Lánc, lánc, eszterlánc
„Lánc, lánc, eszterlánc,
eszterlánci cérna,
cérna volna, selyem volna,
mégis kifordulna.
Pénz volna karika,
forduljon ki Marika,
Marikának lánca.”
Ezt a magyar dalocskát éneklik gyereklányaink, miközben egymás
kezét fogva körbe-körbe járnak, és a kiénekelt lányok nevük hallatán ki- vagy
befordulnak.
A népdalok, mondókák, kiszámolók és a népi díszítések többsége
olyan régi tudást, titkot őriz, amit napjainkban már igen nehéz értelmezni,
megfejteni.
Ebben a szövegben szintén olyan dolgok rejtőznek, melyek
megismerése után gyökeresen megváltozik az eleink tudásáról, fejlettségéről
bennünk kialakult, jobban mondva szándékosan kialakított hamis kép és nyomban
romba dőlnek a magyarság származásáról szóló hazug elméletek.
A tudomány mára ismét elérte azt a magas fejlettségi szintet,
hogy értelmezni lehet ezt a régi mondókát.
Miről szól ez a dal?
A szövegben lévő szavak jelentésének meghatározása után újra
felszínre kerül az ősi titok.
Legelőször az eszterlánc összetett, sőt mint
később kiderül, többszörösen összetett szó eredetét, valódi jelentését próbálom
meghatározni a magyar nyelv segítségével.
Az eszterlánc szóösszetételben lévő eszter, a finnugrista
szótárak szerint feltehetően szláv eredetű és a hasonló szóösszetételű, nádból,
szalmából készült tetőt jelentő eszterha, eszterhaj szavakból kiindulva,
szalmából készült láncot jelent.
Szerintük ez a szó véletlenül esik egybe a helytelenül héber
vagy perzsa eredetűnek tartott, csillag jelentésű Eszter tulajdonnévvel.
Ez a női név valójában a babiloni mitológia növény- és
állatvilág, a szerelem, a viszály, a termékenység és az anyaság istennőjének
tartott Istar-nak (a sumeroknál Inanna), az idők folyamán módosult
névváltozata, akit később a Vénusz bolygó, az ezüstfénnyel ragyogó
Esthajnalcsillag alakjaként is tiszteltek.
Hazánk legnagyobb folyama a Duna az
ősi időkben ennek az Istennek a nevét viselte.
Az Ister folyó mellett épült város Esztergom régi neve pedig
Istergam volt, ami a „gam” szótag görbe jelentéséből adódva, Ister kanyarját
jelenti.
Az Istar vagy Ister névnek első szótagja az „is” jelentésben
azonos a tüzet jelentő sumer „izi” szóval.
Sumerul a tűzhely neve kiizi, azaz kiizzó.
Nyelvünkben ez a kifejezés még ma is megtalálható az izzad,
izzik, ízik (gyújtósnak való takarmánymaradék), izzó szavakban.
„Ha fénylik gyertya szentelő, az íziket vedd elő.”
A második szótag, a „ter” „elvont gyöke, 1) terem (ige), teremt,
termék, termel, termés, termény, termékeny, termeszt, természet, termet
származékoknak. Szélesb ért. azon r gyökhangu szók nemzetségébe tartozik,
melyek kisebb nagyobb szélesedésre vonatkoznak, s ekkor azonos, vagy legalább
rokonítható „tér” főnévvel.” /Czuczor Gergely, Fogarasi János: A magyar nyelv
szótára. 1862/
Az Ister név tehát nem jelent mást, mint izzó teret, a hevesen
fortyogó, életet teremtő központi égitestünket, a Napot, annak életterét
valamint más bolygórendszerek sziporkázó csillagait.
Az eszterlánc harmadik szótagja a lánc, palócosan mondva loanc,
több egymáshoz kapcsolódó pl. gyűrűkből, karikákból álló fonat.
A szó gyöke a „lo”, ami mozgást, haladást jelent.
Az, hogy az eszter és a lánc szavak nem csak puszta véletlenből
kerültek egymás mellé és hogy, az Eszter név valóban az Ister név módosult
változata, azt egy i.e. 19-18. századból eredeztetett babiloni lelet
bizonyítja.
Ister, Inanna a teremtő
A domborművön az oroszlánok és a baglyok társaságában Ister, az
Ég úrnője látható, aki markaiban egy-egy láncszemet tart.
Ez a lánc Ister lánca, ami későbbiekben, mint „szalagos” gyűrű,
képírásos jelévé vált.
Az iz-ter-lonc, mai magyar nyelven az izzó tér lánca, a
mindenségben 70 ezer km/h sebességgel száguldó, hevesen izzó Napunk mozgási
tengelye, a Nap útja körül keringő bolygók pályája által kirajzolt, a
folyamatos haladás következtében létrejövő hullámzó láncmozgás.
Így már világos, hogy miért jelent csillagot az Eszter
tulajdonnév.
A tűzlánc
Ennek a több milliárd éves mozgásnak kicsinyített mása a Föld
élőlényeinek testében hajladozó örökítőanyag, a DNS lánc, aminek alakja „miképp
a mennyben azonképp a földön is” az életet teremtő izzó tér láncának, a bolygók
Nap körüli csavargó mozgásának az alakját vette fel.
Ister láncának földi mása
Az alábbi, az i.e. második évezred elejéről származó Istert
ábrázoló leleten a láncszem egy spirál alakban felcsavarodott hosszú szár, a
DNS lánc végén helyezkedik el.
Ister a
„selyemcérnából” sodort DNS lánccal /Louvre, Párizs/
A DNS szál tulajdonságára, hajszálvékonyságára utal a cérna szó
melyet, mint isteni szál, a nemesen csillogó, drága selyemszálhoz hasonlítanak.
Ennek az isteni láncnak a kifordulása (forduljon ki Marikának
lánca) nemcsak ezt a folyamatos mozgást, hanem a gyermek megszületését is
jelenti, hiszen a magzat, az új lánc hordozója, a világrajövetele előtt a
szülés megkönnyítése végett az addigi farhelyzetéből fejjel a medence alja felé
fordul, mintegy kifordul a biztonságot nyújtó anyaméhből.
A táltos hit szerint az eszterlánc az égig érő fának a
megjelenítése, ami véleményem szerint nem csak a világok közötti átjáróként
szolgál, hanem a DNS és a Nap körül keringő bolygók mozgása következtében
létrejövő lánc alakja közötti azonosságra is utal.
Népművészetünk a Mindenség és a Föld között fennálló
kapcsolatot, kacskaringó vagy hosszú fonat formájában jeleníti meg.
Legértékesebb nemzeti kincsünk, a magyar államiság jelképe, a
Szent Korona alsó részéről lelógó aranyláncok (összesen kilenc), melyeknek a
végén lévő csepp alakú foglalatok hátsó részén a rovásunk „F” betűje, a Föld
jele látható, ezt az összeköttetést sugallják.
A Korona jelenti az Eget, a Mindenséget, a megkoronázott személy
pedig a Földet, a földi hatalom birtokosát.
Koronalánc - A Föld jele
Ugyancsak a Föld és az Ég között fennálló kapcsolatot jelzik a
Korona zománcképeinek ábrázolásai, többek között jelképesen a keresztpántok
legfelső részére helyezett, azaz a világ tetején trónoló Atya Istent ábrázoló
zománckép is.
Ezen a képen az Őstevő mellett világfák, életfák láthatók,
melyek koronája lángnyelv formát ölt, mely a fortyogó Napra utal.
A fák törzsén azaz a Naptengelyen, az örökítő szálakat illetve a
bolygók mozgását, a tűzláncot jelképező növényi indák kúsznak fel
csigavonalban.
Szent korona – Atyaistenség - A Föld és az Ég ura
Sumer áldozati ivó-kancsó i.e. 2350-ből, felületén a DNS
szálakat jelképező kígyókkal, középen a Nap útjának a tengelye
Kígyófonatos avar szíjvégek
A teremtést ábrázoló kőlap, középen az életfával (Mezopotámia,
i.e. 800)
Az alábbi képen látható szövetre hímzett magyar népi díszítés és
a több mint ezer éves kőlap életfájának a formája között kísérteties a
hasonlóság.
A hímzésben is ott vannak a két oldalra hajló pálmalevelek, a
középen lévő törzs, mely itt pontok láncolatából áll és a két függőleges vékony
vonal, ami mintegy lezárja, védi a belső részt.
Párnavég gyolcson, hullámdíszes minta között rozetták sorával
(Mezőkeszü, v. Kolozs m. 20. sz.) Bp. Néprajzi Múzeum.jpgPárnavég gyolcson,
hullámdíszes minta között rozetták sorával (Mezőkeszü, Kolozs megye, 20.
század) Bp. Néprajzi Múzeum
Párna végek - Pandur Istvánné népi iparművész munkája - Fejér Kati Kalocsa kincse 2006
Az életfa leegyszerűsített ábrázolása a Nikolsburgi abc néven
elhíresült, az ősi írásjeleinket bemutató papírlapon is megtalálható „TPRUS”
olvasattal.
A nikolsburgi égigérő fa, vagy életfa, felette a „TPRUS” felirat
(14-15. század)
Serafim Keropovich Patkanov, A szabírok nemzettsége című
tanulmányában leírja, hogy a Szibériában élő szabírokat Taparnak nevezték.
Emiatt, egyes vélemények szerint a „TPR” a Tapar szó rövidítése,
az „US” pedig az Ős szavunk régi formája.
Vajon jelölhetik-e a TPR mássalhangzók a Tapar szót, valamint a
jel életfaként való értelmezése és a szó jelentése között van-e kapcsolat?
Mit takar a Tapar kifejezés?
Tudjuk, hogy a kérdéses jel az életfának a leegyszerűsített
ábrázolása.
A Tapar szó jelentésének a meghatározásában ismét a nagyszerű
Czuczor-Fogarasi féle szótárt hívom segítségül.
A Tapar szó első eleme a TAP, TÁP vagy a TA ősgyök.
„TÁP: (ta-ap) fn. tt. táp-ot, harm. szr. ~ja.
Mármár elavult, de ujonnan fölélesztett gyökszó, melyből tápol,
tápla, táplál, táplálék származtak.
Jelent általán mindenféle eledelt, mely az állati testet fönntartja
s növeli; különösen az ételek velejét, nedvét, mely mint mondják, vérbe megy,
különböztetésül az étel salakjától, söprejétől, mely bélsárrá válva a végbélen
kitakarodik.
Kétségtelenül származott szó, mutatja a hosszú önhangzó; első
része ta gyök, ugyanaz a te, tö gyökkel, mely tömöttet, telit jelent, a második
része (ap) hozzá járultával a két a egybeolvad s hosszuvá lesz.
Egyezni látszanak vele a szanszkrit dai (Eichofnál am.
táplálás), az ételt jelentő latin daps, dapes.”
„TA: d) a több irányban szétterjedő, szétnyiló, szétmenő
távolságot jelentők: tág, tál, tályog (vértál), tár (ige), tát; mely értelemben
rokon hozzá azon sza sze, melyből szana-szét eredtek; e) az egyensulyi
középponttól, egyenes vonaltól távozó, ideoda biczegő, hajló tántor, tántorog,
tántorodik, tántorít (hová talán magát a táncz szót is sorozhatjuk), a midőn
alapfogalomban és hangban hasonló e gyökhöz a félrehajlási csa, honnan csák,
csákó, csákány, csáklya, csámpa stb.; továbbá: sa ezen származékokban:sanda
félre néző, sánta biczegve félre lépdegelő; f) az alulról fölfelé távozó,
illetőleg emelkedő tám, támad, támaszt...”
A szó második része a PAR.
„PAR: elvont gyök, mely forgásra, keringő mozgásra, körded
alakra vonatkozik ezen származékokban: paracskó, paripa, parittya, parázna,
megnyújtva: párta, párkány; hangzóváltozattal porgol, porgolat.
Rokonai: pěrěg, pěrdűl, pěrdít, pereszlén, továbbá azon far,
fer, for, för, für, fir gyökü szók, melyekben alapértelem a forgás, keringés,
kerekdedség; b rokonhangu előtéttel: barangol, barkácsol, bereg, stb.
Ezen gyökkel egyezik a görög peri, hindu pari.”
A fentiekből egyértelműen kiviláglik, hogy a Tapar azonos az
erőt adó forgással, csavarodással, azaz az emberi dns-sel, a testünknek életet
adó fával, a
TÁPláló PERdülettel ami egyúttal a földtől TÁvolodó, az égig növő,
ide-oda hajló ágú fával is azonos.
Ezt az örökítőláncot és az égigérő fát ábrázolják a fent bemutatott
tárgyakon lévő motívumok és a nikolsburgi „TPRUS” rovásjel is.
Tojás motívumként
Tetőcserépen
TPRUS rovásjelünk
A veleméri sindü us tprus ős szabír ős magyar rovásírás leletek
Tehát a játék során alkotott kör és a folyamatos forgás azonos a
Napnak a Galaxisunk, a Tejútrendszer középpontja körüli mozgásával, a ki- és
befordulás a bolygók láncszerű mozgásával, sejtszinten pedig a DNS lánc
alakjával a kifordulás a születéssel.
Ez a több mint ötezer éves dalocska arról árulkodik, hogy az
akkori ember tisztában volt olyan dolgokkal, amit korának fejlettségi
szintjéhez mérve nem kellet volna tudnia.
Csillagászati eszközök és orvosi műszerek hiányában mégis
ismerték a Naprendszer, a bolygók mozgását, örökítő anyagunk felépítését,
alakját valamint e két dolog között fellépő kölcsönhatást.
Mégis honnan szerezték csillagászati és sejtszintű ismereteiket?
Ez a tudás minden bizonnyal egy hajdan volt magasan fejlett
társadalom ismeretanyagának a maradéka, mely valószínűleg valamilyen természeti
csapás következtében hirtelen lehanyatlott.
Ez az egyszerű magyar körjáték ennek a tudásnak az emlékét őrzi
és a magyarságnak az ókori közel-kelettel való kapcsolatait vagy az onnan való
származást bizonyítja.
Ezt a kapcsolatot nem csak ez a játék, hanem számos, a sumerral
azonos hangzású és jelentésű szavaink is igazolják.
Magyar-Sumer
anya-ana
apu-abu
bárány-barin
edény-edin
háló-halu
kalapács-kalapattu
kanna-kanna
kapa-kapa
kaparó-kaparu
kasza-kaz
komondor-kumundur
kosár-kaser
kutya-kudda
kuvasz-kuassza
küszöb-kiszib
marha-marha
tűzhely (kiizzó)-kiizi
satu-sahtu
szántó-szontu
szekér-szigir
szép-zeb
gabona-gabni
ős-us stb.
/Dr. Nagy Sándor, A magyar nép kialakulásának története/
Egyetlen szó mégis sokat elárul a Kárpát-medence lakóiról, azok
nyelvéről, Ammianus Marcellinus római tábornok és történetíró, Rerum Gestarum
című művének egyik fejezetében olvasható történet.
Történt ugyanis, hogy a medence népe i.e. 359-ben fellázadt II.
Constantinus római császár által kiszabott súlyos adók miatt.
A császár személyesen próbálta a kedélyeket lecsillapítani, de
még nagyobb zűrzavart okozott.
Mivel az uralkodó az őslakosokkal folytatott tárgyaláson sem
engedett az elképzeléseiből, nem csökkentette a kiszabott adókat, egy
elkeseredett résztvevő levette a csizmáját és hozzávágta a császárhoz, miközben
a következő szavakat kiabálta: „Marha, marha!”
A sértő szavak elhangzása után fellázadt a nép, nekirohant a
császárnak, letépték arannyal beszőtt köpenyét és összetörték a trónját.
A tejelő, húst adó haszonállat eme neve a magyaron és a sumeron
kívül más nemzet szókincsében nem található meg.
Napjainkban ezt a szitokszónak is számító kifejezést arra az
egyénre mondjuk, akire haragszunk.
A magyar nyelvnek és ennek a körjátéknak az ősi mivolta tehát
nem kérdéses.
Vigyázzunk hát erre a kincsre, tanítsuk, játsszuk, és ne hagyjuk,
hogy ebben a velejéig romlott világban Ister lánca végleg megszakadjon.
Kit tudja, lehet, hogy nemzedékünk lesz a következő, akiknek
majd meg kell őriznie és tovább kell adnia az eddig megszerzett tudást.
Talán éppen ezzel a játékkal.
Lánc, lánc, Izter lánc…
(Forrás: http://csabavezir.blog.hu/Antal Csaba)
Köszönöm Csaba vezír!
SUMÉR HÍVOGATÓ IMA MAGYARUL
Antanténusz, szórakaténusz,
Szóraka-tiki-taka-alabala-bambusz(ka),
mely magyar gyermek kiszámoló mondóka!
Érdekes módon egy ősi sumér ima, amit egy ékiratos cserépről
olvastak le, majd a XX. század elején fejtettek meg a következőképpen szól:
„Anta Dunguz, szur-raga Dunguz, szur-raga digi-daga ala-hala
Bambúz”
A nyersfordítás: „Kelj föl Dunguz, szülj reggelt Dunguz, Szülj
reggelt, áradj, terjedj, vágjad, űzzed Bambuszt!”
Ennek nagyjából a magyar megfelelője, mely gyermekdalként maradt fenn:
"Süss fel Nap, fényes Nap,
kertek alatt a ludaink megfagynak!"
A suméroknál ugyanis a Dunguz a Nap (istenség), a Bambuz az éj
(sötétség istene) volt.”
Marton Veronika elemzése szerint:
Marton Veronika elemzése szerint:
A rovás - és az ékírás együttes felhasználásával az
An.tan.tén.usz szó.ra.ka.té.nusz…mondóka lehetséges mai
magyarnyelvű értelmezése:
Égi fénykorona közeledik, kisliba, elég a reszketés, kapu -
közel a felkelés...
A mondóka ilyetén értelmezése felidézi a „Süss föl nap / fényes
nap/ kertek alatt / kislibáink / megfagynak” c. gyermekdalt.
Az „Antanténusz”ban is várják a libák a napkeltét, de megjelenik
benne a „Bújj, bújj zöld ág / zöld levelecske / nyitva van az aranykapu /csak
bújjatok rajta!” c. dalocska „kapu” eleme is.
Pártus Szkíta Napkörösztén Mennyegzőben ...
Bál Atont (Balaton) (a dolgok mögötti a "rejtett" fénynek urát, a Nap istent, és a fény szüzét Tündér il Annát.... Ilonát tisztelték és követték).
A mennyegzőt Szemző Gábor vezeti
"Bujj-bujj zöld ág....!" - a képen Dávid Roberta
Az ő jelenlétüket hívták a teljesen egyenrangú duális Atya Anya ősvallásunkban a Szkíta, Saka, az EGY és mindenütt jelenlévőnek, kit nem szabadott a Sakáknál mással ábrázolni csak egy körrel maximum.
- Szemző Gábor -
A mondóka ilyetén értelmezése felidézi a „Süss föl nap / fényes
nap/ kertek alatt / kislibáink / megfagynak” c. gyermekdalt.
Az „Antanténusz”, a halandzsa - szövegnek tartott versikének a régiségben,
a magyar előidőkben megvolt a jelentése, értelme.
Csoda, hogy mind a mai napig megmaradt, és él a magyar
gyermeknyelvben.
- Marton Veronika -
SÜSS FEL, NAP! FÉNYES NAP!
A Napszimbólumok
A Nap, mint égitest, fogalom, jelkép, megannyi formában
felbukkan környezetünkben.
Láthatjuk épített világunkban, a művészetek minden
ágában, mesékben, dalokban.
A magyarok látták, érezték, az élet minden területén
tapasztalták a Napnak, mint legjelentősebb égitestnek mindenható erejét,
fényét, melegét.
Tudták, hogy a Nap nélkülözhetetlen az élethez.
Nem tudom, van-e értelme a Nap-ábrázolásokat időrendbe, vagy
művészeti áganként besorolni, korlátok közé szorítani, hiszen úgy érzem,
bárhová nézünk a teremtett világban, mindenhol felfedezhetjük a Nap képét, akár
valós, akár szimbolikus formában.
Ábrázolása kezdetben talán csupán egy pont,
vagy kör, korong lehetett.
Etruszk
Nap - Anyahita Rodoszról
Sumér szárnyas Nap
Skóciából
Trák
Búzából
Később sugarakkal, lábas küllőkkel,
Asóka oszlop
egyebekkel bővült a minta.
Napábrázolások maradtak ránk például az építészetben –
domborművek, mozaikok, díszes kapuk, faragott ház-oromzatok, gerendák.
Kazettás templom mennyezetek, csodálatos
székelykapuk szerencsére ma is készülnek, igaz gyönyörűségünkre.
Amikor a Nap, mint forma stilizálódni kezd, sugarai spirálformát
öltenek,
Hunza Napkultusz
esetleg talpakat kapnak, megjelenik a szárnyas Napkorong,
a
forgórózsa, és itt kell megemlíteni, hogy a sok indulatot kiváltott svasztika
is igen-igen ősi napábrázolás.
Ezek a motívumok a világ minden részén
megtalálhatók.
Inka
A pásztorművészet
remekei, a fafaragások, a szaruból készült használati tárgyak, bőr
domborítások.
Fazekasok, agyaggal dolgozók is előszeretettel alkalmazták a
napmotívumokat.
Megtalálhatjuk a különböző szőtteseken, hímzéseken, pingált
tojásokon.
Festett, varrt, textileken “A koronás tulipán a Napot jelképezi,
ez a motívum ősi magyar vallások jelképe, a három rózsabimbó eredetileg az
Atya, a Fiú és a Babba Mária jele.
A gyöngyvirágok és a kis tulipánok a hét bolygót mutatják. ”
A varrottasokon a Napot szimbolizáló – akár stilizált – virág
általában piros, hiszen a fényt, a tüzet jelenti, s mint ilyen a gonosz ősi
ellensége, erejével megtöri annak hatalmát.
Kalotaszegi írásos varrottas
A virágokon kívül sok minden más is szimbolizálhatja még a Napot,
– gömbölyű gyümölcsök, kalászok, ragadozó madarak, sörényes oroszlán. A Nap
sugarait jeleníti meg a koszorú, a korona, a haj.
A Nap ábrázolása nem halott, elfeledett vagy kényszeredett
tudomány. Hiszen ha megnézünk néhány – vagy jó sok – gyerekrajzot,
megfigyelhetjük, hogy mindenféle befolyásolás nélkül is, már az egészen kicsi
gyerekek is rajzolnak Napot.
A “fészekfirkából” alakul ki fejlődése során a
ragyogó, mindent átható Nap, amely nélkül Élet nem létezhetne a Földön.
(Posztosné Lajos Jolán)
“Csiga-biga
gyere ki, Ég(bolt) a házad ideki”
Csiga-biga
gyere ki,
Ég(bolt)
a házad ideki,
kapsz
tejet, vajat,
holnapra
is marad.
Azért
ez így, már más értelmet kap ugye?
Az
“Ég” nem tüzet jelent (tehát nem a Csiga háza gyulladt ki)
hanem az eget, az égboltot hivatott jelképezni.
A
Központból való kiáramlás és visszahúzódás jelképe.
Magasabb
szintű ez az üzenet!
Ha
kibújunk a saját kicsi csigaházikónkból és egyesülünk az Égi
Házzal, akkor "kapsz tejet, vajat", vagyis teljességet,
Tejútat.
Olvassuk
tovább:
video:
MEGFEJTETTÉK A DNS ADATTÁRHÁZÁT
(Kapcsolódó írás az "Eszterlánchoz)
(Kapcsolódó írás az "Eszterlánchoz)
Csupán egyetlen gramm DNS képes 14.000 Blue-ray lemeznyi adatot
tárolni.
"A DNS alkalmas arra a feladatra, hogy nagy mennyiségű
információt legyen képes tárolni kompakt módon," - mondta a kutató.
A csapat extrém alacsony hőmérsékletet, -18 °C-ot is használt.
A tudósok ezután képesek voltak dekódolni az információt, és
reprodukálni a szavakat teljes pontossággal.
A tudósok ezután beépítettek egy "hibajavítót", mely
hasonló módon megtalálható a laptopokban és a mobiltelefonokban is.
cikk:
Napkitörés is dupla hélix - kundalini alakot ad az egész Naprendszerben:
Továbbá:
- A MAGGYAR NÉP A MAG NÉPE! A MAGGYAR AZ ŐSNYELV!:
- Az ősi Székely - Magyar rovásírás titka - A kódolt nyelv
Rovás ABC értelmezése:
http://emf-kryon.blogspot.hu/2013/10/az-osi-szekely-magyar-rovasiras-titka.html
http://emf-kryon.blogspot.hu/2013/10/az-osi-szekely-magyar-rovasiras-titka.html
- Az Ige, a SzékelyMagyar Rovásírás feltámadott... 1-2. rész:
- Egy galaxis kívülről nézve az "ŐS" jelkép olvasatát adja nekünk:
- Nyelvünkről a kettőskereszt összefüggéseivel:
- Magyar mitológia és rovások:
- Az Arvisurából - részlet 1.:
- CSABA KIRÁLYFI:
- Magyarul beszélő indiántörzsek:
http://emf-kryon.blogspot.hu/2013/04/magyarul-beszelo-indiantorzsek-moricz.html
- Az őrségi = ősrégi jelkincs:
http://emf-kryon.blogspot.hu/2013/12/az-orsegi-osregi-jelkincs.html
- Az őrségi = ősrégi jelkincs:
- Turániak - Magyarok - Anyahita szól hozzánk :
http://emf-kryon.blogspot.hu/2013/05/turaniak-magyarok.html
http://emf-kryon.blogspot.hu/2013/05/turaniak-magyarok.html
- Lánc, lánc, eszterlánc - Bújj-bújj zöld ág - Süss fel Nap - Csigabiga gyere ki:
Szeretettel,
Gábor Kati
blog oldalam: