetségesnek, vagyis nem VÉLTEM valóságosnak.
vél-ÉTLEN
Aki a véletleneket VÉLI, vagyis tartja
valóságosnak, az bizony ÉTLEN marad.
ÉTLEN, TÉTLEN, ÉTLEN LENT marad, sosem lesz
képes JÓL LAKNI, vagyis jó helyen lakni, azaz jó helyen keresni az eredetét!
EREDETÉT
ELEDELÉT
Annak a számára a VALÓSÁG csupán VÉLETLENEK
SOROZATA, vagyis nem látja az összefüggéseket.
Azt, hogy minden ÖSSZE FÜGGÉS, minden esemény
egy másik cselekmény függvénye az időszálon.
Az ilyen ember nem véli, vagyis nem gondolja,
így nem látja a VALÓ ÓSÁGOT.
Azt, hogy egy szer vala mikor való ban tört ént
vala ami óság volt.
ÓSÁG = RÉGISÉG
RÉ ÉGISÉG
RÉ a NAP ISTEN = ISTEN ATYA
A valóság szerencsére nem attól függ, hogy mit
NEM vél valósnak az ember, hanem attól, hogy MIT TART LE-HET-S-ÉGESNEK!
Ezért nem működik a Titok c. könyv a legtöbb
embernek...
♡ spiriteve
A SZFINX
Érdekes megjegyezni, hogy az arabok a
Szfinxet ABU HUN névvel illetik.
A HUN ABA első teremtő erőt jelent.
A Szfinx alatt
Szfinxet ABU HUN névvel illetik.
A HUN ABA első teremtő erőt jelent.
A Szfinx és a mellette elhelyezkedő piramisok - az aranymetszés szabályai szerint
Magyarul ez is érthető, hisz az (a)BA ékjelének (X) jelentése is az ősi magyar írásban nemző, teremtő erőt ad.
Ugyanakkor az is érdekes, hogy kozmikus hitükben a maják a Tejút közepét, a csillagok születésének helyét, hasonlóan HUNAB KU névvel illetik, ami nyelvükön anyaméhet jelent, mely ugyancsak a teremtésnek a helye. – (Julius Radics)
Ugyanakkor az is érdekes, hogy kozmikus hitükben a maják a Tejút közepét, a csillagok születésének helyét, hasonlóan HUNAB KU névvel illetik, ami nyelvükön anyaméhet jelent, mely ugyancsak a teremtésnek a helye. – (Julius Radics)
Az aranymetszés szabálya szerinti pontossággal...
...alkották meg az egyiptomi szobrokat is!
video:
A JÓMA LIGATÚRA
A Jóma ligatúra (Jó Magas Isten) jele Peruból
- Az őrségi = ősrégi jelkincs:
- A Hun korona:
- Peru színei - képek:
Jóma szójele: Anasazi edény, indián agyagmodell, kínai hun
ligatúra, csángó hímestojás:
Őrségi - Magyarszombatfa; afrászijábi; obi-ugor; hun
(Alucsajdeng, Kína); indián (anasazi) Jóma ligatúra; valamint a székely j
(Thelegdi Jánostól) és m betu (Bél Mátyástól):
(Forrás: Varga Géza)
Chilei agyagedény a Jóma ligatúrából alkotott sormintával
díszítve:
(hungarianrealnews)
Bolgár kézműves remek, karkötő - Jóma ligatúrával:
Kirgiz textil, a sarkaiban Jóma ligatúrákkal:
Magyarszombatfai tányér - Jóma isten jele:
(Forrás: Varga Géza)
A nagyszentmiklósi arany kincsen Árpád fejedelem haja 7 ilyen
"Jóma" jelet alkot:
Az ordoszi - Hun koronán, ilyen Jóma jelen áll a madár:
Barátom az örök Fibonacci - Az aranymetszés szabályai szerint:
http://emf-kryon.blogspot.hu/2014/07/baratom-az-orok-fibonacci-az.html
Barátom az örök Fibonacci :-)
Az aranymetszés szabályai szerint - Képes album:
Továbbá:
-A magyar szent korona igazi rejtélye!!! ♥:
-Egy galaxis kívülről nézve az "ŐS" jelkép olvasatát adja nekünk:
-Nyelvünkről a kettőskereszt összefüggéseivel:
-Mátyás király:
-Különös fények a Pilisben:
http://emf-kryon.blogspot.hu/2013/04/kulonos-fenyek-pilisben.html
-Piramisok a Pilisben? ...Egyiptomban, és szerte a Földön:
-Piramisok a Pilisben?
-A Kárpát-medence: a magyarok Szent Grálja:
-A Teremtő Úr szeretettel teremtette meg a világot:
-A Szakkarai Piramis – a kvantumgép:
-Két eltitkolt beavató csillagkép: a Kígyótartó és az Orion:
http://emf-kryon.blogspot.hu/2013/07/ket-eltitkolt-beavato-csillagkep.html
- Idegen civilizációk jelenléte a Földön egykor és ma Megválaszolatlan kérdések:
- Barátom az örök Fibonacci - Az aranymetszés
szabályai szerint:
Szeretettel,
Gábor Kati
web oldalaim:
blog oldalam:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.