Sámánizmus és Sámánok, Táltosok
Táltos dobos - Dávid Júlia alkotása
A dallal teremtés Táltosaink szent kötelessége volt!
Addig, amíg a Kárpátmedence-i műveltségtől távol eső népeknél
csak a beavatottak tudták gyakorolni a különböző, varázslatos dolgokat, mint az
alakváltoztatást, az „idő” megfékezését, a szellemúton való közlekedést,
addig
magyar népünknél általános volt a
„csak megbucskázás”
következtében beálló
alakváltoztatás, mint amikor például a mesehős csak hármat bucskázik, s máris
hattyúvá válik.
Napjaink öregjei még mindig meg tudják fékezni a veszélyes időt,
csak kiállnak elébe és ráparancsolnak.
A szellemúton való közlekedést feljegyezték Atilla táltosairól,
s az ezerkilencszázharmincas évek faluinak népe Baranyában gyakorolta a
szellemutazást és minden Karácsony napján felkerekedtek, „úgy repültek, mint a
raj...”
A dallal teremtés Táltosaink szent kötelessége volt!
Minduntalan visszatérő emlék, hogy a teremtett világ énekel.
Isten dallal tanít.
Az ég jegyeit ruházatán hordó Táltos, amint lassú méltósággal
lépked az Égig érő fához támasztott „lajtorján”, annak villás két ágába
kapaszkodik, s tanítóénekébe kezd; azonosul a Csodaszarvas agancsai között
fénylő nappal, s Isten hirnökével.
Dallal tanít mint a „hangos ég”, illetve Csodaszarvasunk, ki
azonos magával az egyetemes Élettel.
A Mindenség Urának utólérhetetlen méltóságú dicsőítése, s a vele
való azonosság tudatának szakadatlan éberen tartása.
Táltossá válni nem lehet.
A Táltos Isten kegyelméből lett
Táltossá.
Isten feladatot bíz Táltosára, melyet egy életen át teljesít,
miközben állandó, tudatos összeköttetésben van a Teremtővel.
Ők népünk
főpapjai.
Szerepükben és jelképeikben azonosulnak a Csodaszarvassal, ki Isten
fényt és életet hozó küldötte, teremtő képviselője.
Népünk ősi imádságaiban
Jézust fejének, főtáltosának ismerte el.
A Táltosnak pályája elindulásakor a szó legszorosabb értelmében meg kell küzdenie
a gonosszal.
Táltos lehet férfi, nő, s állat is, kikre Isten feladatot bíz.
"A tudás megőrzésére elhívott nép, a MAGYAR!"
Nekünk Táltosaink voltak!
- Badiny Jós Ferenc -
video:
Badiny Jós Ferenc - A valódi magyar őstörténet
Táltosparipáink emlékét népünk őrzi.
Szent László táltosparipájának neve Szög
volt, s csodák fakadtak patkói nyomán.
Szent emberek voltak a látók, nézők és urosok is, kik ugyancsak
a téridő kereteit bármikor át tudták szárnyalni, s ennek keretében segíteni az
embereket.
A Táltos merőben ellenkezik a keleti népek sámánjaitól, kik
mesterséges módszerekkel – növényekkel, dobolással, stb. – igyekeznek magasabb
lelki szintre emelkedni, hogy közvetíthessenek a felső és alsó világ között.
*
Tanítóink is szelíd dalú Táltosok-dalosok.
(Forrás: Tomory Zsuzsa)
A hangok visszavezetnek önMagodhoz
A hangok visszavezetnek önMagodhoz
Ha úton járó vagy önismeretedben, vagy letértél az útról és segítségre van szükséged, a hangok visszavezetnek önMagodhoz.
A Mindenség tartalmazza azt a bölcsességet és küldetést, amit a táltosok lehívni tudnak, mert a magyart genetikailag is jellemzi a Forráskód.
A Forrás hívja több évszázados tetszhalott állapotból azokat, akik képesek újraformálódni, emlékezni.
A jelenkor tanítói, szakrális szereplői mind Ti vagytok, kik e sorokat olvassátok és hihettek megérzéseitekben.
A jelenkori táltos az Égi Egy Isten általi megformálása, és istenemberré válása időigényes folyamat, de mindenképpen folytatását adja a valamikori szerves őstudásban létező Táltoselődje.
Akik ma a táltos úton indulunk, óriási lehetőséget, ajándékot kapunk: mindenféle befolyástól, kötelező szabályrendszertől mentesen tudjuk közösen újrateremteni az élhető élet spirituális alapjait, tapasztalásokon, megéléseken, un. beavatásokon át.
Ezzel együtt – átélve az élet állandó lüktetését, változását - el kell tudni engedni a régi sérelmeket, negatív érzelemmintákat.
Úgy egyéni, mint nemzet szinten el kell tudni fogadni a karma, az ok-okozat törvényszerűségeit, elfogadni a múltunkat és jelenünket saját teremtéseink, gondolataink következményeként.
El kell fogadni a lebontó folyamatok isteni rendeltetését is, nem csak az építőét.
Ami túlhaladott, időszerűtlen, vagy beteljesítette feladatát, az lebomlik, megszűnik, vagy átalakul, hogy helyet adjon valami újnak, ami éppen megfelelő megéléseket, tapasztalásokat hoz magával az emberi fejlődéshez.
Így válik fokozatosan a táltos minőség valósággá, nem valami üres, vagy csak félig-meddig tartalmas titulussá.
A Táltos - Tanító. Pédamutató, előre látó.
Belső Mongólia a Csillagösvénnyel - Táltos - Dávid Júlia festménye
A való élet kiválasztja azokat, akik a tényleges isteni teremtőerővel olyan formán kapcsolódhatnak, hogy azt használni is tudják építésre, gyógyításra, összhangban az élő Mindenséggel.
Így kerülnek a folyamatba olyan emberek, akik egyrészt még bizonyos területen saját gyengeségeikkel küzdenek, de másrészt már fontos építőelemeit adják annak a tudáshalmaznak, amely most még szétszórva, többeknél található, és ami összerakásra, kiegészülésre vár.
A táltos mai feladata az, hogy a materialista korszakból, és az azáltal keltett szellemi sötétségből kivezesse azt az embert, akiben megérett erre a vágy, megmutassa a saját szabadságát és felelősségét magával és a Világgal szemben.
A mai táltos ugyanúgy, mint a régiek, csak a szeretet és elfogadás, az isteni tiszta szabad energia alapján tudja fenntartani saját magát és tevékenységét, újjáteremteni az életet.
Aki Él az képes éltetni.
Élj, lépj és légy hű önMagodhoz!
Higgy és bízz....remélj!
(Csutor Lívia)
A Sámánokról az emberek többségének sajnos az jut eszébe, hogy ő csak egy ember aki révült állapotban dobbal a kezében ugrál :-)
Persze ez elég
vicces megfogalmazás, és hogy a legtöbb ember ne ezt a képet társítsa a
Sámánokhoz, hanem pontosan tudja is, hogy valójában kik ők, és mi a szerepük
ezért érdemes átolvasni az alábbiakat:
Nem kell hatalmas nagy történelem tudósnak lenni ahhoz, hogy
legalább hallomásból ne ismerje valaki a táltos és sámán szavakat...
Már az
általános iskolában mindenki megtanulta, hogy a honfoglaló magyar törzsek,
nemzetségek "papjai" a Táltosok voltak.
Susan Seddon Boulet festménye
Nemcsak a krónikák őrizték meg emléküket, hanem az eleven néphagyomány, sőt, a "táltosló" kifejezésben az irodalmi és a köznyelv is.
Mert csak lelkiismeretes, pontos, szakszerű kutatás kellett hozzá,
hogy kiderüljön: nem papok voltak ezek az egykori táltosok, hanem Sámánok,
olyanok, amilyenek még harminc-negyven évvel ezelőtt is nagy számban
tevékenykedtek Ázsia s még közelebbről Szibéria füves pusztáinak úgyszólván
valamennyi nomád vagy félnomád állattenyésztő népénél.
Táltos Dobos - Dávid Júlia festménye
Táltos Dobos - Dávid Júlia festménye
A „sámán” szót eredetileg a tunguzok használták, jelentése: ember, aki tud.
És valóban: a sámán a természet doktora és papja, érthető tehát, hogy a természeti népeknél még mindig ő az, aki a helyiek testi-lelki épségét segít fenntartani, s ha kell, újraépíteni.
A tunguzok gajdolták varázsénekeiket olyan hangosan, hogy ide hallatszott (megnevezésükkel egyetemben: sámán) a Kárpát-medencéig.
A tunguzok a régi sámánokat nagy erejűnek és bátornak, míg a maiakat kishitűnek tartják, akik már néhány helyen nem is mernek vállalkozni az alvilágjárásra.
Susan Seddon Boulet festménye
A magyarság és a Sámánizmus
Nem vagyok az a fajta tipikus "nagy magyar" aki azt
hangoztatja, hogy a magyarság így meg úgy.... Tudom, hogy a földön mindnyájan
ugyan olyan értékes emberek vagyunk, teljesen mindegy, hogy ki milyen nációhoz
tartozik.
A rét is úgy a szép, hogy van rajta pipacs, ibolya, gólyahír, kamilla
és még sok sok más színes virág.
Viszont tény, hogy az ősi magyarság a kereszténység felvétele
előtt "sámánhitű" volt.
Józsa Judit alkotása
Józsa Judit alkotása
A mi sámánjainkat táltosoknak, hívták.
TÁLTOS = TUDÓS
a tudás hordozói
TÁLTOS = TUDÓS
a tudás hordozói
A sámán szó jelentése: "Ember aki tud"
Sámánizmus jelei meséinkben és népszokásainkban:
A sámánizmus nyomait őrzik egyes népszokások, mesék, mondókák
sajátos vonásai, és a táltos alakja köré szerveződő hiedelemrendszer is.
A sámán mágikus dobjának alakja is megőrződött: van rá közvetlen
utalás is, vagy disznóbőrrosta, szita alakjában őrizték meg népszokások,
hiedelmek.
Ezzel nem akarok megbántani senkit, de a római egyház papjai,
amikor a magyar népet beterelték a pásztor nyájába, irgalmatlanul pusztították
az osi dalokat, s nyilván a sámánénekeket is, amelyek bizony nem fértek meg a gregorián himnuszokkal.
S egy másik gyermekdalban:
Gólya, gólya, gilice,
mitől véres a lábad?
Török gyerek megvágta,
magyar gyerek gyógyítja,
A sámándobnak a gyógyításban is nagy szerepe volt.
S ki ne hallott volna már mesét a kanászlegényről, aki
vállalkozott rá, hogy felmászik az égigérő fára?
Ez az égigérő fa nem más, mint
a sámánhit világfája, a kanászlegény nagy tette pedig az egykori sámánavató
szertartás emléke, amikor is a sámánjelöltnek a világfát jelképező, e célra
elkészített, rovátkolt fára kellett felmásznia.
A sámánt túlvilági utazásain a lova hordja a hátán, ami nem más,
mind a dobja; vagyis a dob a szellemvilágban csodás, tüzes hátasló.
Hogy is kérdezi meséinkben gazdáját a táltosló?
"Édes gazdám, úgy menjünk, mint a szél, vagy mint a
gondolat?"
S csak a samanizmus ismeretében értjük meg a Szatmár megyei
találós kérdést:
"Nekem olyan kis lovam van, amelyik minden házba
benyerít."
Megfejtése: dob!
Táltos dobos - Dávid Júlia alkotása
Veled haraptat csillagot - Barcsik Géza alkotása
A sámánizmus egy életforma
Ő a természet papja, a természetben él, ez az ő igazi temploma.
Az adott népcsoportnak ő a gyógyítója, szellemi vezetője.
Kapcsolatban áll a
szellemvilággal, közvetítő szerepet is betölt a szellemek és emberek között.
A sámán nem tagja semminek, nem ragaszkodik semmihez.
A samanizmusnak nincs tízparancsolata, nincs bibliája, koránja, nincsenek védái.
A samanizmusnak nincs tízparancsolata, nincs bibliája, koránja, nincsenek védái.
A sámánizmus hitvilágban nincsenek törvények, csupán egy
alapelvük létezik:
A létezésben minden egy, minden kommunikál mindennel és információt cserél.
A létezésben minden egy, minden kommunikál mindennel és információt cserél.
A sámánizmus 3 régiós világképe:
Sámánizmusra jellemző a háromrégiós világkép, amit az életfa köt
össze.
-A felső régió az istenek, bolygók, csillagok, a jó lelkek
világa, a mennyországnak, a fényesség birodalmának a helye.
Ha a sámánnak
energiára és feltöltődésre van szüksége a küzdelméhez akkor ide utazik.
-A középső világ az emberek, valamint az emberek körén kívül élő
természetfeletti lények, szellemek, kísértetek és betegségdémonok, erdők és
vizek szelleme.
A középső régióban ered az életfa. Ágai tartják a sátorszerű,
lyukas égboltot, ezen át fénylenek a csillagok.
Az életfa lombkoronája hét
szintű.
-Az életfa gyökérvilága a felső világ ellentéteként az alsó
régióba nyúlik, a démonok földjébe.
Az alvilág, a pokol, a hideg és sötét, a
síron túli mindig a gonosz, az ördög és a rossz szellemek élettere.
A sámán ide
akkor utazik ha gyógyítani szeretne, ugyanis a sámán hitvilág szerint az ember
azért betegszik mert, mert a démonok a lelkének egy darabját elrabolják.
Általában a sámán győz.
Azonban ha mégsem, akkor meghal.
Általában a sámán győz.
Azonban ha mégsem, akkor meghal.
Susan Seddon Boulet festménye
A világok közötti utazás:
A világok közötti utazásokhoz a sámánok egyik elengedhetetlen
eszköze a dob ! :-)
A dob ritmikus ütése ( 3-4 Hz) segítette a sámánt annak a
hipnotikus transznak az elérésében, amely a szellemvillágokban történő
utazáshoz szükséges volt.
A dobon kívül szokás még néhol csörgőt is használni.
A dobon kívül különböző tudatmódosító szereket is használnak.
Ezek lehetnek bor, gombák, pipa (speciális gyógynövény keverékkel töltve).
Ezek lehetnek bor, gombák, pipa (speciális gyógynövény keverékkel töltve).
A tudamódosító szerek alatt, NE kábítószereket értsünk.
Ezeknek
szó szerint SEMMI köze nincs jól ismert "diszkó drogokhoz" vagy egyéb
tudamódosítókhoz.
Még ha a tudomány azt is állítja, hogy a sámánok által
használt növények drogok, ezt én is, és az összes sámán tudja, hogy ezek hamis
állítások.
De vagyunk már olyan szerencsések, hogy számos pszichológus, orvos,
és egyéb kutató, kezd ráébredni, hogy sok kollégájuknak, nincs igaza amikor
drog kategóriába sorolják ezeket a növényeket és elitélik őket, és
használójukat.
Sámánok által használt szerek, megnövelik érzékenységüket a
másik világ iránt, és megnyitják a kaput a szellemvillág felé.
Táltos - Dávid Júlia alkotása
Sámán átléphet
az időn és téren, pumává vagy madárra változhat, múltba és jövőbe utazhat.
Belelát emberekbe, meglátja azok betegségeit.
Sámánok által használt ilyen
növények lehetnek pl: San Pedro kaktusz, Ayahuasca...
A táltosok feladata volt a rosz szellemek elűzése
, áldozatok
bemutatása a szellemek jóindulatának megnyerésére, termékenység- és
bőségvarázslás, a hadviselés szempontjából baljós és szerencsés napok
meghatározása, kötés és oldás, halottlátás, az elbitangolt jószág, eltűnt
emberek, elrejtett kincsek felderítése.
Mindezeken kívül a gyógyítás is, mégpedig nemcsak ráolvasással,
varázsos cselekményekkel, hanem valóságos sebészi beavatkozással is: ők
végezhették a jelképes, csak a felületet érintő és a tényleges, a teljes
koponyacsontot áttörő lékeléseket, amelyek a rossz szellem eltávoztatását
szolgálták.
Koponyalékelés ősi gyógymódja - Józsa Judit alkotása
Ugyanakkor azonban valóságos orvosként gyógyította e művelettel
a táltos a harci sérüléseket, a betegségek okozta vérzéseket, daganatokat,
gyulladásokat is.
(Dienes István: Szellemkultusz, táltoshit, ősvallás – A
honfoglaló magyarok)
Sámándob beavatása
Egyes helyeken az új sámánoknak először csak sámánbotjuk volt.
Aztán később adtak neki csak dobot mikor már jó sámánná vált.
Egyesek szerint a
sámánnőknek csak sámánbot járt.
Itt egyből szeretnék szétoszlatni egy téveszmét, mert sokan azt
hiszik, hogy csak férfiak lehetnek sámánok. NEM!
Nők is ugyanúgy lehettek és
számos fénykép ad is erről tanúbizonyságot.
Míg más helyeken a kezdő sámánnak is egyből sámándob járt és
nekik sohasem volt sámánbotjuk.
A nemzetség sámánőse "írta elő" a sámánnak, hogy annak
dobja milyen legyen.
Mekkora legyen, milyen állat bőrét feszítse rá, milyen
rajzok kerüljenek rá.
Ugyanis először a dobot 3 év alatti kisgyermekeknek oda kellett
adni, hadd játszanak vele néhány napig.
Lefekvés előtti játékszerként szolgált
nekik a dob.
Majd ezután következett a beavatás. Meg kellet találni a dobra
húzott bőr állatának a lelkét.
Az állatot nyomom kellet követni és el kellett
jutni a születésének helyéig.
A lelkét csak itt foghatták meg a születés
pillanatában, és bezárták a dobba.
Ezáltal a dob feléledt.
Végül a dobot be kellett mutatni a sámánősnek és a szellemeknek.
A sámánős megvizsgálta, hogy mindent az "előírások" szerint készített
e el.
Történt egyszer Butrahtiban, Csebocsakov nevű sámánnal, hogy dobját nem
adta oda gyerekeknek játszani.
Az ős sámán ezért arra itélte, hogy egyen meg
kilencszáz szem szenet :-)
Ha elkészült a dob, akkor ezután a sámán már ezt használhatta a
szertartásaihoz.
Táltos dob - Szabó Katalin grafikus alkotása
A sámándob használata
A dobok bőre idővel megereszkedik.
A bőr nagyon érzékeny a
hőmérséklet változásra.
Melegtől összehúzódik, vagyis megfeszül.
Ilyenkor tűz
fölé tartja a sámán, és "meghúzza" a tűz felett (életre kelti a sámán
a lovát).
Persze ez a motívum is megtalálható a magyar népmesékben:
"Parázzsal eteti a lovat"
Egy további népmesei motívum: amikor az égig érő fára mászva a fiú
megpróbálja kimenteni a király leányát (lélek) a sárkány (Démon) fogságából, az
ötlábú ló kéri a segítségét, hogy etesse meg parázzsal, és hű szolgája lesz.
Ahol persze a ló, az a sámán dobja.
Néhányszor tűz felett
meghúzzák a dobot, és annak bőre máris megfeszül és csodálatos hangjával máris
segít a révülésben.
Táltos dob - Szabó Katalin grafikus alkotása
Ha a dob túl feszes, akkor vízzel itatják meg a dobot, hogy
kicsit lazább legyen a bőre.
A sámánok egyéb képességei és természettel való kapcsolatuk:
A sámán nem csak gyógyító szerepet tölt be társadalmában, hanem
képes a természetben talált dolgokból egy-egy adott kérdésre választ kapni.
Dobja segítségével akár jósolni is képes, és képes szellemét egy-egy állatba
vetíteni, és az állat képében akár kilométerekre előre megnézheti az utat.
Ilyenkor az állatok szelleme a testébe költözik, úgy mozog, olyan hangokat ad,
ki, mint az adott állat.
Ha az ember az erdőt járja, sokszor előfordul, hogy valamiért a
figyelmét magához vonzza egy kis kavics, egy ág, egy levél, virág.
A Sámán
ezekre tudatos, felveszi őket, és megmossa friss forrásvízben, majd elteszi
tarsolyába.
Ezeket tsentsak-nak (cencak) hívja, ők a szellemi segítői,
fizikailag megtestesült formában, akik az alvilágba való utazáskor állatok
képében segítik, és védik.
Időről időre a Sámán ezeket a tárgyakat előveszi,
megnapoztatja, hogy feltöltődjenek, szent tűzben megfüstöli őket, és táncol
velük.
Susan Seddon Boulet festménye
A Sámán tiszteli
környezetét a természetet.
Ha valamire szüksége van, kéri Földanyától.
Megkapja, elveszi ( FONTOS: de mindig csak annyit, amennyire ténylegesen
szüksége van) és megköszöni.
Ha valamire már nincs szüksége, visszaviszi a
természetbe (lehetőleg oda, ahol találta) majd újra megköszöni Földanyának.
Földanya a Sámán számára szent.
Tudja, hogy épp olyan élő, mint
ő maga.
A régi magyar viseletben a csizma orra mindig felfelé hajlott, hogy még
véletlenül se rúghasson bele Földanya testébe az ember.
Sámánok és a vadászat:
A Sámán számára egy állat életének elvétele is szent cselekedet,
vérét mindig Földanyának ajánlja fel, és adja oda, majd szent tűzben áldoz az
adott állatból a természet szellemeinek, és megköszöni, hogy az adott állat az
általa vezetett népcsoport gyarapodását segíti.
Mivel a sámánoknak is enniük kell ezért ők is vadásznak.
Viszont
ne úgy képzeljük el ezt a fajta vadászatot mint manapság, hogy halomra
lövöldözik a vadakat.
Vadászat előtt a Sámán áldozatot mutatott be, és elkérte
Földanyától az állat lelkét, majd a férfiak kimentek az állatért, bekísérték a
faluba, és ott, méltó körülmények között vették el annak életét.
Kevesen tudják, hogy a régebben a magyar szokások szerint minden
gyermeknek sámánképzésen kellett részt vennie, majd minden évben
"vetélkedőt" tartottak, aminek a két "győztese" lett az
adott évben, ha fiúról volt szó, a Fősámán, ha leányról, akkor az Aranyasszony.
A Fősámán feladata volt az oktatás (akkoriban nem volt írástudatlan ember a
magyarok között), az állattartással, és a gazdálkodással kapcsolatos dolgok
intézése.
Az Aranyasszony feladatai közé tartozott minden, ami a családdal
kapcsolatos: szülések levezetése, az élelem igazságos elosztása, a betakarított
termények tárolásának megszervezése, a romlandó dolgok tartósításának (pl. hús
szárításának, füstölésének) irányítása.
Mindkettejük feladata volt minden
esemény rögzítése.
Ezek a rovásírással írt krónikák összessége az Arvisúra,
vagyis az igazszólás.
A magyar nyelv sok dolog mellett őriz egy "szócskát" a
Sámánokról.
Amikor még Ázsiában éltünk Kám-nak, vagy Bő-nek hívták a Sámánt.
A
mai magyar nyelvben ez "bű"-ként maradt meg úgy, mint bűvös, bűvöl,
bűvész, bűbáj.
Mind-mind azokat a tevékenységeket takarják, amiket a Sámán
űzött.
Bíró Lajos – A MAGYAR TÁLTOS
„A táltosok vitézek, Istentől való rendelésük van… a táltosok a
magyarság, a hazájuk védelmében harcoltak az idegen támadók ellen … segítették
a népünket az idegen betolakodók elleni harcában…” – írja könyvében Bíró Lajos.
A táltosokról átfogó képet fest
A szerző összegezve ismerteti a táltosokról való tudnivalókat,
kik a táltosok, mi a feladatuk, milyen életmódot éltek, miben rejlik földöntúli
hatalmuk, de olyan dolgokra is rávilágít, hogy mit jelent pl. az, hogy a táltos
a fény harcosa.
Kik azok a táltosok?
A táltos a magyar népi hitvilág természetfeletti erővel
rendelkező személye.
A táltos alakjában tulajdonképpen az ősi samanizmus őrződött
meg.
A népi hiedelmek szerint a táltos már magzati korban közvetlen
kapcsolatban áll az Istennel, s ez a kapcsolat születésekor egy „többlet”
kapcsán jelzi táltosi mivoltát, pl. foggal vagy hat ujjal születik, esetleg
csillag alakú anyajegyet visel testén.
A táltosok sorsát Isten eleve elrendelte, ez általában vagy a
világ vagy a nemzet megmentése akár fizikai, akár lelki értelemben.
Táltos lehet nő, férfi, közös jellemzőjük, hogy különleges
képességgel bírnak.
Egyik jellemvonásuk az un. „révülés”, ami egyfajta
meditáció, mely során a táltos távolról gyógyíthat vagy lelke messzire
szállhat.
A táltosokról átfogó képet fest Bíró Lajos „Táltosok könyve”
című művében.
A szerző összegezve ismerteti a táltosokról való tudnivalókat,
kik a táltosok, mi a feladatuk, milyen életmódot éltek, miben rejlik földöntúli
hatalmuk, de olyan dolgokra is rávilágít, hogy mit jelent pl. az, hogy a táltos
a fény harcosa.
A kötetben Bíró Lajos a táltos-hiedelmek eddig feltáratlan
részleteire összpontosít, új megvilágításba helyezve mutatja be őket az
olvasónak.
Táltostánc – Józsa Judit alkotása
Egyes nézetek szerint a táltos a magyar ősvallás főpapja.
Bíró Lajosra különösképpen jellemző, hogy az archaikus ember jelképeiből,
képnyelvéből építkezve fejti meg történelmünk és kultúránk ősi titkait.
Ősvallásunk eredetét, forrásait nem a megszokott módon, hanem a magyar
hagyományból kiindulva keresi művében.
A szerző célja művével, hogy a szétszórt adatokból, töredékekből
egységes, teljesebb képet nyújtson a táltosok és ősvallásunk iránt érdeklődő
olvasók számára.
Részletek a tartalomjegyzékből:
Az ősök szellemének fája
A beavatás itala
A szelek ura
A táltos és a Nap
A táltos szellemlova
A madár-ember
A fény harcosa
Út a mennybe
A magyar táltos-király
Az első ember-az első sámán
A táltosság ókori gyökerei
„A táltosok vitézek, Istentől való rendelésük van… a táltosok a
magyarság, a hazájuk védelmében harcoltak az idegen támadók ellen … segítették
a népünket az idegen betolakodók elleni harcában…” – írja könyvében Bíró Lajos.
Bizony nagy áldás egy népnek, ha sámánokkal, táltosokkal
rendelkezik, hiszen ők azok, akik áldozatot hoznak azért, hogy az emberiség
előrébb haladjon a lelki evolúciós fejlődésben.
Kapcsolodó írások:
1. Cey-Bert Róbert Gyula: Hun-magyar ősvallás
2. Grandpierre K. Endre: Történelmünk központi titkai
3. Pálosok – az ősi magyar rend
Bíró Lajos - A magyar táltos:
video:
Marton Veronika - Hol rejtőznek a magyar táltosok?
Felidézi a több ezer éves magyar történelem iskolai tananyagból
kihagyott, kimaradt sorsfordító eseményeit.
Az egész kötetet belengi az óhaj-sóhaj: hol vannak, lesznek-e
még magyar táltosok, akik kivezetnék a magyarságot a jelenlegi útvesztőből?
Nehogy hiábavaló legyen a vértanúk hazáért hullajtott vére,
nehogy elvesszen a haza maradéka!
Ez a köny 15 dolgozatot tartalmaz, 130 kép. és 7 térkép teszi
még szemléletesebbé!
Itt megvásárolható:
Sámán rajz
A 16 párhuzamos univerzum, a száluniverzumok, lelkek.
Ez egy Világkép, egy fraktális összefűzési rendszer.
Ez egy Világkép, egy fraktális összefűzési rendszer.
A parlament kupolája 16 ágú csillag fénypalota, a 16 párhuzamos univerzum
video:
Továbbá:
- A MAGGYAR NÉP A MAG NÉPE! A MAGGYAR AZ ŐSNYELV!:
- Az ősi Székely - Magyar rovásírás titka - A kódolt nyelv
Rovás ABC értelmezése: http://emf-kryon.blogspot.hu/2013/10/az-osi-szekely-magyar-rovasiras-titka.html
- Az Ige, a SzékelyMagyar Rovásírás feltámadott... 1-2. rész:
- Egy galaxis kívülről nézve az "ŐS" jelkép olvasatát adja nekünk:
- Nyelvünkről a kettőskereszt összefüggéseivel:
- Magyar mitológia és rovások:
- Az Arvisurából - részlet 1.:
- CSABA KIRÁLYFI:
- Magyarul beszélő indiántörzsek:
http://emf-kryon.blogspot.hu/2013/04/magyarul-beszelo-indiantorzsek-moricz.html
- Az őrségi = ősrégi jelkincs:
- Az őrségi = ősrégi jelkincs:
- Turániak - Magyarok - Anyahita szól hozzánk : http://emf-kryon.blogspot.hu/2013/05/turaniak-magyarok.html
- Az utolsó Táltos - magyar monda, Wass Albert nyomán:
http://emf-kryon.blogspot.hu/2013/06/az-utolso-taltos-magyar-monda-wass.html
http://emf-kryon.blogspot.hu/2013/06/az-utolso-taltos-magyar-monda-wass.html
- Sámánizmus és Sámánok, Táltosok:
- A magyarság ősi gyógymódjai:
- A magyarság ősi gyógymódjai és vallása:
- Gyógyítás a mágusok ősi képességével!
Szeretettel,
Gábor Kati
blog oldalam:
Elnézést, hogy hozzászólok, de számomra teljesen egyértelmű és logikus, hogy a táltosok egy magas szintű technikai jármű irányítóji voltak (illetve lesznek, vagyis vannak) akik ismerték (ismerni fogják, ismerik) a tér-idő ugrást. A magyar mesékbe, dalokba, hímzésekbe, stb. bele van kódolva a megfejtés, amit így, a koroknak megfelelő szövegkörnyezettel adunk át egymásnak apáról-fiúra, míg egyszer csak megint elérjük azt a fejlettségi szintet, amikor újra meg tudjuk alkotni a tér-idő ugráshoz a tüzet okádó, mennybe menő szerkezetet (paripát). A tér-idő (terítő) ugrás van belekódolva például a tarisznyákba is. Hogy hogyan kell összehajtani, és milyen anyag (hamubasült pogácsa) kell bele, majd spirálisan felcsavarni (lánc lánc eszterlánc) vándor botra tenni (ami az utat jelképezi) és oda menni, ahova csak jól esik. A sebesség változása antigravitációs módszerrel történt, hangokkal. A lassulás és megállás volt az Ó hang (ma a lovaknál hó), a leggyorsabb sebességet pedig az í-vel lehetett elérni (ma gyí).
VálaszTörlés