2013. március 27., szerda

Fonott kalács



Fonott kalács

 



Hozzávalók:

500 g liszt, 1 cs (7g) szárított élesztő, 5 dkg cukor, 1 cs vaníliáscukor, csipet só, 2,5 dl langyos tejszín, 2 tojás, 1 tojás fehérje, egy marék mazsola, a bekenéshez 1 tojás sárgája 1 kanál tejjel kikeverve.


Elkészítés:

A lisztet összekevertem a szárított élesztővel, és a többi tésztához valóval a robotgép segítségével megdagasztottam (5-7 perc). 
A recept a hozzávalók között nem sorolta fel konkrétan a mazsolát, de a képen is látszott, hogy van benne, meg én is szeretem, úgyhogy az utolsó 2 percben azt is beledobtam. 

Langyos helyen kb. 1 órát kelesztettem. 
Amikor megkelt, átgyúrtam, szétosztottam három részre, ezekből úgy 45 cm hoszú rudakat sodortam és szépen összefontam. 
A tepsire (sütőpapír!) helyeztem, és még fél órát hagytam pihenni, hogy megint megnőjön. A második kelesztés végén bekentem a tejes tojássárágával és betettem az előmelegített sütőbe 190C, 35-40 perc.

Azért tetszett ez a recept, mert tej és vaj helyett tejszín kellett a tésztába, és ilyet még nem sütöttem. 
Hozta a várakozásaimat, mert isteni illata és íze van!! 
Legszívesebben megettem volna az egészet még úgy langyosan, de akkor mi maradt volna a sonkához???

 







HÚSVÉTI KENYEREINK

Elkészültek a húsvéti kenyereink
Medvehagymás, Tojással - sonkával töltött










HÚSVÉTI KUGLÓFUNK









Továbbá:



-Házi - Sokmagvas - fonott - rozsos kenyér - TÖLTÖTT KENYÉRCIPÓ:


http://emf-kryon.blogspot.hu/2013/03/toltott-kenyercipo.html







Továbbá:



Gyógyító növényeink 1./a rész: 



- Gyógyító növényeink 4. rész:


- Gyógynövények alkalmazása, gyűjtése: 


- Vegyes kultúrák. Kedvező hatású szomszéd növények: 

- Kertészeti naptár - Zöldségeskert - Vetés - Növények társítása: 

- Praktikusan az otthonunkban – kiskertünkben:



- Vegyszermentes tartósítás - Öreganyáink fortélyai: 


- Paradicsomültetés, paradicsomtermesztés, palántázás: 




- SZABÓ GYÖRGY BÜKKSZENTKERESZTI FÜVESEMBER TANÁCSAI: 

- Csicsóka – a jótékony szénhidrát: 

- A Hársvirág gyógyító növényünk külön fejezetet igényel:

- Egzotikus gyümölcsök — Trópusi gyümölcsök:

- A mediterrán őshonos fája – az Oliva:

- Eltitkolt orvosság: az ezüstkolloid:

- A nyírfa mágikus ereje, mely önálló fejezetet igényel!:



- A vadkender olaj meggyógyítja a rákot, de vajon miért nem tudja ezt senki?:

- Dió - a csudajó, mely önálló fejezetet igényel: 

- Szúnyogcsípés ellen a hagymától a banánhéjig: 


- ALOE VERA - a csodanövény:

- Gyermekláncfű - Pongyolapitypang:

- A BÁRSONYVIRÁG (BÜDÖSKE) ELŰZI A KÁRTEVŐKET KERTÜNKBŐL:






- GYÖMBÉR - A MINDENT TUDÓ GYÓGYNÖVÉNY:


- A SZERVÓRA:

- A VÍZ ÜZENETE - A REZGÉSEK HATÁSA A VÍZRE:

- Gyógyító kéztartások - Mudrák:

- AZ AROMATERÁPIA - ILLÓOLAJOK:

- SÁFRÁNY - A FŰSZEREK KIRÁLYA - A KIRÁLYOK FŰSZERE:

A magyarság ősi gyógymódjai és vallása:

- A magyarság ősi és új gyógymódjai:


Faszén - Aktív szén:

- FŰSZERNÖVÉNYEINK:

- Körömvirág:

- A LEVENDULA:

- AZ AROMATERÁPIA - ILLÓOLAJOK:

- SÁFRÁNY - A FŰSZEREK KIRÁLYA - A KIRÁLYOK FŰSZERE:

- Természetes kozmetikumok: 





KÁPOSZTA - Kovászos uborka:







- ALMA - ALMAECET:










- A kínai egészségmegőrzés fegyvere - a fésű:
http://emf-kryon.blogspot.hu/2017/04/a-kinai-egeszsegmegorzes-fegyvere-fesu.html

- A Tiszta Só jelentősége:

- Házi sajtok készítése és tejsavó felhasználási ötletek:

- A vadkender olaj meggyógyítja a rákot, de vajon miért nem tudja ezt senki?:


- Petróleummal is lehet gyógyítani a rákot - 10 jó tanács Gyuri bácsitól:


- HULDA CLARK ASSZONY TÖBB ÉVTIZEDE ISMERTE A RÁK GYÓGYÍTÁSÁNAK TITKÁT, MIÉRT NEM HALLGATOTT RÁ SENKI?:
http://emf-kryon.blogspot.hu/2016/09/hulda-clark-asszony-tobb-evtizede.html



- 10 ezer év után újra ősi búzafajtát termesztenek Magyarországon - az alakor:

- ÖSSZEFOGLALÓ – RENDSZEREZŐ - GYÓGYÍTÓ NÖVÉNYEINK - ÉS EGYÉB GYÓGYMÓDOK: 


- Csodaszer az orosz katonáknál - Tud erről valaki valamit? - Vetom probiotikum:
http://emf-kryon.blogspot.hu/2018/03/csodaszer-az-orosz-katonaknal-tud-errol.html

- Diótej, mandulatej, mogyorótej, pisztáciatej, zabtej, máktej, kókusztej, rizstej stb. készítése házilag:
http://emf-kryon.blogspot.hu/2018/03/diotej-mandulatej-mogyorotej.html








Szeretettel,

Gábor Kati


web oldalam:

blog oldalam: 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.