Az Ige, a Székely - Magyar Rovásírás
feltámadott...
1 - 2. rész
"Aki a lényében rejlő Őstudást önmaga számára
meghódította, mindent elért."
Weöres Sándor
Weöres Sándor
(klikk a képre a nagyításhoz)
"Szól a censor: Vetó; megtiltom ezt.
E hasáb üres
marad és fehér! -
Betűk: mint a tűz, betűk: mint a vér.
Szól a censor: Vetó; hatalmam nagy;
A semmiségbe vetlek vissza én! -
S a fehér lapról láthatlan sorokban
Feltámad az elítélt költemény.
Szól a censor: Álom, megfojtalak,
Hogy lásd a napfényt: én megtiltom Néked
S szól az Ige: én öröktől vagyok
S nem érintnek halálok, születések!
Szól a censor: Ez férfi munka volt,
Ma nem olvasta senki e lapot! -
S szól a fehér lap: tévedsz, jó uram.
Látatlanul mindenki olvasott!"
/ Reményik Sándor /
(forrás:
Jana Judit)
MEGYASZÓI FESTETT MENNYEZETI KAZETTA NYOMÁN: VILÁG-VIRÁGA BEFOGADÁS-KIBOCSÁJTÁS
FESTETT KAZETTÁS MENNYEZET
A virág-mintázat - akárcsak a többi festett kazettás mennyezeten
szerte a Kárpát-medencében - itt is világ-mintázatot jelenít meg a képírás ősi
eszközeivel.
Tákos (Szabolcs-Szatmár-Bereg megye),
Asztalos Lándor Ferencz munkája, 1766.
Tákos - festett templomi pad
Tákos - festett templomi karzat
Krúdy Gyula: Felhő
A mesebeli árva gyermek a magyar nyelv.
Még az ág is húzza.
Pedig gyönyörű tartományai vannak.
Pedig gyönyörű tartományai vannak.
A legszebb országon húzódnak folyamai.
A
vadmadarak, csillagos égboltozat alatt lakó pásztorok és rajongó költők
vigyáztak ez árva gyermek lépéseire, amíg járni tanult.
Néha eldugdosták, mint
a bujdosó kurucot vagy honvédet.
Szőlőhegyek borházaiban, kollégiumok üres
padlásain, a bedőlt pusztai kutak felett szárnyaló szél zúgásában élt.
Melyik a világ legszebb hieroglifikus írása?
Ez itt mind a miénk!
Székely szójelekkel írt mondatok őrségi edényekről,
honfoglaláskori és Árpád-kori ötvöstárgyakról,
uralmi jelvényeinkről,
valamint
az énlakai
és a tusnádi rovásfeliratból.
(ez a táblázat Varga Géza szerző és a forrás
(www.csinyalohaz.hu) megjelölésével szabadon felhasználható)
További táblázatok itt:
Varga Géza: Őshazakutatás és a magyar hieroglifikus írásemlékek" c. kötet a mai napon felkerült a Magyar Elektronikus Könyvtár(MEK)állományába.
Az ősi Székely - Magyar rovásírás titka - A kódolt nyelv
Neves íráskutatók felismeréseit ötvözve, egy rovásjel-értelmező táblázat:
A táblázat segítségével nem csupán az ősi Magyar szavakat lehet elemezni, ugyanis a mai szóváltozat nekünk üzen – a nyelv intelligens változásait Isten vezérli, Ő tudja, mit kell üzennie a jelen Magyar emberének, a fejlődő nyelve által.
eGY - GY rovásjele
eGYisten jelképe a magyar címerben;
fogalmi jelentése: népünknél a Teremtő Isten jelzője: az egy,
egyetlen.
Az anarcsi korong a kettőskereszt alakú, a sarok hegyén álló
égigérő fa ábrázolásával.
A székely írás ismerői számára világos, hogy ez az Egy isten
jelképe.
(Forrás: Székely rovásírás)
eSZ - SZ rovásjele
SZár, SZálfa, SZálka vagy SZúr
I rovásjele
Istenfa (az építés alatt a jurta közepét – a tündöklőt –
megtartó fa);
fogalmi jelentése: Isten.
A kereszt az élet és a halál keresztútja.
Í rovásjele
Írás (tevékenység)
Folytatás itt:
Az ősi Székely - Magyar rovásírás titka - A kódolt nyelv
Rovás ABC értelmezése:
(forrás: magyarrovas.hu)
A Lélek, a számomra korábban ismeretlen rovásjelek irányába vezetett, hogy szembesüljek a nyelvészek és sumer kutatók tanácstalanságával – többnyire egymás mellé írt szótagokat elemeznek, abban sem egyetértve, hogy jobbról, vagy balról írjanak.
(Megjegyzem,
azokkal értek egyet, akik a természetes fejlődésnek a megszokott balról
jobbra írást tartják.)
Alaposabban elmerülve az ISTEN szavunk elemzésébe, úgy éreztem, hogy nem két
szótagra kell bontanom (Is-ten), hanem az „s” kötőszót külön értelmezve kell
megtalálnom a szó üzenetét.
És a rovásjelek választ adtak: az I betűnek ugyanis külön jelentése van,
az I önmaga
egyedül Istent jelenti!
A többi rovásjel pedig teljes azonosságot mutatott
egy korábbi felismerésemmel – néhány hónapja, amikor még a rovásjeleknek nem
tulajdonítottam különösebb jelentőséget, az alábbi ábrával szemléltettem
a Vízöntő kori ember
Istentudás felé vezető útját:
a Vízöntő kori ember
Istentudás felé vezető útját:
Ezen a korábbi ábrán az ember, a kétpólusú
világ, a Föld szülötteként magában hordozza az Isteni egység tudását; ezt a
teljesség-tudást ~3 éves korunkban, a tudat kitárulkozásával elveszítjük, (az Y szétnyílik) midőn megtanítanak minket a jó és
a rossz szétválasztására,
majd a figyelmesen értelmező ember felismeri, hogy a teremtet világban a Jang jóság és a Jin gonoszság külön nem értelmezhetőek, és megtér Isten egységébe.
majd a figyelmesen értelmező ember felismeri, hogy a teremtet világban a Jang jóság és a Jin gonoszság külön nem értelmezhetőek, és megtér Isten egységébe.
A rovásjelek
ugyanezt jelentik, de csak, ha egymásra helyezzük őket:
Alulról fölfelé értelmezve, az ősi (sumér/Mah-gar) szavunk:
I-S-TEN jelentése az egymásra épülő rovás jelekkel, a
következő:
A két rajz között egy különbség vehető észre, a
korábbi képen a Föld a forrás, míg a rovásjelen a Nap – ám még ebben is
azonosak: minden, ami a Földön életre kel, azt a Nap élteti.
Az értelmezés kulcsa tehát a rovásjelek felülről
lefelé történő írásában rejlik.
A legkorábbi jelek a pásztor botján jelentek meg, a
bot fogantyújától lefelé, az értelmezésük pedig ésszerű: alulról fölfelé
történik, hiszen az ember Istent mindig maga fölé képzelte, akár az éltető
Napot.
Az értelmezéskor a
jelek szoros összefüggést mutatnak és sok esetben a felső jelek hatást
gyakorolnak az alsókra – a spirituális ráhangolódás minden megfejtéskor
elsődleges.
Az ember jel a Nap jeléből született, ami
a tökéletes Isteni rendet testesíti meg, rátéve a két erő irányát, ezzel
jelezve, hogy szabad akaratunk a széthúzás – avagy a rend, az
EGY választása:
Midőn a spirituális elménkben fel sem merül
a széthúzás lehetősége, a kifelé mutató irány valójában
a benső tökéletes EGYség kiáradását jelenti, az Isten-tudás közvetítését a teljes emberiség számára - ez a Magyar küldetéstudat!
a benső tökéletes EGYség kiáradását jelenti, az Isten-tudás közvetítését a teljes emberiség számára - ez a Magyar küldetéstudat!
Nincsen kimondottan vízöntő időszak, mivel ráterül a két
szomszédjára
- Az idők végezete (Pap Gábor - A vízöntő paradoxon) - video:
(Kép: Munkácsy Mihály - Krisztus Pilátus előtt)
Az ősi Mah-gar zászló életre kel:
a sárga sáv a Nap fénye, Isten éltető energiája és a tudás;
a sárga sáv a Nap fénye, Isten éltető energiája és a tudás;
A három vörös sáv a szentháromság: Ember, Lélek, Isten.
A zöld sáv a Föld életenergiája.
A zöld sáv a Föld életenergiája.
A három vörös sáv az Isteni fényből táplálkozva és egyesülve a Föld
életenergiáival az Isteni dimenzió felé tart, kijelölve a Magyar utat az Isteni
Mind-Egybe.
A teljes szimbólum a Magyar Nemzet
Isteni tudatosulását, az összetartó Magyar Nemzeti Méltóságtudatot jelképezi,
és a fehér felület révén a tudatos Isteni életimádatot szimbolizálja.
Föld - Ember - Lélek - Isten - Fény
(forrás: Magyar Isten - tudat)
A Kárpát – medencéből terjedt el az ősnyelv és írás a Földön!
Sziriuszi aranylemezek
video:
A Magyarok Földön "túli" eredete!
Ami még mindig nem a kezdet, kezdete....csupán egy folyamat része...
Folytatás, kicsit bővebben, merészebben:
video:
A SZER - ELEM
Ha szeretnénk egy jobb világot magunknak, akkor néha adni kell,
akár magunkból is egy darabot!
Nem árt az sem, ha sikerül a saját ambíciónkon is túllépni, a
köz érdekében.
A szeretet a végtelen, feltétel nélküli szabadság, korlátlan
lehetőség a TeremTŐ felfedezésére, megélésére és MAGunkba való eljutásra.
Amennyiben megérünk arra a felismerésre, hogy a Forrás, - a
TeremTŐ tövünk, mely mindannyiunkban EGY, így EGYek vagyunk EGY-MÁSban
– ez nem
más, mint a feltétel nélküli SZERetetet -
megtapasztalhatjuk, hogy minden olyan elképzelés, szabály,
vallási dogma, mely a Forrás (Teremtő, Isten stb.) megismerését feltételekhez
köti, a Teremtőt pedig az emberi lény LÉNYegétől leválasztva külön kezeli,
semmi mást nem tesz, mint az EGYségről való leválasztódás, s az
ebből fakadó félelem és a hatalom építésében segédkezik.
Ez a félelem és a hatalom lesz aztán a Forrásban létező
EGYségtudattól való eltávolodás fő eszköze.
Forrás:
A Szer - elem - Kalemandra alkotása
Legősibb írásos emlékeink, leleteink
Nem lehet megfelelőképp méltatni a páratlanul gazdag
Vinča-Tordos kultúra leletegyüttesét.
E fiatalabb neolitikumi műveltség az i.e. V. - i.e. III évezred
közti időben uralta a Kárpát-medence déli öblét: a Balkántól Délkelet-Erdélyen
át egészen Kisázsiáig terjedt.
Legjelentősebb lelőhelyei a névadó (hajdan a magyarországi Bánát
megyéhez, ma Szerbiához tartozó) Vinča, az erdélyi Tordos (Turdaș) és a szintén
erdélyi Tatárlaka (Tărtăria).
Utóbbit az itt megtalált, írásjelekkel (székely – magyar rovás) ellátott
fogadalmi táblák tették igazi kuriózummá, amelyek - 28 apró kerámia,- illetve
alabástromfigura társaságában - egy áldozati gödör mélyén hevertek.
Tatárlakai szobor
Írásjegyeik a mezopotámiai piktogrammokkal rokoníthatók, jelezve
a Közel-Kelettel ápolt szoros - talán kereskedelmi? - kapcsolatot; a felirat az
uruki és dzsemnet-naszr-i írás ismeretében jól értelmezhető, az égőáldozatul
felajánlott javakat és az áldozattal megörvendeztetni kívánt isteneket sorolja
fel.
A kultúra bővelkedik gyönyörűen kidolgozott, absztrakt, művészi
kerámiafigurákban, amelyek vélhetőleg istenségeket ábrázolnak, de minden
bizonnyal kultikus célt szolgálnak.
video:
Badiny Jós Ferenc / Napfogyatkozás / magyarság:
A TATÁRLAKAI - TORDOSI KORONGOK....
...mellett találtak 26 Istenanya (Nagyboldogasszonyunk)
szobrocskát is!
A Tordasi 10.000, - a Szentgyörgyvölgyi 7500, - a Tatárlakai
leletek 6500 évesek!
"Nem jöttünk mi sehonnét! A mi Őshazánk a Kárpát -
medence!" - Badiny Jós Ferenc
ELVESZETT AZ A MAGYAR.....
..., aki nem dolgozza ki magában az ő értékeit!
A magyar, a tudás megőrzésére elhívott nép!
Mag őr-nek, és Hon őr-nek lenni (Hunor, Magor két dalia)
szakrális feladatunk:
a Föld, a MAG őreiként, és a Föld Hon - Haza - Ház őreiként.
Feladatunk:
a Földön a szívből jövő szeretet,
Szer = Isteni energia = SZER - ELEM áramoltatása.
A magyar nyelv olyan, mint a kőszikla.
Nem kér senkitől kölcsön, de van!
1. Tordasi korong
i. e. 10 000
Atya - Nagyboldogasszony - Fiú - Tűzelem - Vízelem - Föld elem -
Alja elem - Legmagasabb szint
A korong egy képzeletbeli tengely körül forog.
A korong hátulján a szellemiből az anyaggá válás folyamata van
leírva.
Tordasi Istenanya szobor
2. Szentgyörgyvölgyi tehén szobor
7500 éves
"s" sarokjel "sz" szár úr szójelével
3. A Tatárlakai korongok
A kb. 7000 éves tatárlakai korong szövege:
"Oltalmazónk, minden titok dicső NagyAsszonya!
Vigyázó két szemed óvjon, NapAtyánk fényében!"
Az emberiség legősibb és legszebb imája ez.
Haladjunk a korongon a bal felső negyedből indulva
az óramutató járásának irányában.
Meglepve tapasztalhatjuk, hogy a tatárlakai korongon ugyanazokat az alakzatokat látjuk, mint amelyeket a Kr. e. 5. évezred tájékán az emberek láttak az éjszakai csillagos égbolton, az Ikrektől a Nyilasig bezárólag.
Ezt a felismerésemet a téglalap alakú tábla jeleinek
csillagászati értelmezései is igazolják.
A tábla és a korong jeleire pillantva levonhatjuk a végkövetkezt
etést: egy ősi kozmikus világmodell áll előttünk.
A korong megadja készültének idejét. Ugyanis az Ikrektől a Nyilasig található csillagképeket – úgy, ahogyan a korongon látható – csak a Kr. e. 4000-5000 körüli időszak tavaszi napéjegyenlőségeinek (a Kos hónapjának) kezdetén láthatjuk egyszerre az égen.
A 25920 éves nagyév során Kr. e. 4500 körül nem a Kis Medve, hanem a Sárkány „lábát” alkotó csillag töltötte be a Sarkcsillag szerepét
A 2015-ös esztendő Napvárta korongja
A tatárlakai korong és a csillagjegyek
Tatárlakai korong - A furatok illetve a korong vízszintes vonala és a tábla alja pontosan illeszkednek
csillagjegyek
Badiny Jós Ferenc összehasonlító táblázata
Tatárlakai amulett és a Blau tábla
Az Uruki kőtábla értelmezése:
Milyen érdekes, hogy emberi formákat adtak a Dzsed oszlopnak
(férfi - delej erők) és az Ankh (női befogadó erők) keresztnek.
Az örökkévalóság jelképe, a Dzsed oszlop.
Az idők során az Ankh az élet és a halhatatlanság, a
világegyetem, valamint az életadó víz és levegő szimbóluma lett.
Az Ankhot szinte sose festették ezüstszínűre, mivel Napszimbólum
volt.
Feltétlenül meg kell jegyezni, hogy az EGY - ISTEN összerovás (ligatúra) jelünk egy Dzsed oszlop és egy Ankh kereszt együttes képe!
Az ankh őrzője -
Hellebrand Henriett festménye:
A TATÁRLAKAI KORONG - ÉS JELENTŐSÉGE
- Miközben a világ nagy kultúrái hatalmas építményeikkel hívják fel magukra a figyelmet, a magyarság elődeinek számító rokon népek reánk hagyományozott legősibb tudását három, mindössze néhány centiméter nagyságú agyagtáblácska hirdeti.
A tatárlakai leletek
kultúrtörténeti jelentősége mégis túlszárnyalja valamennyi vetélytársát...
- A három tárgyacska legnagyobbika, a korong ugyanis sumér képírást és rovásjeleket visel, ráadásul - szakvélemények szerint - évezredekkel előzi meg a mezopotámiai íráskultúrát!
- Megbízható rádiókarbonos kormeghatározás elvégzése után kiderült, hogy a tatári táblák sokkal régebbiek, mint a legkorábbi sumér szimbólumok: a C14-es méréseket Dr. Hans E. Suess, a San Diegoi Egyetem professzora végezte, amelynek eredményeként a leletek korát Kr.e. 5500-5000-re tette, ezek tehát napjainktól számítva 7000-7500 évesek (...)
- A három tárgyacska legnagyobbika, a korong ugyanis sumér képírást és rovásjeleket visel, ráadásul - szakvélemények szerint - évezredekkel előzi meg a mezopotámiai íráskultúrát!
- Megbízható rádiókarbonos kormeghatározás elvégzése után kiderült, hogy a tatári táblák sokkal régebbiek, mint a legkorábbi sumér szimbólumok: a C14-es méréseket Dr. Hans E. Suess, a San Diegoi Egyetem professzora végezte, amelynek eredményeként a leletek korát Kr.e. 5500-5000-re tette, ezek tehát napjainktól számítva 7000-7500 évesek (...)
Nem lehet megkerülni a tényt, hogy ha létezett kapcsolat a két
írásrendszer között, - akkor csak a sumérek lehettek azok, akik az erdélyiektől
tanultak...
- A jelképértelmezésben a Nap ékjelét, a Nap és a Hold együttes ábrázolását, és a sumér tízes számnevet találjuk.
- A jelképértelmezésben a Nap ékjelét, a Nap és a Hold együttes ábrázolását, és a sumér tízes számnevet találjuk.
Igen lényeges a
korong bal felső sarkában található V alakú jel, mivel ezzel indul az
értelmezés.
Valószínűnek látszik, hogy egy temetkezés emlékeivel van dolgunk.
- Borisz Perlov kutató "Tatárlaka üzenete" címmel több más kutató véleményét is közzé teszi, és feltesz egy lényeges kérdést: Kik voltak Tatárlaka ősi lakói, akik i.e. 5. évezredben sumérul írtak, amikor Sumér még nem is létezett?
- Borisz Perlov kutató "Tatárlaka üzenete" címmel több más kutató véleményét is közzé teszi, és feltesz egy lényeges kérdést: Kik voltak Tatárlaka ősi lakói, akik i.e. 5. évezredben sumérul írtak, amikor Sumér még nem is létezett?
- A legmegdöbbentőbb az egész történetben, hogy miközben számos nemzet tudósai világszenzációként tartják számon és keresik a megfejtést, éppen a Magyar Tudományos Akadémia nem tett és nem tesz semmit a leletek üzenetének értelmezésére, tagjai nem terveznek további ásatást az egykori feltárási területen !
- A három, szinte aprócska méretű lelet meghatározó fontosságú a Kárpát-medence története szempontjából.
Mert meglehet, hogy a
magyarság jelenleg is élő legközelebbi rokonai a Távol-Keleten találhatók, de
az ott eddig feltárt rovásemlékek évezredekkel későbbiek a Kárpát-medenceinél!
Ez nem véletlen, mert a magyar az egyetlen nemzet, amely rokonnépei utódaként több ezer év után is ugyanott él, ahol elődei már rovásírással üzentek.
- A tatárlakai táblácskákat egyelőre nem állították ki, mivel a kolozsvári múzeum védett tárgyakká történő nyilvánításukat kérte a minisztériumtól...
Ez nem véletlen, mert a magyar az egyetlen nemzet, amely rokonnépei utódaként több ezer év után is ugyanott él, ahol elődei már rovásírással üzentek.
- A tatárlakai táblácskákat egyelőre nem állították ki, mivel a kolozsvári múzeum védett tárgyakká történő nyilvánításukat kérte a minisztériumtól...
Professzor Badiny Jós Ferenc megfejtette ezt a róvásírást,
a
jelentése az Ő olvasatában:
"Oltalmazónk, minden titok dicső nagyasszonya!
Vigyázó szemed óvjon Nap-atyánk fényében!"
Az "Egy az Isten" összerovás ligatúra tartalmazza
a szent pillanat képét amikor a sejt kettéválik!
Nézzétek meg a mikroszkóp és a
hagyomány találkozását
(forrás: MAGHUN.com - Magyar Világörökség és hagyomány)
AZ EGYIK LEGŐSIBB ÍRÁSOS EMLÉK A TATÁRLAKAI KORONGOK
...mégis....
A modern tudomány követei szerint a sumérok írtak először, az 5200 évvel ezelőttre datált
agyagtábláikon.
A tatárlakai korongok 6500 évesek!
Ráadásul a ma is használt magyar rovás ABC betűi találhatóak rajta!......
Ráadásul a ma is használt magyar rovás ABC betűi találhatóak rajta!......
Mégsem vesznek róluk tudomást!
Mintha nem is léteznének!
"Véletlenek nincsenek
A világban véletlenek nincsenek, hiszen ha teszünk valamit, azt
mi is mindig jó okkal tesszük. Az indíték, a szándék, mindig a legelső ok,
hiszen az határozza meg cselekedeteink irányát, közvetve pedig a minőségét is.
Például ha az a szándékom, hogy én valami feketét keresek, még
véletlenül sem fogok fehéret találni, hiszen ha fehér akad a kezembe, azon
simán átlépek, átnézek, hiszen tudatosan tudom, hogy nem őt keresem! Tehát az
hogy mit keresünk, az meghatározza azt, hogy mit fogunk találni, – ok-okozat.
A világ történelmét, s vele a történetét, ma még a nyugati
világ, a nyugati tudósok határozzák meg, az ő megállapításaik, elméleteik azok,
amiket dogmaként, törvényként tisztel a modern tudományos elit.
Ugye ezen tudósok,
persze egyértelműen, a Zsidó-Keresztény kultúrkörből kerülnek ki, ott végezték
iskoláikat, az egész gondolkodásmódjukat ott határozták meg, ott kapták
világképük finomhangolását.
Mondhatjuk a legtöbb esetben, ezért nem véletlen,
hogy mit keresnek és ezáltal mit fognak találni. Nézzünk meg erre egy egyszerű
példát:
Például az írás története a modern tudomány követei szerint szép
és kerek.
A régészeti ásatások szerint a sumérok írtak először: olyan 5200
évvel ezelőtt-re, Kr. e. 3200-ra datált agyagtábláik kereskedelmi és
adminisztratív információkat rögzítettek.
Egy vagy két évszázaddal később
követték őket az egyiptomiak, a maguk hieroglifáival. Üzleti témájú kerámia
pecsétnyomóival az Indus-völgyi kultúra következett a sorban (Kr. e. 2500).
Kína első írásos emlékei a Kr. e. 1500 és Kr. e. 1200 közötti időből
származnak, teknőcpáncélra és ökörcsontra írt jövendölések formájában.
A sort
Közép-Amerika zárja: az olmék, maja és zapoték írás Kr. e. 250 és Kr. e. 300
között jelent meg.
Nem tudom feltűnt e valakinek a fenti kronológiából, de 6000
évnél régebbi évszám, sehol nem szerepel!
1965-ben, a Kárpát medencében, az Erdélyi Tatárlakán, találtak
egy nagyon gazdag leletegyüttest, ami elvileg teljesen felborítja, felülírja a
modern tudomány írás történetével kapcsolatos minden elméletét.
Mondom elvileg,
mert gyakorlatilag valamilyen okból kifolyólag (Véletlenek nincsenek!) az ott
talált leleteket, az írás történetének a bemutatásából mégis, egyszerűen
kihagyják!
Mintha nem is léteznének!
Pedig a modern tudomány tud a
létezésükről! Akkor mi a gond velük?
Miért csinálnak úgy, mintha ezek a leletek
nem is léteznének? - Most mit mondjak, képzeljék el, szovjet tudósok
bebizonyították, hogy ezek a leletek 6500-évesek.
Az már csak hab a tortán, hogy a legérdekesebb lelet szövegének
a nagy részét „véletlenül”, a magyar emberek egy kis része által a mai napig
használatban levő jelkészlettel, a rovás ABC-vel írták.
Tizennégy, a korongon
szereplő jelből tizenegy szerepel a mai rovás ábécénkben. Meglepő, de teljesen
nyilvánvaló az egyezés.
Juhász Zsolt"
(Forrás: Magyar Nyelv)
Parafa mellény (Tatárlakai korong jelkészlete és a mellény hátán a korong is látható) és parafa-olajfesték kombinációval készült ékszerek és kiegészítők a modellen.
Baranyai Márti képzőművész munkái
A mellény:
(MAGHUN.com - Magyar Világörökség és hagyomány
Budapest, Teréz körút 8. VI.ker. Az Oktogontól 150 méter séta, a Blaha Lujza tér felé.)
Budapest, Teréz körút 8. VI.ker. Az Oktogontól 150 méter séta, a Blaha Lujza tér felé.)
A
Tatárlakai korong titka
Kozsdi
Tamás beszélgetése Grandpierre Attilával a tatárlakai koronggal kapcsolatban.
A somogyi rovásírásos kövek
(Marton Veronika)
"A magyarság Istentől vezérelt eszmélésének és egymásra
találásának az éveit éljük.
Megrendült a magyar föld, felszínre hozva a kincseit, köztük a
somogyi rovásírásos köveket és a palatáblát.
Egyre több magyar értő szemmel, érző szívvel hajol le értük,
erőt merít belőlük.
A rovásírás már nem megcsodálni való érintetlen jeltömeg,
felébredt Csipkerózsika-álmából és egyre többeknek adatik meg, hogy rejteki
titkait felfedje, megfejtse, megértse és továbbadja."
Tanuljunk őseink nyelvén!
A magyar rovásírás a nemzet egyik méltatlanul elfeledett kultúrkincse.
A magyar rovásírás a nemzet egyik méltatlanul elfeledett kultúrkincse.
Már őseink is használták, és eredete évezredekre
nyúlik vissza.
Nevét onnan kapta, hogy általában fába (botra), vagy ritkán kőbe
vésték, illetve rótták. A rovásból adódik a betűk szögletes jellege, ezeket a
jeleket könnyebb volt bevésni, mintha ívesebb betűket használtak volna.
Szintén
emiatt használták az ún. csoportjeleket és a
rövidítéseket.
(Összeróvás)
Alapvetően két változata ismert:
az ún. székely-magyar rovásírás és a pálos-rovásírás.
(Összeróvás)
A Magasságos Idő Isten Köve - összeróvás mondatjelének feloldása
Alapvetően két változata ismert:
az ún. székely-magyar rovásírás és a pálos-rovásírás.
A két rovás típus alapvetően
különbözik egymástól; míg a pálos íveltebb betűket használ, addig a
székely-magyar valódi rúna írás, szögletes betűkkel.
Úgy tűnik a
pálos-rovásírást nemzetünk türk eredetű népei hozták magukkal, ugyanis az írás
igen hasonlít a türk rovásírásra.
A nevét onnan kapta, hogy legtovább a Pálos
szerzetesek használták, mely rend az egyetlen magyar eredetű keresztény rend.
A pálos-rovásírás:
különlegesen sok emléke maradt meg Dél-Amerikában.
A pálos-rovásírás:
különlegesen sok emléke maradt meg Dél-Amerikában.
A magyar pálos-szerzetesek ugyanis elfogadhatók voltak a
középkorban mind a spanyol, mind a portugál királynak, ezért magyar pálosokat
hívtak Dél-Amerika belső részeinek felfedezéséhez és az indiánok
megtérítéséhez.
Ezek a pálos szerzetesek gyakran barlangokban laktak ott is
(hasonlóan a Pilis hegységbeli lakhelyeikhez), és a barlangok falán nagyon sok
magyar nyelvű felirat maradt meg.
Levelezéseikben, térképek feliratozásánál
szintén használták a pálos-rovásírást.
Később helyüket jezsuiták vették át, de
a közöttük lévő magyar jezsuiták még egy darabig használták titkosírásként a
pálos-rovásírást.
Az írás iránya a ma használatos latin írásmóddal azonos,
tehát balról-jobbra haladt.
A róva-írás jelei Magyar Adorján által.
Ez a dísze a szürke és fekete színű pamutból varrt férfi pólóknak.
Az írás másik fajtája a székely-magyar rovásírás:
(MAGHUN.com
- Magyar Világörökség és hagyomány
Budapest, Teréz körút 8. VI.ker. Az Oktogontól 150 méter séta, a Blaha Lujza tér felé.)
Budapest, Teréz körút 8. VI.ker. Az Oktogontól 150 méter séta, a Blaha Lujza tér felé.)
Az írás ezen módja talán elterjedtebb volt az ősi időkben, ezt bizonyítja, hogy
jó néhány betűt jelölő tag sok más ősi írásban is megtalálható.
Úgy tűnik a
XIII. század folyamán enyhültek az írás ezen fajtáját tiltó törvények, és ekkor
a rovásírás, ezen belül is a székely-magyar írásmód újra terjedni kezdett.
Azonban erre az időre már kevesen voltak birtokában az írásmód szabályainak, és
a kialakult latin írásmódot sem válthatta már fel.
A XVI. századra különösen
Erdélyben, azon belül is Székelyföld területén újra jelentősen elterjedt
olyannyira, hogy egészen a XVIII. századig itt még tanították is az iskolákban.
Ekkor szittya-szkíta írásmód volt a neve, csak mostanában hívják székely
rovásírásnak.
A Habsburg birodalom mérte a végső csapást az írásmód használatára.
A Habsburg birodalom mérte a végső csapást az írásmód használatára.
Ekkor a magyar mellett a német is hivatalos nyelv volt,
és egy harmadik írásmód már túl sok volt az egyszerű közemberek számára, akik
ráadásul hivatalos ügyeikben nem is használhatták az ősi írást.
Újra, ezúttal
végérvényesen elveszett az írás általános jellege.
Manapság a rovásírás újra terjedőben van, elsősorban a székely-magyar módja.
Manapság a rovásírás újra terjedőben van, elsősorban a székely-magyar módja.
Inkább titkosírásként használják, és
egyetemista körökben terjed leginkább, valamint olyan körökben, akik számára az
írás a magyarság megmaradásának egyik jelképe.
(forrás: Maghun.com)
Keceli honfoglalás-kori fülbevaló
Lalibela:
Rovást találtak orosz kutatók a lalibelai templomokban?!
Rovást találtak orosz kutatók a lalibelai templomokban?!
Lalibela más néven Új-Jeruzsálem (korábban Roha) egy szent város és zarándokhely ETIÓPIA területén.
leírás: http://vilagbiztonsag.hu/keptar/displayimage.php?pid=20112
Egy olyan lenyűgöző sziklába vájt Templom együttes található Etiópiában, amelyeket nem elég hogy a sziklából vájták ki, de ráadásul lefelé vájták ki.
A neve igen sokat mondó a számunkra, főleg hogy figyelembe vesszük a korát, hogy szálak kötik össze a Kánaitákkal, ahol Magyarok laktak, ahol Arad város megtalálható volt amelyben Bela, az az Béla fejedelem uralkodott az írások szerint.
Többek közt a Biblia is megemlíti....
Valószínűleg itt őrizték egy ideig a Frigyládát is, legalábbis található egy szentély amelynek az oltárköve pontosan akkora amekkora a frigyláda.
Kopt nő - Etiópia
Ma sem tudják megmagyarázni hogyan készültek el ezek a Templomok, nincs rá magyarázat....
leírás: http://hu.wikipedia.org/wiki/Lalibela_sziklába_vájt_templomai
(Klikkelj a képre nagyításhoz!)
Lalibela városa a nevét a Zagve-dinasztia legfontosabb császáráról kapta, aki Lasta birodalomban uralkodott.
Ma sem tudják megmagyarázni hogyan készültek el ezek a Templomok, nincs rá magyarázat....
leírás: http://hu.wikipedia.org/wiki/Lalibela_sziklába_vájt_templomai
Lalibela városa a nevét a Zagve-dinasztia legfontosabb császáráról kapta, aki Lasta birodalomban uralkodott.
A 12-13. században egyben kifaragtatott tizenegy templomot a környező sziklákból, amelyek mindegyike 800 m² nagy és tíz méter magas.
(forrás: Kis Kapu)
A Miasszonyunk Sioni Mária Templomban (Etiópia - Akszúm) található
a Frigyláda
benne a Tízparancsolat tábláival.
video:
Barcelonai "rovásemlék"
Rovásírásunk betűi és édes anyanyelvünk a messzi múltba vezetnek vissza minket. A pontos távolságot még nem sikerült fölmérni, de a történelmileg is elfogadott első írásos emlékek 8-9000 évesek.
Ennél jóval korábban keletkezhetett írásunk, de a hivatalos tudomány még ezt nem fogadja el.
Van itt egy lelet, melyről megoszlanak a vélemények.
Barcelonában, a Régészeti Múzeumban készítette ezt a képet Papp László, egy jeleket tartalmazó táblácskáról.
Az ólomdarabka a mellette lévő leírás szerint az i. e. 4. század végéről származik, a Barcelona óvárosától mindössze 10 kilométerre, Sant Just Desverntől 2 kilométerre fekvő Penya del Moro nevű lelőhelyen találták.
A fémbe karcolt jelek jellegzetesen olyanok, mint a „rovásbetűk” szoktak lenni: szögletesek, nincsenek egymáshoz kapcsolva (nem kurzív az írás), s ugyan a töredéklap jobb oldala nem ép, mégis látszik, hogy a bal oldalon maradt némi hely, az írás tehát jobbról balra halad.
Néhány betű egyértelműen ugyanolyan, mint a székely ábécé egy-egy jele, más jelek meg hasonlítanak annyira, hogy éppenséggel fölfoghatók székely betűk variánsának, legrosszabb esetben is valamilyen közeli rokon ábécének.
Mit tudtok erről?
A Nyelv -és Tudomány cinikus hangvételű cikket közölt erről, amelyet a hozzászólásban találtok beillesztve.
Kolumbán Sándornak a NYEST cikkére ez volt a válasza:
" Mindent elkövetnek, csak nehogy magyar vonatkozást kelljen elismerni.
Pedig nem is kell Ibériába menni ahhoz, hogy magyar nyelvi ősiség jelenlétet állapítsunk meg a félszigeten.
Mivel olyan, hogy indogermán nyelvcsalád nincs, úgy vagyunk vele, mint Könyves Kálmán a boszorkányokkal.
Nem keresgéljük őket.
Amit ott tudományként kínálnak, jól meg kell szűrni, mert legtöbbje cionista érdekeket tart szem előtt, és szinte már az ásatások előtt eldöntött dolog, hogy magyar lelet pedig nincs és nem is lesz.
Ehhez elég tudni Komoróczy Géza nyilatkozatáról, aki a magyar - sumer rokonságot akkor sem fogadja el, ha bizonyítva volna. Vagy épp a vigyori Glatz Ferenc, aki minden ősi magyart makogó anya- és gyermekgyilkosnak nevez, de azért jó lett volna azok utódainak államelnöke lenni... jó pénzért.
Tovább menvén, a magyar nyelvben a HI ősgyök(HIdeg), HIB (lIBben lefelé) gyök alacsony állapot jelölője.
A magyar nyelvű törzsek a PIReneusok (PIR - tűz a hajnali napsugarak PIRkadati képéből) lejtőiről ereszkedtek alá (HIB)ér síkságra. Ezek a feszes (SPANN) tartású, szigorú szabályok szerint élő gall (kelta) törzsek voltak. Egy részük egész délre ment, a partok mellé, azt elnevezték GALL PARTnak, ők lettek a PARTI GALLOK.
Nos, ezek a magyar nyelvű népek bizony használhattak írást.
Meglehet, hogy a nagy távolság miatt a rovásjelek alakja némileg változott, akár a tájszólás.
De jellege ugyanaz.
Majd jött a latin nyomor rájuk.
A szavak elemzése nyomán rájöttem, hogy vannak szavaik, melyek nem latin eredetűek, hanem még az ősmag-nyelvi eredetüket mutatják.
Sok spanyol és portugál szó van, mely magyar gyökből indul.
Nem mi vettük át tőlük, hanem a közös ősmag(yar)-nyelvből örökölték ők.
Ez akkor is így van, ha a vájtfülű nyelvészek nem fogadják el.
Rájuk már nem adunk, mert nem tudnak megszövegezni egy épkézláb érvet sem a mieink ellenében.
Csak mint a kakukk mondják, hogy a finnugor elmélet a hivatalosan elfogadott.
Ez viszont édeskevés a bizonyításhoz, mikor még annak léte is bizonyíthatatlan."
Rovásírásunk betűi és édes anyanyelvünk a messzi múltba vezetnek vissza minket. A pontos távolságot még nem sikerült fölmérni, de a történelmileg is elfogadott első írásos emlékek 8-9000 évesek.
Ennél jóval korábban keletkezhetett írásunk, de a hivatalos tudomány még ezt nem fogadja el.
Van itt egy lelet, melyről megoszlanak a vélemények.
Barcelonában, a Régészeti Múzeumban készítette ezt a képet Papp László, egy jeleket tartalmazó táblácskáról.
Az ólomdarabka a mellette lévő leírás szerint az i. e. 4. század végéről származik, a Barcelona óvárosától mindössze 10 kilométerre, Sant Just Desverntől 2 kilométerre fekvő Penya del Moro nevű lelőhelyen találták.
A fémbe karcolt jelek jellegzetesen olyanok, mint a „rovásbetűk” szoktak lenni: szögletesek, nincsenek egymáshoz kapcsolva (nem kurzív az írás), s ugyan a töredéklap jobb oldala nem ép, mégis látszik, hogy a bal oldalon maradt némi hely, az írás tehát jobbról balra halad.
Néhány betű egyértelműen ugyanolyan, mint a székely ábécé egy-egy jele, más jelek meg hasonlítanak annyira, hogy éppenséggel fölfoghatók székely betűk variánsának, legrosszabb esetben is valamilyen közeli rokon ábécének.
Mit tudtok erről?
A Nyelv -és Tudomány cinikus hangvételű cikket közölt erről, amelyet a hozzászólásban találtok beillesztve.
Kolumbán Sándornak a NYEST cikkére ez volt a válasza:
" Mindent elkövetnek, csak nehogy magyar vonatkozást kelljen elismerni.
Pedig nem is kell Ibériába menni ahhoz, hogy magyar nyelvi ősiség jelenlétet állapítsunk meg a félszigeten.
Mivel olyan, hogy indogermán nyelvcsalád nincs, úgy vagyunk vele, mint Könyves Kálmán a boszorkányokkal.
Nem keresgéljük őket.
Amit ott tudományként kínálnak, jól meg kell szűrni, mert legtöbbje cionista érdekeket tart szem előtt, és szinte már az ásatások előtt eldöntött dolog, hogy magyar lelet pedig nincs és nem is lesz.
Ehhez elég tudni Komoróczy Géza nyilatkozatáról, aki a magyar - sumer rokonságot akkor sem fogadja el, ha bizonyítva volna. Vagy épp a vigyori Glatz Ferenc, aki minden ősi magyart makogó anya- és gyermekgyilkosnak nevez, de azért jó lett volna azok utódainak államelnöke lenni... jó pénzért.
Tovább menvén, a magyar nyelvben a HI ősgyök(HIdeg), HIB (lIBben lefelé) gyök alacsony állapot jelölője.
A magyar nyelvű törzsek a PIReneusok (PIR - tűz a hajnali napsugarak PIRkadati képéből) lejtőiről ereszkedtek alá (HIB)ér síkságra. Ezek a feszes (SPANN) tartású, szigorú szabályok szerint élő gall (kelta) törzsek voltak. Egy részük egész délre ment, a partok mellé, azt elnevezték GALL PARTnak, ők lettek a PARTI GALLOK.
Nos, ezek a magyar nyelvű népek bizony használhattak írást.
Meglehet, hogy a nagy távolság miatt a rovásjelek alakja némileg változott, akár a tájszólás.
De jellege ugyanaz.
Majd jött a latin nyomor rájuk.
A szavak elemzése nyomán rájöttem, hogy vannak szavaik, melyek nem latin eredetűek, hanem még az ősmag-nyelvi eredetüket mutatják.
Sok spanyol és portugál szó van, mely magyar gyökből indul.
Nem mi vettük át tőlük, hanem a közös ősmag(yar)-nyelvből örökölték ők.
Ez akkor is így van, ha a vájtfülű nyelvészek nem fogadják el.
Rájuk már nem adunk, mert nem tudnak megszövegezni egy épkézláb érvet sem a mieink ellenében.
Csak mint a kakukk mondják, hogy a finnugor elmélet a hivatalosan elfogadott.
Ez viszont édeskevés a bizonyításhoz, mikor még annak léte is bizonyíthatatlan."
(forrás: Magyar Nyelv)
A Húsvét – szigeteki kő szobrok
Eddig csak
valószínűnek tartották.
Régészek most kettőt kiástak és ezek után derült ki,
hogy csupán a törmelék temette be őket.
A kétkedők meggyőzésére - és főként a
szobrokat emelő nép történetének alaposabb megismerésére - a több mint 800
szobor közül kettőt most a Húsvét-sziget Szobor Program kutatói teljes
egészében feltártak.
A végeredmény a régészeket is megdöbbentette.
Kiderült,
hogy a törmeléket, amely vállukig belepte a szobrokat, nem szándékosan hordták
oda, hogy megtámasszák vagy esetleg védjék vele a testet.
A természet, a zord
időjárás fedte be a vállukig az évszázadok alatt a szobrokat.
Az 'ENT'
A székely-magyar teremtői nyelv és rovásírás mindenhol, szerte a Földön.
Az
'ENT'
képi jel,
vagy hieroglifa,
vagy összerovás jel,
vagyis a Teremtői - Isteni támasz,
mely Eget és Földet köti össze,
támaszkodva az Égi - Teremtői - Őstudásra,
a Földre leképezve azt.
Egyiptomban
Istennői ábrázolásokon
Dávid Júlia alkotása - A Táltos
Népművészetünkben
A képek forrásai: A Magyar Nyelv, Pálffy Tivadar, Varga Géza)
Egyiptomban
Istennői ábrázolásokon
Dávid Júlia alkotása - A Táltos
Népművészetünkben
A képek forrásai: A Magyar Nyelv, Pálffy Tivadar, Varga Géza)
A legmegdöbbentőbb viszont az volt, hogy a szobrok hátulján székely - magyar rovás jeleket találtak!
És társaik az Altájban...
ÓRIÁSOK AZ ALTAJBAN
A kunbabák
„A kunok nagy halmot emelnek a megboldogult felett, és szobrot
állítanak neki, mely Keletnek néz, és a köldöke előtt serleget tart a kezében."
–
írja Willelmus de Rubruk – mely máig a legismertebb forrásadat a szoborállítás
kun szokásáról.
Az ótörök szobrok lelőhelyeinek térképe
Türk bálványok az Altájban
A szkíták és a hunok Aranyos vidékén,
a mai Altaj-hegységben orosz és mongol régészek különös, valószínűleg óriásokat
ábrázoló szobrokat találtak.
Bálványok sora
A nyugat-mongóliai Hovd Egyetem és az oroszországi Tomszk
Egyetem együttműködése révén a két ország kutatói megpróbálják felderíteni az
Altaj ősi múltját.
A kutatócsoport a régi kőszobrok feltérképezését és az azokon
talált jelképek értelmezését tűzte ki célul.
Az ősök szellemének állított bálványok –különböző formában- már
régóta jelen vannak az Altaj-hegységben.
A török kutatók hatezer éves hagyományról beszélnek.
Előttük végezték el az évente kötelező áldozatot az elhunyt
szellemek számára.
Az eddigi feltárások alapján találunk sztélén futó szarvasos
köveket, egyszerű kőoszlopokat (a bál szó eredetileg pillért, oszlopot jelent a
türk nyelvben), de megjelennek az embert formázó bálványok is.
Tuva, Ulug-Hemszki járás, Semi (Múzeum, Kizil)
Ősi bálvány az Altaj-hegységben
Óriások nyoma
A kutatócsoport a Torh Ulán nevű hegy északi lejtőjénél két
teljesen épen maradt türk bálványt fedeztek fel, mindkettő a földön hevert.
Amikor a régészek megmérték a szobrokat, akkor derült ki, hogy
az egyik 2,8 méter, a másik pedig 3,2 méter magas volt.
A szobrok ruházata és a fegyverek alapján úgy vélik, hogy nagy
harcosokat örökítettek meg a készítők.
Talán nem is türk, hanem inkább ujgurok alkothatták meg a
hatalmas emlékműveket.
Ukrajna, Történelmi Múzeum, Szimferopol
Az oroszok szerint óriásokat jelenítettek meg, a róluk szóló
elbeszélések szinte mindegyik török és mongol nép hagyományában továbbél.
A hatalmasra nőtt harcosokról szóló elbeszélések a szkíták által
lakott területen már az ókorban is híresek voltak, a Biblia megörökítette az
ősi mezopotámiai hagyományt Góg és Magóg királyról, a kínai krónikák pedig
feljegyezték, hogy a déli hunok főkirályai két méter magasra nőttek.
Tuva, Bizsiktig Haja
Ikonográfiai jellegzetességei, előzményei, hitvilági jelentése
és szerepe miatt a kunok művészete a belső-ázsiai és dél-szibériai régi török
népek hasonló művészetéből származtatható, melyet a VI. században az
Altáj-vidéki türkök hoztak létre.
Kunkovács László képei - kunbabák:
https://picasaweb.google.com/csg.fuzesi2/KunkovacsLaszloKunbabakKoemberek
...és itthon...
Kun szobrok - babák Karcagon - Györfi Sándor Munkácsy-díjas szobrászművész alkotásai
a Kis-Hegyesbori halmon 9 kőképből álló monumentális szoborkompocízió, különböző irányba tekintő kőszobor.
Két nagyméretű szobor a kun ősapának és ősanyának állít emléket, arccal a régi haza, Ázsia felé fordulva, kelet felé néznek.
A kézben tartott áldozati csésze helyett itt a hét kun katona kezében a Hatkunság (Karcag, Kisújszállás, Kunmadaras, Kunhegyes, Túrkeve, Kunszetmárton) és Berekfürdő településeinek címere látható.
A kutatók véleménye megoszlik arról, hogy az eredeti, régi kőszobrok kit ábrázolnak. Egyesek úgy vélik, hogy a szobrokra nem a halott képmását mintázták, hanem az ellenségét.
Míg mások a család kiemelkedő alakjának, a valódi ős síremlékének tekintik.
cikk:
Az Ige, a SzékelyMagyar Rovásírás feltámadott... 2. rész
Klikk: http://domonyi.aries.hu/magyar-rovasiras.html#.UU6Bwt5F_5M
SZERTAN - ŐSI MAGYAR SZIMBÓLUMOK
"Magyarnak születtél és ez akár hiszed, akár nem, ez felér egy lottóötössel.
A magyarságod esélyt ad arra, hogy megértsd a Világegyetem működését, hogy megtaláld és használd a bölcsek kövét.
Csupán mert magyar vagy és magyarul beszélsz, bizonyos szinten beavatottnak születtél.
Az esély azonban mit sem ér, ha nem élsz vele.
Nem elég, ha magyarul beszélsz, meg kell tanulnod, mit jelent valójában az a tudás, amelyet anyanyelveddel automatikusan megkaptál.
Ha megérted, megérted, miért élsz.
Megérted az emberi élet célját, a Világegyetem felépítését és szerkezetét.
Megérted az összes vallás közös alapját és senki nem tud félrevezetni többé azzal, hogy jó pénzért beavat téged a nagy titokba.
A magyarságod másrészről kötelez és felelősséget jelent a Föld többi népeivel szemben.
Példát kell mutatnod emberségből, hogy hitelesen képviseld a tudást, amelyet a Teremtőtől kaptál.
Ebben a filmben olyan tudást ismerhetsz meg, amely kizárólag magyar nyelven érthető, más népek számára csak hosszas magyarázattal és körbeírással érzékeltethető." - SZERTAN - SZÍNIA BODNÁR ERIKA
Ha ezt a videót megnézed és megérted, akkor mindent tudsz arról, hogy miért vagy magyar, és mit jelent magyarnak lenni!
video:
Továbbá:
-A MAGGYAR NÉP A MAG NÉPE! A MAGGYAR AZ
ŐSNYELV!:
-Az Ige, a SzékelyMagyar Rovásírás
feltámadott... 1-2. rész:
-Az ősi Székely - Magyar rovásírás titka - A
kódolt nyelv
Rovás ABC értelmezése: http://emf-kryon.blogspot.hu/2013/10/az-osi-szekely-magyar-rovasiras-titka.html
-Egy galaxis kívülről nézve az "ŐS"
jelkép olvasatát adja nekünk:
-Nyelvünkről a kettőskereszt összefüggéseivel:
-Magyar mitológia és rovások - Világfa - Életfa
- Égigérő fa - Tetejetlen fa:
-Az Arvisurából - részlet 1.:
-CSABA KIRÁLYFI:
-Magyarul beszélő indiántörzsek:
-Az őrségi = ősrégi jelkincs: http://emf-kryon.blogspot.hu/2013/12/az-orsegi-osregi-jelkincs.html
-A magyar népviselet és a szakrális geometria:
- Székelykapuk:
-A magyar házak mágikus ereje: http://emf-kryon.blogspot.hu/2013/05/a-magyar-hazak-magikus-ereje.html
- Eleink hagyománya - A pásztorok művészete -
Eszközeik:
- A népművészet, mint a magyar nép szakrális művészete:
- A szólásainkban rejlő tudás:
- A TÁNC - A MAGYAR NÉPTÁNCOK:
- Magyar hímzések és motívumok kincsestára:
- A HALASI CSIPKE - KISKUNHALAS ARANYA:
Szeretettel,
Gábor Kati
blog oldalam:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.