Az ősi magyar kereszténység kialakulása
A szkíta kereszténységről, a valódi jézusi tanokról
kettős kereszt – teremtő mag
A Szent István-i térítés előtt létező, ma már sokak számára
tudott ún. szkíta kereszténységünk kialakulása, gyökereinek feltárása hazánkban
a Kárpát-medencében, az utóbbi évtizedek állhatatos kutatásai alapján egyre
élesebben és egyre biztosabban, politikai torzításoktól és érdekektől mentesen
mutathatja meg magát.
A méd mágusok a Kr.e. V. sz. idején a perzsák előretörése és
térhódítása miatt kénytelenek elhagyni az egykori Média területét.
Ennek oka az, hogy Dáriusz - győzelme után - országában a
Zarathusztra-vallást ismerteti el, amelynek egyik sarkalatos különbsége a
méd-magyar mágusvallással szemben, hogy a tűz kultusza áll vallásuk
középpontjában.
Ezzel a mágus papság nagy többsége nemcsak hittételi, hanem
világnézeti okokból sem tudott egyetérteni, ezért északra a Kaukázus és az
Aral-tó köze felé, keletre az Indiai-félsziget területére és nyugatra Galilea,
pontosabban a Tábor-hegy környékére (ahol a későbbi századokban éppen Jézus
tevékenysége bontakozik ki ) húzódnak vissza.
A mágus-magyar vallást ekkor már a 4+1 elem tisztelete
jellemezte.
A víz, a tűz, a levegő, a föld és a szeretet fénylőfája.
A víz, - amely, mint ma már tudjuk- folyadék kristály és ezért
információ-tároló szerepe is van, a tűz, amely ebben az esetben az égést, a
perzselést jelképezi, oxidáció és energiát adó szerepe van, mint a Napnak, a
levegő, mint lég, amit csodálatos nyelvünk meglátása alapján a lélegzéssel, a
lélekkel is asszociálhatunk, és végül a föld, amit a Földdel, mint bolygóval is
kapcsolatba hozhatunk, ez a mindent hordozó, és minden anyagot adó és
visszafogadó elem, amiből ered anyagi életünk és létünk és ezekhez kapcsolódott
az ötödik elem, a fa, amit a kínaiak és később az európaiak is átvettek a
mágusoktól, de hibás fordítással “Holz” (élettelen)fa-ként és nem a valódi
jelentésében, mint az nálunk volt: vagyis élőfa; “Baum” értelemben.
Ez volt a mi Életfánk, mint ötödik elem, az ezen látható
„fénymagokkal“, ami a növekedést és ezen keresztül az élet folytonosságát
szimbolizálta (ld. a gyügyei ref. templom kazettás mennyezetfreskóit és
Velemért, Pap Gábor idevonatkozó tanulmányival).
A Mag, amely mindig a szeretet
termése, így egyben annak szimbóluma.
Így állt előttünk Jézus is, mint a Fény-fia, aki maga mondta:
“Én vagyok a világ világossága” és életével maga volt a
megtestesült szeretet.
Így lett ez a mi ötödik elemünk a szeretet fája, az Életfa, amit
táltosainknak kellett megmászniuk, ha spirituális közelségbe akartak a
mindenség Urával, a TERAM-TU-val kerülni.
Ennek szimbolikája testesült meg a fenyőfában, ami népünk
szemében a krisztusi “fény-fája” (a fénylő vagy FÉNYÖs-fa) és így ezt mászták
meg táltosaink, mint vallásunk Életfáját, szellemi átlényegülésük transzában.
Így, és csakis így van értelme annak a rejtélyes ténynek, hogy
az egész mai keresztény világban karácsonykor templomainkban, mint a szentély
díszítő eleme megmaradt a fenyőfa.
Ennek az öt elemnek a tiszteletét képviselték templomaink is,
ahol a Jézusi SZERETET mellett a másik 4 elem tiszteletét is megtaláljuk,
úgymint
a VÍZ, mint szentelt víz,
a TŰZ, az örökmécses,
a LÉG, a levegő, amit lélegzünk (LÉLEK-zünk) és így a lélek, a
szentlélek megfelelője (amin keresztül a Mindenség Urát tisztelték őseink).
és a templom talapzata a kő,
vagyis a FÖLD, amin keresztül a Földanya, a Babba Mária
tisztelete vált lehetővé.
Ezért léphettek úgy a Zarathusztra templomaiba, mint kezdetben
nálunk is a hívők csak mezítláb e szent helyre, hogy ezáltal megvalósulhasson a
kapcsolat köztük és az Anyaföld, vagyis a FÖLDANYA között.
A Kárpát-medencei templomainkban, az ország alapítás éveire
lassan szintén a TŰZ tisztelete lett meghatározó, de ez nem szüntette meg soha
a többi 4 elem tiszteletét és jelenlétét.
Zarathusztra tanítása nyomán a tüzek közül, a legtiszteltebb
volt vallásunkban a Behrám. Ennek fenntartása és ápolása a Nap, a villám és a
földi tűzön keresztül a mágus papi kaszt vagyis nemzetség feladata volt a „Tűz
házában“, ami a mai templomainknak felel meg.
A kisebb templomaink tüzét Ádaran-nak nevezték, de tüzeket
találunk a házaknál is, aminek a neve Dágán volt.
A KEMENCE, ami a házi tűz leegyszerűsödött rudimentuma
napjainkban, és a TEMPLOMOK között Pap Gábor megsejtése révén, félre nem
ismerhető hasonlóságokat találunk Magyarhonban mind a mai napig:
A templomtorony a kemence kéményének felel meg,
a templomhajó a kemencetoroknak és a szentély az oltárral a
kemence tűztere, ahol ugyanúgy égőáldozatot mutatunk be, mint ezer évvel
ezelőtt a templomok oltárán.
Föláldozzuk ebben a kemencében az országban sok helyen még ma is
Élet-nek nevezett búzából készült TéSzT – át, vagyis az ebből készült kenyeret,
mint Jézus TeST-ét, a sütés, vagyis égő áldozat során. Utána elfogyasztjuk ezt
a kenyeret, amit sok helyen még ma is, a búzához hasonlóan Élet-nek neveznek.
A hagyomány őrző családokban a kenyeret megvágása, vagyis
feláldozása előtt a has részén kereszttel jelöljük, és ha ritkán, valami okból
a levágott kenyérszeletet nem esszük meg, akkor ezt eldobása előtt csókkal
illetjük.
A templomba lépésnek is megvolt a maga rítusa.
Arról, hogy mezítláb léptek be az Anya-FÖLD tiszteletére, arról
már szóltunk.
A belépés után - ami különösen Indiában maradt fenn mind a mai
napig - a homlokukat hamuval szórták meg, amit nálunk felváltott a szentelt
VÍZ-zel megkenés.
A TŰZ-höz csak tiszta lélekkel, léleg-zettel , lég-gel vagyis
LEVEGŐ-vel közeledhettünk.
A szent tűz mellett már csak a beavatott pap állhatott, aki
ugyan a rituálét vezette, de közös imára már nem szólította fel híveit, mert
mindenki saját gondolatával, egyedi módon közeledhetett Istenhez, ugyanúgy,
ahogy mindegyikünk élete egyedi és különböző a másikétól.
Így sorsának egyedi alakulása attól függött, hogy hogyan tudott
a saját zárt anyagi világából a spirituális szellemiség szintjére imájával
feljutni.
A templomba férfiak, nők és gyermekek egyaránt és egyidejűleg
léphettek be, kivéve azokat a leányokat és asszonyokat, akiknek ekkor havi
tisztulásuk volt.
Ennek maradványára találtam a szigetközi Doborgaz-szigeten (a
mai Dunasziget községben) 1980-ban – ahol is, mint orvos megfigyelhettem - hogy
a menstruáló asszonyok nem mentek be a “főházba”, hanem egy az udvarban
található mellékházban laktak, mindaddig amíg tisztulásuk tartott.
Ennek okát ugyan ekkor már ők abban látták, hogy ez idő alatt
betegséget, ”rossz szelet” (vagyis rossz LEVEGŐT !) vinnének a lakásba.
Ezáltal azonban még ma is tisztán előttünk áll az az ösi kép,
hogy a “főházban” lévő házioltár TÜZéhez csak tiszta Lég-gel, LEVEGÖvel és
LÉLEKkel szabadott belépni.
Az, hogy valóban a “TisZ-ta szobában” (TűZ-szoba) égett a házi
tűz
...bizonyítják Molnár V. József írásaiban és édesapám Túri Márton
Emlékiratában talált gondolatok a “háztűznéző” kifejezésünkkel kapcsolatban.
(Ami valójában egy idegen ifjúnak a lányos házhoz való kapcsolatfejlődésének
utolsó előtti lépése mind a mai napig hazánkban.)
A párkapcsolat kialakulásának fokozatai:
1. KERTELÉS a házak előtti virágoskertet elválasztó kerítésen
keresztüli “széptevés”, beszélgetés volt az első lépcsőfoka ennek a
kapcsolatteremtésnek.
Innen ered a „Ne kertelj!“ szólásunk is.
2. UDVARLÁS amikor a kertelők sorából kiválaszt a leány egy
legényt és megengedi neki az udvarba lépést. Ettől kezdve udvarol a fiú a
leánynak.
3. HÁZTŰZNÉZŐ amikor az ifjúval, már annak szülei is eljönnek a
lányos portához és
beléphetnek a házába, a család házi tüzéhez. Háztűznézőbe
jönnek.
4. HÁZASSÁG amikor az ESKÜvő alatt esküt tesznek egymásnak és az
ifjú a HÁZ tagjai sorába kerül. Így ESKÜ-jével egyszersmind HÁZI-vá HÁZASSÁ
válik.
Pártus
Szkíta Napkörösztén Mennyegzőben ...
Bál Atont (Balaton) (a dolgok
mögötti a "rejtett" fénynek urát, a Nap istent, és a
fény szüzét Tündér il Annát.... Ilonát tisztelték és
követték).
A mennyegzőt Szemző Gábor vezeti
"Bujj-bujj zöld ág....!" - a képen Dávid Roberta
Az
ő jelenlétüket hívták a teljesen egyenrangú duális Atya Anya
ősvallásunkban a Szkíta, Saka, az EGY és mindenütt jelenlévőnek,
kit nem szabadott a Sakáknál mással ábrázolni csak egy körrel
maximum.
-
Szemző Gábor -
Visszatérve a méd mágus papok által képviselt fő vonulathoz, meg
kell állapítanunk, hogy a Kr.u.400-as évekre hitünkben a zarathustrai vonások
mellett egyre nagyobb szerepet kapott a Mani-ról elnevezett manicheista
keresztény irányzat, ami tulajdonképpen a szkíta kereszténység egyik nem
kevésbé jelentős vonulata volt.
Ennek utolsó fellobbanása Európában a huszitizmus volt, aminek
befejezésével, vagyis Husz János megégetésével (annak ellenére, hogy Zsigmond
király és császár menlevelével rendelkezett) és követőinek eretnekké
nyilvánításával, manicheizmusról mint vallási irányzatról többé már nem
beszélhetünk.
A kezdeti időben a mágus rend és a manicheus papok rendje egymás
mellett és jól felosztott feladatokkal végezte népünk vallásos vezetését.
Amíg mágusaink a tűz körüli rituálék lebonyolítása
...mellett
többek között az oktatásban és a gyógyításban vettek részt, addig a manicheus
papjaink a Jézusi tanítást adták tovább és nekik nem volt szerepük a Szent Tűz
szolgálatában.
Így népünk őket „tűz-telen“ papoknak vagy atyáknak nevezte.
Ebből alakult ki a TisZ-telen-dö atya, vagy a reformátusoknál a TIsZTELE(n)tes
megszólítás. (Tűz népiesen Tíz)
Az európai kereszténységtől független, önálló gyökerű vallásunk
megtörésének és a nyugati judeo-christianismushoz csatolásának első lépéseként
a mágus papi rendünket kellett a feltörekvő római Egyháznak megsemmisíteni,
mert ez biztosította - az általuk megszüntetni kívánt - töretlen nemzeti
identitását nemzetünknek.
Így az inkvizíció, amelynek végrehajtói a Domonkos rendi
szerzetesek voltak (ld. Fehér Mátyás Jenő a mágusperekről szóló dokumentumait),
feladatukat közvetlenül a Vatikántól kapták, és a nagy tudású mágusaink százait
égették el máglyán, ami blaszfémiaként is érthető, mert a máglya szó a mágia
szóból eredeztethető.
A mágus kifejezés még ma is él az indoeurópai nyelvekben, ami
varázsló, bűbájos értelemben honosodott meg.
Ez szintén jól mutatja, hogy ezek
a népek egyáltalán nem értették meg a mágia lényegét és annak csak siralmasan
vékony felszínéhez tudtak valamelyest közelebb jutni.
E barbár tudatlanság
által sikerült nekik azt az ősi archaikus kultúrát megsemmisíteniük, amely
utolsó képviselője volt az egykori ókori magaskultúráknak.
E kultúra
reprezentánsait ők „MAGIER-eknek nevezték.
E névben még ma is megtaláljuk
nemzetünk vezető és névadó papi törzsének a MAGYER vagyis MAGYAR-nak a nevét.
A máglya, a „szent tűz“ nevét már közvetlenül nem vették át
tőlünk, hanem a latinból kölcsönzött IGI-TUSZ szóval helyettesítették.
Ez latin
kifejezés azonban maga is magyar eredetű és nem jelent mást, mint ÉGI-TÜZ-et (
!! ).
Így ez az erőtlen indogermán fordítási kísérlet, végül is egy
értelmes szóátvételt eredményezett nyelvünkből, ami így - akaratukon kívül -
ismét igazolja az ősi magyar kultúra egykori meghatározó jelenlétét az
indoeurópai műveltség kialakulásakor.
A mágus rend megszüntetése után, a nyugati kereszténység második
lépése, az önálló magyar vallás megtörésében, a manicheizmus elleni támadás
volt.
A manicheizmus tulajdon képpen mint egy reformáció alakult ki
Kr.u.300 és 400 között Perzsiában.
Mani
, aki egy babilóniai (pártiai) herceg fia volt, egy közeli
gnosztikus keresztény közösségben nőtt fel és tanult.
E gnosztikus közösség a palesztinai Szkitopoliszból származott,
amely a galileai Táborhegy közelében feküdt.
Ez az a terület - mint azt már a
bevezetőben leírtam - ahová a zoroaszteri perzsák terjeszkedése elöl, még jóval
Mani születése előtt, a méd mágusi rend egy része áttelepült.
12 éves korában Maninak látomása volt, amikor is a Fénybirodalom
királyától egy angyal érkezett hozzá és biztatta más tanok megismerésére is.
Miközben Mani a gnosztikus Jézusi-tanokkal ismerkedett, 12 év
múlva ismét megjelent neki az angyal és közölte vele, hogy az Atya apostolának
választotta.
Ekkor elindult további tanulmányokat folytatni.
Eljutott Indiába
is, ahol a Buddhizmus tanulmányozásába mélyedt, majd utána ismét Perzsiába
ment, ahol azonban már mint tanító és prédikátor lépett fel.
Mani közismerten nagy tudású ember volt.
Könyvtárát a leírások szerint egy özvegyasszonytól örökölte,
akinek a férje Budda-s volt. Ez a Buddas viszont, aki sokak szerint Buddhával
volt azonos, a hagyomány szerint a szkíták ősi királyától, Szkitiosztól
örökölte ezeket a könyveket.
(Fontosnak tartom itt megemlíteni, hogy Corvin János tanító
mestere Galeotto, akit Mátyás király nevezett ki fia mellé nevelőnek, írásában
megemlíti, hogy BUDA királyi város, nevét „egy indiai BUDDA hercegről“
kapta...)
Mani idejében Perzsiában Sahpur ül a trónon. A király hamarosan
Mani erkölcsi követője lesz és az új vallást államvallássá akarja emeltetni.
Ez időben, a mellőzéstől tartó zarathusztrai mágusok
nagybefolyású vezetője Kartir volt. Ö az, aki ezek után hathatós szervezkedésbe
kezdett Mani és vallási követői ellen.
Sahpur halála után fia Hormizd került a trónra, aki alatt már
államvallássá tudott válni Mani reformációja.
Ez a vallási irányzat nem fogadja el a „jeruzsálemi keresztény
közösség“ ószövetségi alapú Krisztus-hitét, és magát, mint az ősi, még Péter
apostol által alapított antiochiai és babiloni keresztény közösség követőjének
és képviselőjének tartja.
Ez a Péter apostol
...volt Jézusnak az a tanítványa, akit Jézus
“sziklának” vagyis latinul “Petrusnak” nevezett, majd így nevét Simonról
Péterre változtatta.
Itt érdemes megemlíteni azt a nem éppen elhanyagolható tényt,
hogy Péter apostol másik neve a Kefas, vagyis v=f változással KeVaS, illetve
KöVeS volt, ami jól összehangolható a Petrus (vagyis sziklás, köves) szóval.
Meglátásom szerint, ezzel a névvel Jézus - csak a mi nyelvünkön érthető -
isteni parancsot is ad Péternek, mert a köves melléknév egyben a KÖVESS felszólítást
is magában hordja és ennek a felszólításnak hitünkben sokkal mélyre hatóbb
értelme van, mint a sziklának.
Tehát ő az az apostol, aki megalapította az antiochiaia
egyházat, melynek ünnepe február 6. mind a mai napig ünnepe az ortodox
egyháznak.
Ő az az apostol, aki soha sem járt Rómában, így a római egyházat a
Vatikánban nem is alapíthatta meg, így ott nem is feszíthették keresztre.
Ezt
támasztja alá, hogy sírja, ami szent hely még ma is, Antiochiában található.
Tehát Mani ennek az apostolnak, vagyis Péternek, mint a Jézus-i
egyház valódi alapítójának a követője.
Hormizd halála után azonban Manit a zarathusztra papjai
elfogatják és hosszú kínszenvedés után az új uralkodó ki is végezteti.
Apostolai (mert neki is voltak apostolai) és követői menekülni
kényszerülnek, főleg észak felé ahová már korábban a méd mágusok egy része is
menekült.
Itt keverednek az ott élő mediai magyar mágusokkal.
Ezzel lesz
ez a dinamikusan fejlődő ősi méd-mágus vallás a rokon gyökerű manicheista Jézus
hittel ötvözve, a Kárpát-medencében költözőkkel a későbbi magyar
kereszténységünk alappillére.
Mint írtam ez a vallás, amelyet szkíta kereszténységnek
nevezünk, gyökeresen különbözött a Vatikán által akkor és ma is képviselt
Saul-Pál-i judeo-christianismus-tól.
Mert Saul, a későbbi Pál, akit a nyugati egyház apostolként
tisztel, valójában egy zsidó farizeus volt.
Az ún. “sauli-fordulat“ után vált
Krisztus követővé annak ellenére, hogy életében egyszer sem találkozott
Jézussal!!!
Munkássága alatt szembe is fordult Andrással, Jakabbal és főleg
Péterrel, akik pedig Jézus valódi tanítványai voltak.
Így már közvetlenül Jézus halála után nézeteltérés tört ki a
kereszténységen belül, amit az „Apostolok cselekedeteiben“ is nyomon
követhetünk.
Pál a jeruzsálemi közösséget alapítja meg, míg a többi apostol a
pártiai, perzsiai és szkítiai területeken tevékenykedett.
Ezután a „szakadás” után Pál Rómába ment téríteni, és később
megalapította a római zsidó közösséget.
Azt a tényt és a fentebb már írt megállapításunkat, hogy Péter
nem volt Rómában, bizonyítottnak láthatjuk Pálnak a „Rómaiakhoz írt” leveléből
is.
Itt a megszólításban Pál nem említi Pétert, holott a Vatikán mai tanítása
szerint, ekkor Péternek már Rómában kellett volna lennie.
Péter, az Egyház kanonizált felfogása szerint, ekkor már a
kialakult római kereszténység elismert vezetője volt.
Így tehát ha Saul-Pál, mindezen állítások ellenére, nem
szólította meg levelében, az csak egyet jelenthetett, hogy Péter nem volt ott,
vagyis Péter –mint ahogy ezt az előzőekben már említettük- ekkor Antiochiaban
volt.( ! )
Így tehát kimondhatjuk, hogy a nyugati kereszténységet nem Péter
apostol alapította, hanem Pál, aki a jeruzsálemi közösségnek is a vezetője
volt!
A többi apostol, különösen Péter nem ismerte el azt a páli
felfogást, hogy a Jézus-i tanokat az Ószövetséghez kell kötni.
Így ők saját
működési területükön, Jézus valódi tanításának megfelelően, egy zsidó
Ószövetségtől mentes Jézus hitet hirdettek, melynek gyökerei az ősi, pártus és
méd hagyományokból táplálkoztak.
Ez a Péteri tanítás az ősi magyar
kereszténységünk hitalapja!
Erre az Ószövetségtől mentes tanításra, álljon itt - a sok közül
- két példa:
Jézus az utolsó vacsorán tanítványait ÁLDOZAT-vállalásra
szólítja fel, mert tudja, hogy milyen üldözések elé kell nézniök.
Ezt
megpecsételték az ÁLDOMÁS ivásával, ami jellemző és rokon népeinknél a vérszerződéssel
egyenértékű tett.
Jogukban lesz fel-OLDOZNI a népet félelmük és bűneik alól.
Az
OLTÁR-nál, az oda felOLDOZÁSÉRT jövőket az OLTALMUKBA veszi a közösség, és ők
meg- ÁLDOZTATJÁK majd őket az ÁLDOMÁS italával és a kenyérrel, amit mi ÉLET-nek
hívunk és ezzel felkészítik őket az örök-ÉLET-re.
(Pl. a németek is átvették az oltár szavunkat mint Altar, de a
többi és ezzel logikailag szorosan összefüggő kifejezések náluk már nem
hasonlítanak erre a tőre…)
Jézus tanításának legfontosabb szava a SZERETET.
Ez is őrzi
nyelvünk rejtett és mélységesen archaikus logikáját.
Ezzel és csakis ezzel a
kóddal és logikával lehet a Jézusi tanítást maradéktalanul megérteni…
A testvéri SZER-etet fűzi össze a híveket, amikor a Jézus-i
SZER-tartásra jönnek.
E SZER-tartás résztvevői, SZER-eplői a SZER-zetes papok (ők
vezetik a CER-emoniá-t vagy CERemony-t, ahogy ezt tőlünk a nyugati keresztények
átvették). Az oltárnál egy SZER-ződés jön létre, ami alapja a kereszténység
SZER-vezetének.
A SZER-ződést egy áldomással a S(z)ER-legbe töltött borral,
vagyis Jézus vérével pecsételik meg (vér-SZER-ződés!).
Sehol, de sehol nem találjuk ennek nyomát az ún. Ószövetségben!!
Annál inkább Mitrász kultuszában és még egy érdekes helyen a Nommosokról
olvasva.
A Dogonok, ez a híressé vált nyugat-afrikai törzs - az oly
sokszor megcsodált - a Szíriusz csillagkettősről vett ismereteiket,
elbeszélésük szerint a Nommosoktól szerezték.
E. Ercivan a „Sternentor“ című könyvében azt a nézetét
hangoztatja, hogy a Nommosok tulajdonképpen magas tudású egyiptomi papokat
jelentenek.
Ezt látszik bizonyítani a görög-római Strabon is Egyiptomról írt
könyvében (17.könyv 37.fejezet):
„ott található a labirintus építménye, amely a piramisokkal
egyenértékű alkotás, és emellett van a király sírja, aki ezt a piramist
építette…ott…egy falu található és egy királyi építmény, amely több részből
áll, és amiben régen a NOMOS-okat találhattuk…”
A görög Nomos szó azonos az óegyiptomi nomoj szóval, ami
“Gaupriestert”(Gau-papot) jelentett. És most jön egy érdekes adat, ami Jézus
felé mutat:
A Dogonoknál a NOMMO szó „itatni, megitatni“ jelentéssel
rendelkezik, és utal a Dogonok első találkozására ezekkel a papokkal:
„A Nommo enni és inni adta a TESTÉT az embereknek és ők a Nommot
kivétel nélkül mindig HAL szimbólummal ábrázolták!!” (E.Ercivan említett műve
116.oldal, fordítás tőlem)
Ebből a feltételezésből is látható, hogy minden más jobban illik
Jézus tanításához, mint az Ószövetség.
De ezután a kitérő után folytassuk tovább gondolatmenetünket a
Jézusi tanítással és a SZERETET szóval kapcsolatban.
Ez a SzER-leg a SZER-tartás alatt KEgyHELY-jé vagyis KEHELY-jé
válik (a német, mint KelcH vette át ezt a szót tőlünk).
Ez a KEHELY, mint KUPA állott az ősi időkben is a mágus papok
botjának a tetején egy megfordított KOP-onya alakjában. (A KUPA szót még ma is
használjuk a KOP-onyára, pl. amikor valakit kupán találunk, vagy kupán vágunk.)
Ez a KUPA szimbolizálja ugyanakkor a KAPU-t, ahol a mágus hitünk
szerint az Isten-i energia belép a testünkbe.
Ez megfelel a mai értelembe vett
7. csakrának, a Korona-csakrának, ahol az Életenergia, a kínaiak szerint Qi, a
szanszkritok szerint Prana, a mi nyelvünkön Pára (Géczy Gábornál: Szusz) belép,
illetve eltávozik testünkből.
A KOR-ona csakra valójában egy KÖR alakú sugárzás, amit glória
képében ábrázolnak a szentképeken.
Ez a KUP-a, a KOP-onya tetején min KEgyHELY az, amit Jézus a
keresztre feszítésekor Istennek felajánlott:
“Atyám vedd el e KELYH-et tölem”!
Micsoda félreértése ez a Jézus-i gondolatnak, ha ezt mi, mint
egy szenvedéstől kimerülő, gyarló emberi könyörgésnek fogjuk fel, és nem úgy
ahogy Jézus ezt valóban értelmezte, nyelvünk csodálatos logikája és értelmezése
alapján:
egy archaikus király heroikus áldozata, ami élete KELYH-ének
(Kehely=Kegyhely) feleláldozásával, egy óriási misztikus energiát hozott
mozgásba egy SZER-tartás végén!
- Dr. TÚRI GÁBOR írása -
- Dr. TÚRI GÁBOR írása -
Továbbá:
1.Világszép Tündér Ilona - ősmagyar
legenda:
2.Hargita:
3.MOLDVÁRÓL, S A MOLDVAI CSÁNGÓKRÓL:
4.Nyergestető - a magyar történelem
Thermopülai csatája:
5.A pozsonyi csata:
6.Magyar mitológia és rovások - Világfa
- Életfa - Égigérő fa - Tetejetlen fa:
7.Az utolsó Táltos:
8.Turániak - Magyarok - Anyahita szól
hozzánk:
9.Az Arvisurából - részlet 1 – 2.:
10.A magyarság ősi gyógymódjai és
vallása:
11.A magyar
szent korona igazi rejtélye!!! ♥
12.Húsvéti népszokások, hagyományok:
13.CSABA KIRÁLYFI:
14.A MAGGYAR NÉP A MAG NÉPE! A MAGGYAR
AZ ŐSNYELV!
15.MIENK VAGY ERDÉLY:
16.Meseterápia - Magyar
ősmesék – népmesék:
19.Sámánizmus és Sámánok, Táltosok:
http://emf-kryon.blogspot.hu/2013/06/samanizmus-es-samanok-taltosok.html
http://emf-kryon.blogspot.hu/2013/06/samanizmus-es-samanok-taltosok.html
20.Egy galaxis kívülről
nézve az "ŐS" jelkép olvasatát adja nekünk:
21.Nyelvünkről a
kettőskereszt összefüggéseivel:
22.Az Ige, a SzékelyMagyar Rovásírás
feltámadott... 1-2. rész:
23.Magyarul beszélő indiántörzsek:
24.Pünkösdölés és más népszokások, hagyományok:
http://emf-kryon.blogspot.hu/2013/05/punkosdoles-es-mas-nepszokasok.html
http://emf-kryon.blogspot.hu/2013/05/punkosdoles-es-mas-nepszokasok.html
25.Húsvéti népszokások,
hagyományok:
http://emf-kryon.blogspot.hu/2013/03/husveti-nepszokasok-hagyomanyok.html
http://emf-kryon.blogspot.hu/2013/03/husveti-nepszokasok-hagyomanyok.html
27.Szent Iván napjára népszokások,
hagyományok: http://emf-kryon.blogspot.hu/2013/06/szent-ivan-napjara-nepszokasok.html
28.A magyar népviselet és a szakrális
geometria: http://emf-kryon.blogspot.hu/2013/03/a-magyar-nepviselet-es-szakralis.html
29.Népi játékok: http://emf-kryon.blogspot.hu/2013/03/nepi-jatekok.html
30.Október - a szüreti hónap - A szüret és a szüreti mulatságok
- hagyományok:
32.A magyar házak mágikus ereje: http://emf-kryon.blogspot.hu/2013/05/a-magyar-hazak-magikus-ereje.html
33.Eleink hagyománya - A pásztorok
művészete - Eszközeik:
35. Az ősi
magyar kereszténység kialakulása - A szkíta kereszténységről, a valódi jézusi tanokról:
36. Hová temették
Árpád fejedelmet?:
http://emf-kryon.blogspot.hu/2013/04/hova-temettek-arpad-fejedelmet.html
37. Miért pont Szíria?:
http://emf-kryon.blogspot.hu/2013/09/miert-pont-sziria.html
37. Miért pont Szíria?:
http://emf-kryon.blogspot.hu/2013/09/miert-pont-sziria.html
Szeretettel,
Gábor Kati
blog oldalam:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.