Árpád apánk - Honvisszafoglalás - A pozsonyi csata
(907. július 3-6.)
(907. július 3-6.)
…, hogy értsük honnan is jöttünk, kik vagyunk és miért nem
honfoglalás a honvisszafoglalás!
Történelmi tény, hogy „utolsó hazajövetelünk” törzsszövetségének
egy része, közöttük éppen az „Árpádi törzs” a Kaukázustól délre eső
területeiről származott, mely terület Arméniát és Szíriát is magába foglalta,
közepén
Adiabene tartománnyal és a Van-tó központú tartománnyal.
IV. Béla
királyunk felesége: Laskarish Mária ide küldte Ottó frátert három társával,
hogy keresse fel az ő itt élő rokonait.
Ottó fráter a maradvány-magyarokat
1233-ban még itt találta és vélük magyarul beszélt.
De misszióját nem teljesíthette,
mert a tatárok betörése elől menekülnie kellett.
(Dr. Fehér M. Jenő: Exodus
Fratrum 97-101. oldal)
Lukácsy Kristóf 1870-ben kiadott „A magyarok ős elei, hajdankori
nevei és lakhelyei” című könyvében, örmény kútfők alapján, szintén a magyarok
ittlétéről ír.
Dr. Fehér Mátyás: Magyar történelmi szemle: II. évfolyam 2.
számában írja, hogy Örményországban és Kurdisztánban még a tizenhetedik
században is voltak jelentős létszámmal magyarok.
Egyik királyuknak, Patatuának
sírját itt, a Kaukázustól délre, az Urmia tótól nem messze tárták fel a
régészek, a Kr. e. hetedik századból.
(Dr. Déry Zoltán: A magyarok elnevezés és
azonosítása.)
Dr. Georges Rouw, francia történész: „Ancient Íraq” című
könyvében a 382. oldalon azt írja, hogy az Arsacida uralkodók tehetséges
arisztokratákkal kormányozták ezt a területet, megengedve vazallus királyságok
kialakulását, mint például Osrhoene, Adiabene és Characene, és hogy az
„Arszákok és vazallusaik gazdagok voltak, mert ellenőrzésük alatt tartották
Ázsia és a görög-római világ közötti kereskedelmi utakat.
Az AR-SAC név azonos
a Saca-Szkíta népnévvel.
Ez a terület a Kaukázustól délre tele van magyar
helységnevekkel.
Ami minket mai tárgyunk szempontjából leginkább érdekel, az az
Adiabene királyság és kapcsolt részei:
Arpadu, Emese, Hunor, Karsa (Kars),
Van-tó, Arpachia és Nimrud városokkal. Erről a területről húzódtak fel az „Árpádi
magyarok” a Kr. u. ezredközepén a Kaukázus északi oldalára, ahol a VIII.
században már törzsszövetségben éltek.
Árpád város
A szíriai Árpád vár
Honszervező Árpád apánkban és családjában még élénken élhetett
őseiknek szavárd múltja, mert Bulcsú és Tamás Árpád házi hercegek bizánci
látogatásukkor a császár előtt „Szabartói Aszfaloi”-nak mondták magukat, ami
körülbelül „Szavárdi Lovag” jelentésű. („Szabír-tói ősföldi” is lehet.)
Árpád, népével a Kárpát-medencébe érkezve kijelentette, hogy az
ő ősének, Atilla királynak hagyatékaként, örökség jogán vette birtokba a
Pannon-Avar-Hun-Magyarok ősi földjét.
Iskoláinkban, amikor még magyar történelmet is tanítottak, azt
mondták tanítóink, tanáraink, hogy Atilla származási helye nem ismeretes.
Pedig ha ő Nimródi leszármazott, akkor legokosabb, ha Nimród földjén, Sineárban, Sumérban keressük szülőföldjét. Kálti Márk Képes Krónikája erről a következőket írja: „Atilla, Isten kegyelméből Bendegúz, fia, a nagy Magor unokája, ki ENGADI-ban nevelkedett, a hunok, médek, gótok, dákok királya”, stb.
A Kézai Krónika pedig azt írja, hogy
Pedig ha ő Nimródi leszármazott, akkor legokosabb, ha Nimród földjén, Sineárban, Sumérban keressük szülőföldjét. Kálti Márk Képes Krónikája erről a következőket írja: „Atilla, Isten kegyelméből Bendegúz, fia, a nagy Magor unokája, ki ENGADI-ban nevelkedett, a hunok, médek, gótok, dákok királya”, stb.
A Kézai Krónika pedig azt írja, hogy
Atilla és népe a Médek módján ruházkodott.
Tehát
akár nevelkedési helyét, akár viseletét tekintjük, mindkettő az Árpádi nép ősi
lakhelyére, a Kaukázustól és a Káspi-tengertől délre eső területre,
Nimrud/Ménrót birodalmára mutat.
Árpád és Emese városát pusztítják:
Szelényi Imre a Pannon nép eredetéről írt értekezésében szintén
azt írja, hogy
Árpád törzse az Orontes és Eufrates felső folyása közötti
Arpaduból jött.
Ettől délnyugatra volt Emese (Ma Homs) városa.
Árpád
nagyanyjának neve szintén Emese volt.
Az csak természetes, hogy az Árpádi nép
északra húzódása nem egyszerre történt, hanem kisebb-nagyobb csoportokban, és
évszázadokat vehetett igénybe.
Itt most vissza kell térnem a központi fekvésű Adiabene
kiskirályságra. Miért?
Azért, mert
nemcsak Árpád családjának vannak Adiabenei
vonatkozásai, hanem Nimródnak/Ménródnak, és „Isten Fiának”, Pártus/Szkíta
Jézusnak is.
Mariell Wehrlyv Frey Jesat Nassar, Genannt Jesus Christus című,
1966-ban írt művében bőven kitér Jézus származására is. Frey tulajdonképpen a
Mamrejov testvérek apjuktól örökölt kutatási eredményeit - miután azokat Dr. O.
Z. A. Hanish zend főpap átnézte, véleményezte és angolra fordította - dolgozta fel.
Mamrejov atya, aki a pravoszláv egyház megbízásából végzett vallástörténelmi
kutatásokat és éveken át gyűjtötte az anyagot Szíriában, Palesztinában és
Egyiptomban, végül feleségével együtt a Szentföldön telepedett le és gyermekei
is ott születtek.
Kompetenciája tehát úgy őneki, mint Dr. Hanishnak - aki a
teheráni orosz nagykövet fia és főrangú Zarathustrián pap volt - kétségtelen.
Vessük fel inkább a kérdést, hogy
milyen nyelven beszélt a
magyar történelem másik nagy alakja: Árpád és az Árpádi törzs?
Egyes történészek azt mondják, hogy bizonyára valami türk
nyelven.
Van, aki azt mondja, hogy hun nyelven.
Csak éppen azt nem akarják
mondani, hogy
Arameus nyelven. Jézus anyanyelvén.
Pedig ez volna evidens,
hiszen
Árpád nagyanyja, Emese egy Adiabenei hercegnő volt.
Amikor Anonymus: Gesta Hungarorumában azt írja, hogy „Anno
Dominice in carnationis DCCXVIIII-o Ugek ... longo post tempore de genere Magog
regis erat quidam nobilissimus dux Scithie, qui duxit sibi uxorem in
Dentumoger, filiam Eunedubeliani ducis nomine Emesu, de qua genuit filium, qui
agnominatus est Almus...”
A fordítók nem tudják értelmét adni az
A fordítók nem tudják értelmét adni az
„Eunedubeliani” szónak,
mert azt személynévnek veszik, holott az egy hibásan
írt helyhatározó és jelentése: „Adiabene-beli”.
A mondat helyes értelme tehát a következő:
„Urunk megtestesülésének 819. esztendejében Ügyek, Szhkítiának ... Magóg király nemzetségéből való igen nemes vezére, Dentu Magyariában feleségül vette az Abiabene-beli vezérnek Emese nevű leányát.
„Urunk megtestesülésének 819. esztendejében Ügyek, Szhkítiának ... Magóg király nemzetségéből való igen nemes vezére, Dentu Magyariában feleségül vette az Abiabene-beli vezérnek Emese nevű leányát.
Mindezekből az is következik, hogy az „Árpád-ház” és az
Adiabenei királyi „ház” között közvetlen rokonság állt fenn, és így a két
királyfi, Jézus és Árpád vérrokonok voltak és mindketten az arameus nyelvet,
„Az Ige nyelvét” beszélték.
Ide tartozna még a kaukázusi Árpádovics család története, akik
Árpád egyik Badeli nevű fia leszármazottainak tartják magukat.
Mindezek után, érthető, hogy miért kellett az Árpádok
családfájának „utolsó arany-ágacskáját” is letörni.
Az akkori hatalmasak nem
bírták volna elviselni azt az igazságot, hogy Jézus királyfi és Árpád király
ugyanazon családfának „arany-ágacskái” voltak.
VAJON A MAI
"HATALMASOK" ELBIRJÁK-E?
Jézushitű Atilla király származása:
Pártus-Szkíta Jézusról:
KURD = MÉD = SZKÍTA/HUN ~ SÓLYOM Nemzetek:
(Forrás: Hun Nemzetiség)
A Hon-visszafoglalást, a hazajövetelt...
oly remek stratégiával végrehajtó Árpád nagyfejedelem az ősi Hazának alapkövét tette le akkor, amikor az európai seregek központosított erejének támadásával szemben megóvta népét a pusztítástól és legyőzte Európa egyesült seregeit.
Szükséges, hogy megismerjük ennek a hatalmas viadalnak
részleteit, az egyesült európai hadseregek szervezetét és Árpád azon
hadműveleteit, mellyel ezt a hatalmas ellenséget megsemmisítette.
A Hon-visszafoglalás, a hazajövetel után a 24 Hun Törzsszövetség
a Megyer Törzsre bízta a határvédelem megszervezését.
Az Avarokkal folytatott tárgyalások révén megőrizték az
Arvisura
törvények szerinti gyepű-elvet.
Árpád saját védelme alá helyezte Pozsony várát és a környékbeli
kabar településeket.
Az etelközi magyarvész miatt asszony nélkül maradt kabar
harcosokat házasságra szólította fel.
Ekkor Árpád uruki hitű és keresztény hitű
papok vezetésével egy békés felvonulást rendezett az árvíz sújtotta Ibos és
Encs határfolyók vidékére, ahol a kabar harcosok segítséget nyújtottak a helyi
lakosoknak.
Szered vitéz, Vázsony fia Tarhosnak jelentette, hogy az avar
származású Fekete Arnó sóvári (Salzburg) püspök jegyzéke alapján a Tarcsatár,
Kalágé, Göröc és Győr földvárainak avar kincsei milyen vallási intézményeknél,
mely városokban lettek elhelyezve.
Ezen kincsek egy részét az Ibos menti avar
asszonyok magukkal hozták.
Pásztón Árpád már a második tárkány kalandozáson magkapta a
881-ben elrabolt avar kincsek részletes rovását.
Nyomban rajtaütött Bécs
városán, majd a visszaszerzett avar kincsek maradványait visszahozta. 884-ben
Alsó-Marót tartományban szedte össze az avar kincseket, majd 888-ban Lóbérc
tartományban jelent meg tárkányaival a kincsekért, amelyeket Verecke kabar
fejedelem nyilvántartása szerint a kabaroktól loptak el még az Avar
Törzsszövetség idején.
892-ben a Nyitra és Pozsony nemzetségek környékén
szedték össze az elrabolt aranykincseket, amelyet Árpád Kassán tartott
esküvőjén Eperjesnek adományozott.
896-ra megtörtént a 10 töményes honfoglalás és Árpád a nagy
árvíz mellett megjelent az Encs és Ibos határfolyóknál és az idegen papok által
ellopott aranykincseket visszaadta az avaroknak.
Árpád "nyugati kalandozásai" nem mások voltak, mint egy
igazságos harc az elrabolt avar kincsek visszaszerzésére, a megtépázott Atilla
örökségének helyreállítása.
907-ben a Melegvizek Birodalmának, Atilla örökségének
birodalmát, Árpád régi-új népének területét a Német-Római szövetséges csapatok
Lajos király vezetésével megtámadta.
Badiny Jós Ferenc: A pozsonyi csata
Árpád Népe és a velük egyesült őshonos lakosság a békesség és
öröm földjén lakozó MAGYARSÁG, a Magyar Birodalom ellen az egyesült európai
német-római seregek támadást indítottak.
A háború céljaként Lajos király (Ludovicus Rex Germaniae)
elrendeli:
"decretum... Ugros eliminandos esse", vagyis
"rendeljük, hogy a magyarok kiirtassanak"
írja az annalium Boiarum.
A Hon-visszafoglalást, a hazajövetelt oly remek stratégiával
végrehajtó Árpád nagyfejedelem az ősi Hazának alapkövét tette le akkor, amikor
az európai seregek központosított erejének támadásával szemben megóvta népét a
pusztítástól és legyőzte Európa egyesült seregeit.
Szükséges, hogy megismerjük
ennek a hatalmas viadalnak részleteit, az egyesült európai hadseregek
szervezetét és Árpád azon hadműveleteit, mellyel ezt a hatalmas ellenséget
megsemmisítette.
Így írtak róla a múlt XIX. század történészei:
Már június 17-ikén 907-ben roppant sereg gyűlt össze az Ensen
túl Ensburg vára és Sz. Flórián kolostora között, hol maga Lajos király is
személyesen jelen volt.
Az itt megállapított hadjárati terv szerint, - melyben
Nagy Károly császárnak az avarok ellen ezelőtt több mint egy századdal (794)
szerencsésen sikerült hadműködésének utánzására ismerhetünk, - a német
haderőnek, mely legnagyobb részben nehéz gyalogságból állott, három hadoszlopra
osztva egyszerre kellett előnyomulni s a Duna völgyében működni.
Maga a király
s mellette Burghárd passaui püspök és Aribó gróf a tartaléksereggel Ensburgnál foglaltak
állomást.
A Duna északi partján a vitéz Luitpold kele határgróf nyomult elő; a
déli parton Dietmár salzburgi érsek Zakariás säbeni, Ottó freisingi püspökök,
Gumpold, Hartvich és Helmprecht apát urak vezették zászlóaljaikat; középett a
Dunán Sieghard herczeg, a király rokona Rathold, Hattó, Meinhard és Eisengrin
bajor főurakkal vonult alá a hajóhaddal, a dunaparti két hadsereg fedezete
alatt.
Mind a három hadosztály akadálytalanul nyomult elő Pozsony tájáig,
miután az Ensen innen lévő magyar csapatok a túlnyomó erő elől visszavonulva,
az ellenségnek szabad tért engedtek.
A magyar haderő vezetői, mielőtt erejüket összpontosíthatták,
csak apróbb lovas csapatokkal nyugtalanították a salzburgi érsek hadosztályát,
mely a további előnyomulást veszélyesnek tartva, Pozsony irányában
megállapodott s a könnyű magyar lovasság csatározásai ellen csak célszerűleg
megerősített táborában találhatott biztonságot.
Miután azonban a nemzetségek
zászlóaljai megérkeztek, az összes magyar haderő az ellenség hadtesteit külön-külön
s legelsőbben is a főpapok táborát határozá megtámadni.
Iszonyú volt a
viharként rohanó magyar lovasság támadása, nyilaik zápora tetemes veszteséget
okozott a bajorok sűrű soraiban: de e rövid heves roham az erős fekvésű tábor
tömeges ellenállását egyszerre nem bírta megtörni.
A magyarok ekkor, hogy
czéljokat érjék, a lassúbb, de biztosabb módhoz folyamodtak. Egyes kisebb
csapatokban véletlenül rohanták meg az ellenséget, s éppen oly gyorsan
száguldottak vissza táborukba, mind roham közben a német táborra, mind
visszavonulásukkor üldözőikre szakadatlan nyilazva.
Éjjel nappal, jobbról
balról, mind addig folytak a csatározó támadások, míg az ellenség e folytonos
zaklatásban kifáradva erejét és bátorságát nem vesztette.
Ekkor minden oldalról
tömeges rohamot intéztek a lankadt bajorokra, s augusztus 9-dikén a megvívott
tábort összetiporták.
Dietmár érsek, Ottó és Zakariás püspökök s több főpapok a
viadal helyén halva maradtak.
Még azon éjjel a legnagyobb csendben átúsztatott a Dunán a
magyar hadsereg, s másnap hajnalban, mielőtt Luitpold a túlparti
szerencsétlenségről értesülhetett volna, ennek táborát is fölveré, zavarba hozá
s csaknem egészen megsemmisíté.
A fővezéren s Eisengrin királyi főasztalnokon
kívül tizenkilencz bajor főúr esett el a viadalban, s ezrenként borították a
csatatért a németek tetemei, kik közül csak kevésnek sikerült Ensburgba Lajos
királyhoz menekülni.
A bajor nemesség színe ott veszett.
Harmadnap a hajóhadra került a sor.
Ezt a fedező hadosztályok
tönkre tétele után kétségbeesés szállá meg s a magyarok győzelme e napon az
előbbieknél még könnyebb lőn.
Sieghard herczeg csak futással menthette meg
életét; Rathold, Hattó és Meinhard a halottak közt maradtak.
Így a magyarok
három nap három sereg fölött ünnepeltek tökéletes diadalt.
A koczka fordult s a támadottak támadókká váltak, s nyomon űzték
a szétvert hadak megfutamodott maradványait, melyekkel csaknem egyszerre
érkeztek Ennsburg közelébe, útközben Szent-Pölten monostorát is fölégetve.
Lajos király pihent hadaival ellenök vonula.
A tért, melyen a két seregnek
találkozni kellett, oldalt erdők szegélyezték, s ezeket a magyarok szokásuk
szerint előre erős csapatokkal rakták meg.
A királyi sereg támadása után a
magyar lovasság csakhamar futásnak ered, a németek diadalt reményelve hévvel
nyomulnak utánok, de a mint az erdő mellett elhaladnak, a lesben álló csapatok
borzasztó riadással kitörve, hátba támadják őket.
E pillanatban a futamodók
megfordítják lovaikat és sűrű nyilazással fogadják üldözőiket, kik két tűz
közzé szorítva s néhány pillanat alatt bekerítve, fegyvereik csapásai alatt
hullanak el.
A király kevesed magával csak nagy bajjal menekülhetett
Paussauba." (Szabó Károly, A magyar vezérek kora 148-154. II. 1892.) Hogy
a német hadsereg veresége teljes volt, azt az egykorú és közelkorú évkönyvírók
sem tagadják.
Lajos király már nem mert többé bajor földön tartózkodni.
Németország biztosabb nyugati részébe húzódott.
Az Ennsen alól fekvő szép vidék
egészen a magyarok birtokába került s még az augsburgi nagy veszteség után is,
egész Géza vezér idejéig birtokukban maradt.
De mégsem lehetett oly nagy csapás
Magyarországra az augsburgi (Lech-mezei) csata, mert
a veszteség ellenére jó
100 évig a németek nem háborgatták többé Magyarországot.
Így verte szét dicső Nagy Árpád Apánk azt az egyesült, támadó
német-római hadsereget, melynek zászlajára az volt írva: a magyarokat meg kell
semmisíteni!
Ezzel teremtette meg Árpád végérvényesen az erős Magyar
Birodalmat.
Általa nyert szép Hazát az egységes, összetartó és a Vérszerződés
Alkotmányával rendezetten kormányzott Magyar Nemzet.
De nagy áldozatot adtunk ezért!
Árpád volt az áldozat, mert
belehalt ő is és két nagy fia is ebben a Magyar Hazát megalapító véres
küzdelemben kapott sebeibe.
(Badiny Jós Ferenc)
A csata következménye, hogy a magyar határ az Enns folyó lett
/Ober Enns innen a meséink “Óperenciás tengere”/ valamint hogy idegen sereg 130
évig nem mert Magyarország felé fordulni. /Szent István idején először, de
akkor ugyanígy jártak csak a Vértes hegységben./
A 907 -es pozsonyi csata hivatalos tananyag az Egyesült Államok
összhaderőnemi katonai akadémiáján, ismertebb nevén a West Point-on.
forrás: Hunhír.info
A dicsőséges pozsonyi csatáról tartottak előadást
Székelyudvarhelyen:
Sashalmi-Fekete Tamás történész a dicső pozsonyi csatáról
tartott érdekfeszítő előadást hétfőn Székelyudvarhelyen.
A rendezvényre a
Jobbik Udvarhelyszéki Csoportja és a Hatvannégy Vármegye Ifjúsági Mozgalom
szervezésében került sor.
A rendhagyó történelemórán a hagyományos akadémiai irányvonaltól
eltérő szemszögből lett megközelítve a 907-ben történt honvédő diadal.
Sashalmi-Fekete Tamás
szerint a történelemkönyvekben sajnálatosan két mondattal elintézik a
pozsonyi csatát.
Miért történik mindez?
- vetődhet fel a költői kérdés.
„Nincsenek magyar források, ezért másokra kell hagyatkoznunk, bajor, sváb
illetve salzburgi forrásokból és nekrológokból kell összerakjuk a kirakós
elemeit.
Aki egy kicsit is érdeklődik nemzetünk múltja iránt, egyáltalán nem
lepődik meg ezen fajta hozzáálláson.
Azonban a kitartó kutatómunka
eredményeképpen elég pontos képet kapunk eme nagyszerű eseményről” - magyarázta
az előadó.
A számos érdeklődő előtt megtartott értekezésében az előadó
kifejtette: a frank hadjárat június 28-tól július 6-ig tartott.
A cél Pannónia
visszaszerzése volt.
Hatalmas sereggel Ennsburg várából és a Szent Flórián
kolostortól indult a hadjárat keletre.
Árpád a nagyszerű magyar hírszerzésnek
köszönhetően, szinte azonnal értesült a tervekről.
Lajos király serege
nagyrészt nehéz gyalogságból állt.
A frankok a Duna folyását követték, a jobb és
bal parton illetve az ellátmány és harci gépek hajón érkeztek.
Valójában
Pozsonyt nem érték el, a nagy csata helyszíne a mai Ausztriában található
Baddeuchadenburg-nál.
A nagy csata július 4-én, 5-én és 6-én zajlott.
Az első helyszín
a Dévényi-szorosnál volt, Dietmark seregét verték tönkre a magyarok.
A csatában
részt vettek Árpád fiai.
Tarhos, Üllő és Jutas sajnos meghaltak, Zolta túlélte, ő lett később a
fejedelem.
A magyarok sajátos harcmodort vetettek be, amit az ellenség nem
ismert.
Csata közben menekülést színlelve hátrafelé lenyilazták az ellenséget.
Ehhez kellett a kengyel, hogy bravúrosan tudjanak harcolni.
Az avarok
honosították meg a kengyelt, a „nagy” nyugatiak nem ismerték.
A profi magyar íjászok szusszanásnyi időt sem
hagytak az ellenségnek, folyamatosan lőtték őket.
Jóformán megsemmisítették az 1. hadsereget.
Közben leszállt az éj.
A 2-es számú sereg nyugovóra tért a Duna túlpartján.
A
magyar csapatok átúsztatták a lovakat, a Dunán.
Mindez a legnagyobb csendben
történt.
Kutatások alapján valószínűleg felfújható bőrtömlőket erősítettek a
lovak oldalára és vízhatlan tömlőkbe tették az íjakat, nyílvesszőket.
Csendben
megközelítették a második sereget és az éjszaka leple alatt hangos kürtszó
kíséretében teljesen szétverték őket is.
A harmadik ütközet a hadihajók ellen folyt.
A Duna kb. 230-250 m
széles, tüzes nyilakkal könnyen lángba borították, ill. zsákmányként
megszerezték.
A frank sereg túlélőit hazáig kergették a magyar katonák.
Útközben is folyton rajtaütöttek a menekülőkön.
Mindez nem volt elég, mert
Ennsburg várát is ostrommal elfoglalták.
A vereség teljes volt.
Ennek a hatalmas győzelemnek köszönhetően a frankok 123 évig nem
merték Magyarországot háborgatni!
A csatában állítólag Árpád apánk megsérült, aminek következtében
nemsokára meghalt, de erre nincs bizonyíték.
A diadalnak köszönhetően Árpád
volt az, aki létrehozta, megvédte és szilárd alapokra helyezte a Magyar
Államot.
Az előadás során elhangzott: az akadémiai tanítás szemszögéből
kicsi, barbár, sztyeppei, nomád népnek vagyunk beállítva.
Pedig őseink ismerték
a bőr- és fémpáncélt, különféle vérteket, íves kardokat (a nagyobb
vágófelületért), míves lószerszámokat.
Mindehhez komoly háttériparra volt
szükség: bányászat, fémmegmunkálás, élelmezés, stb.
Sashalmi-Fekete Tamás érdekességképpen
bemutatott egy sodronyinget, ami körülbelül tizenöt kilogrammot nyomott.
Ez azt jelzi, hogy az akkori
harcosok nagy teherbírású és edzett férfiak voltak.
„Az előadással szinte
párhuzamosan zajlott a melegfelvonulás
Budapesten. Párhuzamot lehet vonni a két férfitípus között.
A domináns mindig
győz, a gyenge kihal” – jegyezte meg a történész.
Az előadó egy érdekes esetre is felhívta a figyelmet: a Török
Hadtörténeti Múzeumban járva egy nagyon lényeges tanításban részesült, amit
nekünk is át kellene venni.
Ott kizárólag a győztes csaták, hadjáratok vannak
megemlítve, nálunk többnyire (szinte kizárólag) a vesztesek.
Mi lehet
ennek az oka?
És itt érkezünk el egy elgondolkodtató tényhez: kinek
érdeke a magyarságot mindig kicsinyíteni, erényeit csorbítani, érdemes ezen elgondolkodni
mindenkinek – zárta gondolatait
Sashalmi-Fekete Tamás.
Sashalmi-Fekete Tamás történelemtanári és történész diplomával
rendelkezik. Kaposvárról költözött Székelyföld szívébe, Székelyudvarhelyre.
Saját elmondása szerint, rokonai csodálkozására, nem nyugatra, hanem keletre
költözött.
Ennek a helyiek nagyon örülnek, mert nagyszerű előadásnak lehettek
részesei és remélik, többször is hallhatják még hagyományt teremtve a „Dicső
múltunk” rendezvénysorozattal.
[Csiszár Melinda – Itthon.ma]
Újra áll a Kárpátok őre!
A tölgyfából faragott alkotás felállításával a
dicsőséges pozsonyi csata 1106. évfordulója előtt is
tisztelegtek.
95 év után újra áll a Kárpátok Őre.
A bevonuló románok 1918-ban felgyújtották, de a magyar összefogásnak
hála újra áll a Kárpátok Őre másolata.
A Csíkcsomortánban pénteken felavatott
emlékmű a székely nép élni akarását jelképezi.
Szeszák Ferenc A Kárpátok őre
című 1914-ben készült alkotását 1915. augusztus 18-án, Ferenc József
születésnapján avatták fel Kolozsvárott.
A Deák Ferenc utca elején álló
szoborba a hadiárvák és özvegyek javára adakozók szegeket verhettek be.
Az
alkotást az 1918 decemberében bevonuló románok gyújtották fel, és jellemző
módon a romániai rendszerváltás után sem engedték visszaállítani.
ezért
először Szilvásváradra, a Szalajka-völgybe került.
Az Őr csak 95 év elteltével
került vissza Erdélybe, azon belül Székelyföldre, a háromszéki Csomortán településre.
A Kárpátok Őre védelmi rendszert Árpád fejedelem alakította ki, célja a
Kárpátok hágóinak, szorosainak védelme volt a külső támadások ellen.
A
határőrök többségben székelyek voltak.
A tölgyfából faragott alkotás
felállításával a dicsőséges pozsonyi csata 1106. évfordulója előtt is
tisztelegtek.
Az
Árpádok címerpajzsa a Magyar Országos Levéltár palotájának
falán. „MagUra „sumérul” oroszlánt jelent.” - Varga Csaba
Hét
oroszlán: a „hét vezér-hét törzs” tükröződik, a Médeknél,
Pártusoknál, Atillánál és Árpádéknál is.
„Népem,
ha úgy szeretheted önMAGad, mint én szerettelek, örökké élsz!”
- Atilla
„Atilla
módfelett szerelmes természetű volt.” - Képes Krónika 1360.
Egy-két
szólás őrzi még magában a rÉgi Igazságot: a „szívem mélyén”
tudom, mi az igazság, a „szívem vágya” az, amit szeretnék, és
természetesen a „szívemből szólt” az, akivel egyetértek.
„A
legtisztább mágia a szívben lakozik.” - Nora Roberts
A
HÉT-TÖRZS SZERben-"élése" , az amerikai kontinenst
-Àzsiából - benépesített eggyes Magari Törzsek számára is
elengedhetetlen alap volt:
Hun magyar jelképek zászlók - Kánfor László:
(Forrás: Hun nemzetség/Imre Takács)
Továbbá:
1.Világszép Tündér Ilona - ősmagyar legenda:
2.Hargita:
3.MOLDVÁRÓL, S A MOLDVAI CSÁNGÓKRÓL:
4.Nyergestető - a magyar történelem Thermopülai csatája:
6.Magyar mitológia és rovások - Világfa - Életfa - Égigérő fa - Tetejetlen fa:
7.Az utolsó Táltos:
8.Turániak - Magyarok - Anyahita szól hozzánk :
9.Az Arvisurából - részlet 1 – 2.:
10.A magyarság ősi gyógymódjai és vallása:
11.A magyar szent korona igazi rejtélye!!! ♥
12.Húsvéti népszokások, hagyományok:
13.CSABA KIRÁLYFI:
14.A MAGGYAR NÉP A MAG NÉPE! A MAGGYAR AZ ŐSNYELV!
http://emf-kryon.blogspot.hu/2013/03/a-magyar-nep-mag-nepe-magyar-az-osnyelv.html
http://emf-kryon.blogspot.hu/2013/03/a-magyar-nep-mag-nepe-magyar-az-osnyelv.html
15.MIENK VAGY ERDÉLY:
16.Meseterápia - Magyar ősmesék – népmesék:
http://emf-kryon.blogspot.hu/2013/03/meseterapia.html
17.A magyar népviselet és a szakrális geometria:
http://emf-kryon.blogspot.hu/2013/03/a-magyar-nepviselet-es-szakralis.html
19.Október - a szüreti hónap - A szüret és a szüreti mulatságok - hagyományok:
http://emf-kryon.blogspot.hu/2013/10/oktober-szureti-honap-szuret-es-szureti.html
- Árpád apánk - Honvisszafoglalás - A pozsonyi csata:
Szeretettel,
Gábor Kati
blog oldalam:
Igazából nem találok megfelelő szavakat.Csak köszönetet tudok mondani......
VálaszTörlés"Árpád apánk mielőtt belépett volna Pannónia területére , megpihent Nyék-hegyén. Majd átkelt a Dunán és bevonult Attila király városába.
VálaszTörlésSzent István ki Árpád vére a hegy mellett megalapítja Alba Regia városát!" Árpád nem honfoglaló, hanem haza jött. Attilának városa volt 430 körül. De Attila sem csatával jött ide! Ezek szerint nem is volt honfoglalás!
Alba Regia városa itt található:
https://www.google.hu/maps/@47.8300236,18.7064483,510m/data=!3m1!1e3
Az a hegy amiről Alba Regia metszetek készültek 600mre van a templom bejáratától K-ÉK-i irányban
https://www.youtube.com/watch?v=HF4QQiYG7Ak&t=6s
És miért gyűlölik a magyarokat az u.n. európai keresztények?
Mert a Magyar Szent Korona Rend királyának vétó joga van a római pápa személyét illetően. Vagyis ha a magyar király azt mondja a pápa nekem nem pápa, kötelességük másik pápát választani !
Egyetlen egy népnek és nemzetnek nincs ilyen kiváltsága mint a magyarnak ! Mégy a magát "kiválasztott"-nak nevezett zsidóságnak sem!
A kiválasztottságról csak annyit:
Én az állatok közül is azt választom ki aki nem tud szimbiózisban élni a környezetével!