A lótuszvirág
"Az élet a vízből, egy mély, végtelen óceánból és egy
hatalmas lótuszvirág sarjadásából jött létre."
A lótusz a reinkarnáció, az újjászületés szimbóluma, mert
szirmai és porzói spirális elrendezésűek, pont úgy, mint az emberek DNS-e.
A lótuszvirágot számos különböző kultúrában – legfőképpen a
keleti vallásokban – a tisztaság, a felvilágosodás, a megújulás és újjászületés
szimbólumaként tartják számon.
"A szimbólumok olyan ábrák, melyek egy magasabb dimenziójú
geometria elemei.
Ennél fogva komoly erőket mozgatnak meg."
A jellemvonásai nagyon hasonlítanak az emberi szellemet jellemző
vonásokra: a környezete ellenére is a lótuszvirág képes igen szép virágokat
produkálni és tisztának maradni.
A lótuszvirág egy másik jellemvonása, hogy akkor szökik magba,
amikor virágzik.
A lótuszvirág a vizek, a teremtés, a világmindenség és a lélek
jelképe, az élet születése, a sötét mélyben rejtőző csíra kibontakozása,
félistenek születési helye, örök élet, lelki fejlődés.
A lótuszvirág ötvözi önmagában a 4 őselemet, a 4 ősprincípiumot,
amelyből az emberi test is fölépül.
A gyökerei a földben vannak (gyökércsakra,
földelem), a szára a vízben van (keresztcsonti csakra, vízelem), virága a víz
felett van (szív csakra, levegő elem), s felülről süt le rá a Nap, a tűzelem
(napfonat csakra).
A Himalája hegység, a világ tartó pillére nem más, mint a
világlótusz szára és magtokja; az egyes világrészek pedig úgy veszik körül,
mint a lótuszvirág szirmai.
A lótusz gyökerei a mélyben, a sárban erednek, szára azonban
felfelé igyekszik, áttör a vízen, a gyönyörű, tiszta és illatos virág pedig a
felszínen, sőt a víz fölött lebeg, a napfényben fürdőzve.
Ez a növekedési minta a lélek fejlődését szimbolizálja az
anyagiság, a materializmus sarától a tapasztalás vizein keresztül a
megvilágosodás fénylő világosságáig.
A lótuszvirág úgy válik a bölcsesség szimbólumává, hogy amikor
elér a növekedése, a fejlődése csúcspontjára és kinyílik, onnantól a bibéjét
soha nem éri víz.
Jóllehet léteznek egyéb növények is, amelyek a víz felszíne
fölött virágzanak, egyedül a lótusz rendelkezik olyan erős szárral, amely akár
20-30 centire is a víz fölé nyúlik.
A lótuszvirág a tudat ébredését jelenti, ezenkívül a hetedik
csakrát is szimbolizálja.
A Lalitavisztara szútra szerint „a legjobb ember lelke
makulátlan, akár a lótusz, amely a sárból hajt ki, de nem ragaszkodik hozzá.”
Egy másik nagy tanító megfogalmazásában „az ezoterikus
buddhizmusban a szív olyan, akár a ki nem nyílt lótusz: amikor a Buddha erényei
kifejlődnek benne, a virág szirmot bont; ezért is ül a Buddha egy
lótuszvirágon.”
A lótusz a buddhizmus egyik legismertebb motívuma, amely
számtalan buddhista művészeti alkotáson szerepel, és az egész kultúrkörben
megtalálható.
Gyakran díszítenek vele textileket, szobrokat és
kerámiatárgyakat, valamint épületeket.
Indiában a lótuszt tartják a virágok legnemesebbjének, külön
neve van a bimbónak, a virágzó és elvirágzott lótusznak, amely egyben a múlt, a
jelen, s a jövő, tehát együtt a múló idő jelképe a brahmanizmusban, innen vált
a tiszta tanítás jelképévé a buddhizmusban.
Indiában a lótusz a születés női szervét idézte emlékezetbe, és
az istenanyát szemé-lyesítette meg.
A kozmikus lótusz, mint teremtő öl, mint az isteni elv
tartózkodási helye vagy forrása, különleges szakrális erőként szerepel.
A termékenység lótusz-istennőjének kultusza széleskörűen
elterjedt az indiai földműves-kultúrákban.
Csupán az óind nyelvben több mint száz neve van a lótusznak,
többnyire a víz vagy a virág motívumával kapcsolatban.
Elvonatkoztatva a konkrét megjelenítésektől, a kozmikus lótusz a
teremtést jelképezi, a világ keletkezését az ősvizekből vagy pusztaságból,
amelynek közepén az alvó Vishnu nyugszik.
A lótusz-köldökű Vishnu önnön testéből szüli a gigantikus
lótuszt, amelyben a „ló-tuszban születetett” Brahma trónol.
„Ó Örökkévaló! Látom Brahmâ-t, a teremtőt, benned trónolva a lótuszon”
– mondja a Bhagavad Gitá egyik verse.
„A hinduknál a Tűz szelleme – amely felébreszt, megtermékenyít
és (eszményi őské-péből) konkrét formába fejleszt mindent, ami a vízből, vagyis
az első Földből született – fej-lesztette Brahmâ-t.
A tér vizein és az Örökkévalóság Kígyóján pihenő Vishnu Isten
köldökéből kinövő lótuszvirág – a legszemléltetőbb allegória, melyet valaha
kigondoltak;
ez a Világ-egyetem, mely a központi Napból, a PONT-ból, az
örökké rejtett magból fejlődik ki.
Lakshmi-t, Vishnu nőnemű aspektusát, akit Padma-nak, lótusznak
is neveznek, a ’Teremtés’ idején lótuszvirágon úszva ábrázolják, és a tér
’óceánjának köpülése’-kor úgy, hogy a tej-tengerből jő elő, mint Vénusz a
tenger tajtékából.”
– folytatódik HPB gondolata a Titkos Tanításban, „A lótusz,
mint egyetemes jelkép” c. fejezetben. (I. kötet, II. rész, 8. fejezet)
„A lótusz a természetnek és isteneinek szentelt virág, és
jelképezi az elvont és a konkrét Világegyetemet, mert mind a szellemi, mind a
fizikai természet teremtő erőinek emblémája.
Az árja hinduk, az egyiptomiak és utánuk a buddhisták a legősibb
időktől fogva szentnek tartották.
Tisztelték Kínában és Japánban, a görög és latin egyház is
átvette, mint keresztény emblémát”… itt a lótuszt az ábrázolásokon a vízi
liliom helyettesíti…
Ez a szál virág jelképezi a tüzet és a vizet, vagyis a teremtés
és a nemzés gondolatát, tehát ugyanazt a gondolatot, mint a lótusz a Bodhisat
kezében, aki hírül adja Maha-Maya-nak, Gautama anyjának a világ-megváltó,
Buddha születését. …
A hinduknál a lótusz a természet tűz és víz (a szellem és az
anyag) létrehozta nemző erejének emblémája.” – írja H.P. Blavatsky.
Buddha trónja is lótusz, a bimbók a bodhiszattvák, a kinyílt
virág pedig magának Buddhának a jelképe.
Kínában úgy tartják, hogy a lótusz a 4. holdhónap 8. napján
virágzik, ez a nap ugyanis Buddha születésnapja.
A buddhizmus megjelenésével Kínában új jelentés társult a
lótuszhoz.
A buddhizmus szent növényeként (a nyolc kincs egyike), a
buddhista egyház jelvényévé vált.
Az összes fontos buddhista istenség kapcsolódik valahogyan a
lótusz szimbólumához – vagy úgy, hogy lótuszvirágon ül, vagy úgy, hogy egy
teljes szépségében pompázó, kinyílt lótuszt tart a kezében.
Léteznek olyan képek és szobrok is, amelyek álló Buddhákat
ábrázolnak, mindkét lábuk alatt egy-egy lótusszal.
Mivel a lótusz nem fordul elő Tibetben, az ottani művészetben
csak stilizált ábrázolásaival találkozunk.
Ennek ellenére gyakran láthatjuk
tibeti istenségek képein és szobrain, illetve a nyolc szerencsés jel
megjelenítésein.
A lótusz színe is fontos abból a szempontból, hogy milyen
jelentést tulajdonítanak a szimbólumnak:
- A fehér lótusz a spirituális tökéletességet és a teljes
mentális tisztaságot (bódhi) jelképezi.
Fehér Tarához, a végtelen könyörületesség istennőjéhez
kapcsolják. Az ő tökéletességét szimbolizálja, amit egyben az istennő testszíne
is hangsúlyoz.
- A rózsaszín lótusz a legmagasabb szintű lótusz, amit általában
a legmagasabb szintű istenségnek tartogatnak.
Ezért rendszerint magához a Nagy Buddhához kötik.
- A piros lótusz a szív eredeti természetét és tisztaságát
jelképezi.
A szeretet, az együttérzés és a szenvedély lótusza.
A hagyomány szerint Avalokitésvara (az ő reinkarnációjának
tartják a Dalai Lámát), az együttérzés bódhiszattvájának virága.
- A kék lótusz a szellem győzelmét jelképezi az érzékek felett,
és a tudás bölcsességére utal.
Nem meglepő, hogy Manjusrí, a bölcsesség bódhiszattvájának
kedvenc virágáról van szó.
Az egyiptomiak és a lótuszvirág
A lótuszvirágot az egyiptomiak is a reinkarnáció folyamatának a
szimbólumaként tartják számon, ugyanis a lótuszvirág megtalálható ugyanabban az
összefüggésben az egyiptomi mitológiában, mint a hindu mitológiában.
Mindkét kultúrában a legendák szerint az élet a vízből, egy
mély, végtelen óceánból és egy hatalmas lótuszvirág sarjadásából jött létre.
Az ókori Egyiptomban a lótuszt istenalakokkal és más szakrális
jelképekkel együtt ábrázolták.
A lótuszhoz – amely a Nílus két partján virított, és így Felső
Egyiptom jelképe lett – kapcsolták a termékenységet, teremtőerőt és a Napot,
mint az élet és újjászületés forrását.
A fennmaradt képzőművészeti ábrázolásokon vagy Hóruszt látni a
lótusz virágán, vagy Izisznek és Ozirisznek szolgált trónul.
„A régi Egyiptom maradványain annál gyakrabban találhatók a
lótuszvirágok és a víz a Nap-Istenekkel kapcsolatban, mennél régebbiek a
kiásott, felajánlott tárgyakon levő jelképek és emblémák.
Khnoom isten – a nedves erő – a víz, amely Thales szerint minden
dolog princípiuma, lótusz-körülfogta trónuson ül.
Bes isten lótuszon áll, készen arra, hogy ivadékát elnyelje.
Thot-ot, a misztérium és a bölcsesség istenét, Amenti szent
Írnokát, aki napkorongot visel fejdíszül, és akinek bika-feje és emberi teste
van, teljesen kinyílott lótuszon ülve ábrá-zolják.
Végül Hiquet istennő béka alakjában lótuszon pihen, ezzel
mutatja a vízzel való össze-függését.” (H.P. Blavatsky)
Az egyiptomi kozmogónia egyes változataiban a Nap fia árasztja
el a sötétbe burkoló-dzott Földet, és az őseredeti káoszból kiemelkedő domb tetején
nőtt lótusz kibomló kelyhében ereszkedik alá.
Számos egyiptomi ábrázoláson az újszülött Nap lótuszvirágon
trónol.
Ré isten is lótuszvirágból született.
Az egyiptomi mitológiában az élet a vízből, az ősvízből
született.
Nun az ősvíz megtestesítője, amelyből kiemelkedett az ősdomb,
amelyen kinyílt egy lótuszvirág, aminek a szirmán ült Ré, a Napisten csecsemő
formájában.
Fénylő kék szemét tágra nyitotta és ez volt az első hajnal.
A lótusz kelyhében ülő csecsemő alakjának ábrázolása kedvelt
volt egészen a római korig.
A lótuszvirág hajnalban a víz felszínére kerül és kinyílik...
A lótuszvirág éjjel összecsukódik és a vízbe merül, hajnalban
pedig a víz felszínére kerül és kinyílik, csakúgy, mint a Nap.
Ezért is hozzák kapcsolatba a lótuszvirágot a Nap istenével,
Atom-mal.
Számos különböző vallásban a tudat a Nap reinkarnáción
keresztüli utazását jelképezi, felkel, fényt áraszt, lenyugszik, de másnap
megint felkel.
Egyesek azon véleményen vannak, hogy az emberek megszületnek,
elvégzik a feladataikat, meghalnak és aztán újraszületnek csakúgy, mint a Nap.
A reinkarnációban való hit szerint csakúgy, mint a lótuszvirág,
minden egyes ember már tökéletes, vagyis minden személy magában hordozza a
tökéletességet, és mindenki arra a lehetőségre vár, hogy a felszínre törjön
amikor eléri azt az állapotot, hogy tudatában lesz a maga tökéletességének.
Tehát mindegyik, fentebb említett vallás ugyanazt az igazságot
vallja, és azon személyek, akik megértik a szimbólumok filozófiáját, minden
bizonnyal felfedik a különböző nevek és mítoszok rejtette közös üzenetet.
Ebben rejlik a szimbolikus nyelv igazi szépsége.
A kozmikus lótusz a teremtést jelképezi, a világ keletkezését az
ősvizekből vagy pusztaságból, amelynek közepén az alvó Vishnu nyugszik.
Kínában a lótuszt szent növényként tisztelték már a buddhizmus
elterjedését megelőzően is.
A taoista hagyományban a nyolc halhatatlan egyikét, a nemes
szívű szüzet kezében a "nyíltszívűség virágával", a lótusszal,
illetve lótusz-elemekkel díszített jogarral szokták ábrázolni.
"A fehér lótusz idillje" c. könyv tartalmára gondolva
asszociálhatunk még a csakrák közül a hetedikre, a koronacsakrára is, amely
központ a fejtetőn található, és az indiai könyvek ezerszirmú lótusznak írják
le.
Amikor a lótuszvirág teljesen kinyílik az már a bölcsesség és a
megvilágosodás állapota, innentől az ember már be tudja teljesíteni a
küldetését, hidat képez a Föld és az Ég között, a gyökér és a korona csakrája
között, a teste és a lelke között, és együtt tud áramolni az Univerzum
áramlataival.
Ez már a teljes béke és harmónia állapota.
Ilyenkor az ember már tudja, miért született, honnan jött és
hová tart, és mi az élet igazi értelme.
Így válik a lótusz a korona csakra szimbólumává is.
"A szimbólumok olyan ábrák, melyek egy magasabb dimenziójú
geometria elemei.
Ennél fogva komoly erőket mozgatnak meg."
(Forrás: Édenkert/Édesvíz/Lótusz szirom)
Továbbá:
- A Szakkarai Piramis – a kvantumgép:
- A Szfinxek:
-Piramisok a Pilisben? ...Egyiptomban, és szerte a Földön:
- A Kozmikus Szövedékkel Való Személyes Kapcsolatod!:
- Skalárháború:
- A BIOELEKTROMOSSÁG TUDOMÁNYÁNAK EREDMÉNYEI – DIMENZIÓKAPUK: http://emf-kryon.blogspot.hu/2013/11/a-bioelektromossag-tudomanyanak.html
- Mi is a Lélek?:
- A teremtés energiái – Kundalini - Kisfaludy György előadásai:
- TOBOZMIRIGY - A TESTÜNK CSODÁJA:
- A harmadik szem:
- A kézben, a talpon ... benne van az egész ember - Térkép az egészségünkhöz – Reflexzónák - Aura - Csakrák - Csokrok:
-A magyar szent korona igazi rejtélye!!! ♥:
-Egy galaxis kívülről nézve az "ŐS" jelkép olvasatát adja nekünk:
-Nyelvünkről a kettőskereszt összefüggéseivel:
-A Kárpát-medence: a magyarok Szent Grálja:
- A KÁRPÁT - MEDENCE A FÖLDI PARADICSOM:
- Turániak - Magyarok - Anyahita szól hozzánk :
http://emf-kryon.blogspot.hu/2013/05/turaniak-magyarok.html
http://emf-kryon.blogspot.hu/2013/05/turaniak-magyarok.html
- RÉGÉSZET ÉS TÖRTÉNELEM - Turáni népeink:
- A BESZÉDES ZÁSZLÓK - Turáni népeink:
-A Teremtő Úr szeretettel teremtette meg a világot:
- A dimenziókapuk létezése:
- A magyar szent korona igazi rejtélye!
- A magyar szent korona a női termékenység szimbóluma - Spiriteve írása:
- A BAGOLY, a BÖLCSESSÉG szimbóluma - spiriteve írása:
- A VONZÁS TÖRVÉNYE (más szemmel) - spiriteve írása:
- FOG AD ALOM - FOGADD DALOM - FOGAD ALMA - Spiriteve írása:
- Létezik VÉLETLEN? - Spiriteve írása:
- Hófehérke és a BIBLIA FÉRGES ALMÁJA - Spiriteve írása:
- A SZERENCSE TERMÉSZETE - Spiriteve írása:
- Hol van a KISKAPU? - Spiriteve írása:
- A HAGYMA üzenete - Spiriteve írása:
- A MAG-YAR NYELV – MAG NYELV – ŐS NYELV - Spiriteve írása :
-Két eltitkolt beavató csillagkép: a Kígyótartó és az Orion:
- Idegen civilizációk jelenléte a Földön egykor és ma Megválaszolatlan kérdések:
-Magyarul beszélő indiántörzsek - Móricz János kutatásai - Tayos barlang:
- A világ legmagasabban fekvő lakott települései :
- Minden betegség lelki eredetű - Az emberi test a lélek térképe:
- Kisfaludy György előadásai:
http://emf-kryon.blogspot.hu/2015/01/kisfaludy-gyorgy-eloadasai.html
- CSILLAGÁSZAT:
http://emf-kryon.blogspot.hu/2015/01/csillagaszat.html
- AZ ANDROMÉDA GALAXIS ÉS CSILLAGKÉP:
- Megmondom a titkát, édesem a dalnak:
- DALOLÓ UNIVERZUM - REZGÉSEK – FORMÁK - HANGTERÁPIA:
- Ica - a faragott kövek:
- RIGVÉDA - A TEREMTÉS:
- A REGŐSÖK ÉS A KRÓNIKÁSOK ÍGY ÍRTÁK MEG - Tarih-i Üngürüsz ősgeszta:
- HATHOR ISTENNŐ – A HATHOROK:
- NAPFOGYATKOZÁS:
- HOLDFOGYATKOZÁS:
- Napfogyatkozások - Holdfogyatkozások - Napéjegyenlőségek - Napkitörések együttes hatásai:
http://emf-kryon.blogspot.hu/2015/03/napfogyatkozasok-holdfogyatkozasok.html
http://emf-kryon.blogspot.hu/2015/03/napfogyatkozasok-holdfogyatkozasok.html
- A VULKÁNOK:
- A Szfinxek:
- HEKTÓR ÉS KASSZANDRA:
- Pápua Új-Guinea:
- HIDAK MAGYARORSZÁGON:
- Agyag- és kőfeldolgozó, üvegkészítő mesterségek:
- A bányászat:
- VÁLYOGVETŐ – VÁLYOGHÁZAK:
- ŐSI REPÜLŐSZERKEZETEK:
-NIMRÓD – az ősi NAP-KIRÁLY:
- Mágikus világkép - Világfa - Életfa - Égigérő fa - Tetejetlen fa:
- ARANYHIDAK 1. ARANYKAPU - ARANYHÍD:
- ARANYHIDAK 2. SZEMIRAMIS FÜGGŐKERTJE:
- ARANYHIDAK 3. ÉGIGÉRŐ FA - MINT A TORONY VÁZA:
- A népművészet, mint a magyar nép szakrális művészete:
- ŐSI TUDÁSUNK - HAGYOMÁNYUNK - NYELVÜNK - ROVÁSÍRÁSUNK A KULCS:
- Az óriások:
- GÖMBKÖVEK – KŐGOLYÓK A FÖLDÖN:
- ÉRDEKES NAGY KÖVEK - PONTOSAN KISZABOTT MEGALITOK - a világból:
http://emf-kryon.blogspot.hu/2016_01_31_archive.html
- Világtérkép a Föld édesvíztartalékairól:
http://emf-kryon.blogspot.hu/2016/03/vilagterkep-fold-edesviztartalekairol.html
- A Kajlás-hegy - Kailash - Tibetben:
http://emf-kryon.blogspot.hu/2016/04/a-kajlas-hegy-kailash-tibetben.html
- Sárkán – Aranyisten - Napisten:
http://emf-kryon.blogspot.hu/2016/03/sarkan-aranyisten-napisten.html
Szeretettel,
Gábor Kati
web oldalaim:
blog oldalam:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.